Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor
Dilulus terbit pada Wednesday, December 17 @ 16:00:00 MYT oleh TokBatin

Oleh WFAUZDIN NS

 Negeri Selangor Darul Ehsan adalah satu-satunya negeri yang pada ketika ini menghadapi tekanan dan mehnah yang tidak pernah berkesudahan.  Negeri yang terkaya dan termaju ini tidak seharusnya dilepaskan oleh UMNO/BN kepada pembangkang tetapi takdir telah menentukan bahawa sudah sampai ketikanya rakyat di Selangor menikmati pembaharuan. 

Selepas negeri kesayangan UMNO ini jatuh ke tangan Pakatan Rakyat yang diterajui oleh PKR, UMNO seolah-olah merasakan dunia ingin kiamat.

Apakah yang membuatkan UMNO terlalu kecewa dengan kehilangan Selangor di dalam genggamannya?  Tidak lain tidak bukan adalah kerana aset-aset dan kepentingan yang terdapat di negeri itu.  UMNO telah lama menikmati kemewahan yang diperolehi dari negeri tersebut terutama di kalangan pemimpinnya.  UMNO merasakan masih banyak harta dan projek yang perlu diagih-agihkan kepada puak-puak mereka.  Kini, setelah kehilangan sebuah negeri yang selama ini `membuncitkan' perut mereka, pemimpin UMNO di Selangor mula bercakap pasal ugama dan ketuanan Melayu.  Semenjak bila UMNO begitu sensitif dengan hukum hakam agama Islam ?  Tidak terlintaskah difikiran mereka sewaktu memerintah Selangor dahulu untuk berbicara tentang ketuanan Melayu ?
 
     Di dalam soal arak dan judi, UMNO kini dilihat lebih lantang bersuara dan kadangkala nadanya melebihi dari suara pemimpin PAS di Selangor.  Malangnya, suara yang tidak pernah ikhlas itu apatah lagi kejahilan agama di kalangan pemimpin UMNO di dalam menyuarakan isu tersebut, tidak mendapat sokongan rakyat terutamanya orang-orang Islam di Selangor.  Rakyat di Selangor bukan baru setahun dua mengenali UMNO dan mereka tahu apa yang UMNO telah lakukan semasa memerintah dahulu.  Apa sahaja isu yang dibangkitkan oleh pemimpin UMNO di Selangor untuk memburukkan kerajaan Pakatan Rakyat, terlalu mudah untuk ditepis dan kadangkala memakan diri mereka sendiri.  Lebih banyak mereka bersuara, lebih luas pekung di dada mereka yang terbuka.
 
     Rakyat Selangor sewajarnya bertuah kerana memiliki MB Tan Sri Khalid yang sentiasa tenang, beretika dan profesional di dalam menguruskan pentadbiran di Selangor. MB Selangor tidak mudah melatah dengan `gertakan' dan `cuitan' dari pemimpin UMNO di Selangor.  Berbagai tindakan dan provokasi telah dilakukan oleh UMNO terhadap beliau, namun MB Selangor ini telah masak dengan sikap dan perangai UMNO.  Itulah hasil tarbiyah dan didikan yang diperolehi ketika parti beliau berada di dalam kesusahan dan penderitaan sebelum ini.  PKR bukan sekejap menerima kesusahan dan penderitaan, semuanya itu banyak mengajar parti ini untuk memperkuatkan semangat dan jati diri.  Oleh kerana semangat dan jati diri ini lah yang membuatkan UMNO sentiasa gagal di dalam usahanya untuk meruntuhkan kerajaan negeri yang baru dibentuk ini. 
 
     Saya percaya UMNO tidak akan berjaya meruntuhkan kerajaan Pakatan Rakyat walau dengan apa cara dan muslihat sekalipun.  Tetapi, kerajaan baru ini tidak mustahil tumbang angkara tangan-tangan dari dalam.  Kita telah diasuh untuk berdepan dengan musuh sekian lama, tetapi kita mungkin tidak diasuh untuk berdepan dengan rakan-rakan kita.  Kadangkala merasa pelik dan hairan juga kita, setelah sekian lama kita berjuang dengan titik peluh, air mata dan kadangkala darah yang mengalir bagi menuntut reformasi, bila kita diberi sedikit kejayaan kita mula lupa diri dan tidak kenal siapa musuh dan siapa rakan seperjuangan kita.  MB Selangor sebenarnya tidak pernah rasa rungsing dan tertekan dengan mainan politik UMNO, tetapi beliau lebih tertekan dengan tingkah laku rakan-rakan yang dahulunya sama-sama untuk bersusah senang.
 
     Sikap tidak memahami dan kurang sabar sesetengah rakan pimpinan Pakatan Rakyat di Selangor kadangkala menjejaskan kelancaran pentadbiran di negeri tersebut.  Jika ada sesetengah pemimpin yang agak toleran dan berdiplomasi dengan prinsip rakan-rakan yang lain, pemimpin ini dianggap seolah-olah terkeluar dari jamaah mereka.  Mereka seolah-olah tidak menyedari bahawa yang memerintah kerajaan Selangor sekarang adalah dari kumpulan mereka iaitu Pakatan Rakyat.  Kerajaan di Kelantan di bawah PAS sendiri pun mengambil masa bertahun-tahun secara beransur-ansur untuk melaksanakan beberapa dasar parti tersebut, sedangkan negeri berkenaan hampir 100 % berbangsa Melayu dan berugama Islam.  Sudah tentu Selangor juga perlu mengambil sedikit masa untuk memuaskan semua rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat.  Apa yang penting, negeri berkebajikan dan dasar ekonomikan rakyat di Selangor perlu dijadikan `kepala' untuk menyusuri langkah-langkah seterusnya.

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about
· News by TokBatin


Most read story about :

Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor

Isu derhaka, Mufti Dato' Seri Harussani Zakaria silap - Prof. Haron Din

UMNO tiada isu, DS Anwar jadi mangsa?

Ezam: Antara 16 September dan 31 Ogos

Setuju jika turunkan harga minyak sahaja?

Article Rating
Average Score: 5
Votes: 3


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor" | Login/Create an Account | 37 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by lelakidicermin on Wednesday, December 17 @ 16:03:43 MYT
(User Info | Send a Message)
semua org tahu dr hassan ali frust tak dpt jd menteri besar.....



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by latiffharon on Wednesday, December 17 @ 20:25:19 MYT
(User Info | Send a Message)
Jangan nak tembaklah Munawir. Engkau pergilah temberang kat penghuni Hospital Tampoi. Dia orang pun akan kata kau gila.



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by latiffharon on Wednesday, December 17 @ 20:29:05 MYT
(User Info | Send a Message)
Jangan temberanglah Munawir. Mana bukti dan fakta cerita engkau. Pergilah tembak pd penghuni Hospital Tampoi. Dia orang pun akan kata kau gila.



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by latiffharon on Wednesday, December 17 @ 16:22:21 MYT
(User Info | Send a Message)
Saya doakan semoga Tan Sri Khalid diberikan kekuatan oleh Allah subhanawataala berserta taufik dan hidayahnya untuk berdepan dengan permasaalahan dan musibat musibat yg cuba menjatuhkan kerajaan PR di Selangor. Inshaallah kerajaan ini akan terus kekal jika ia baik dan adil kepada rakyatnya



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by enamjahanam on Wednesday, December 17 @ 16:23:57 MYT
(User Info | Send a Message)
bila agaknya member toyo nak berbogel depan MB SElangor?
 aku nak tengok, kalau dia ada teloq , sah dia orang PKR...
maka kita layan dia...
tapi kalau dia ada sebijik teloq sahaja, sah dia orang samy velo..
kita jangan layan dia...
tapi kalau dia takdak teloq langsung, sah dia orang UMNO..
kasi mampuih sama dia....



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by gedebe on Wednesday, December 17 @ 16:45:02 MYT
(User Info | Send a Message)
Munawir, aku rindu komen mu...... ha..ha..ha...



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by ady3668 on Wednesday, December 17 @ 17:07:49 MYT
(User Info | Send a Message)
Setuju dengan artikel bernas ini. Yang paling bising UMNO, bukannya MCA atau MIC. Nampak MCA dan MIC lebih profesional dan rasional dalam menerima kekalahan tapi tidak bagi UMNO. Perangai macam budak-budak, tak matang dan kekampungan.



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by lang_buana on Wednesday, December 17 @ 17:29:25 MYT
(User Info | Send a Message)
kumpulan reformis tu cakap je, ada ka baru beberapa bulan memerintah nak kena tunaikan semua manifseto, UMNO yg selama ni memerintah pon tak tunai janji ms pilihan rayasampai la ni
kita semua kena sokong kerajaan Pakatan Rakyat



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by kibodo on Wednesday, December 17 @ 17:37:08 MYT
(User Info | Send a Message)
sahabat2 ku, teruskan perjuangan sehingga kita berjaya mendirikan kerajaan baru yg akan mempertabatkan agama Allah dan ketuanan dan kepentingan semua rakyat, bukan ketuanan Melayu bodo Umno BiNatang. InsyaAllah, tuhan bersama kita, dipelopori oleh Kelantan, ditunjangi oleh Selangor, dibantu oleh Kedah, Perak, Penang, dan akan disusuli oleh negeri2 lain. Takbir!!!
 



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by notan on Wednesday, December 17 @ 20:31:44 MYT
(User Info | Send a Message)
badot munawir terus menghibur seperti mat tyason juga..........



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by noor5426 on Wednesday, December 17 @ 18:10:15 MYT
(User Info | Send a Message)
pak lah pun br dpt tunai akta rahsuah janji pr 2004... pirah...



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by Mydoc on Wednesday, December 17 @ 18:13:28 MYT
(User Info | Send a Message)
Sapa yg nak bogel tu...sila bagi tempat, tarikh dan masa. Wa dah kontak itu Playboy Magazine. Sudah ambil duit. Jangan tak jadik tau. Nanti wa malu. 



MB selangor Pening Dengan PAS (Score: 1)
by Munawir (munawir.Hassan@halliburton.com) on Wednesday, December 17 @ 19:06:23 MYT
(User Info | Send a Message) http://web.me.com/airasiana

Ketua Penerangan Umno Tan Sri Muhammad Muhd Taib berkata, beliau tidak menolak kemungkinan PAS keluar dari Pakatan Rakyat (PR) di Selangor berdasarkan masalah dalaman gabungan parti itu yang semakin meruncing.

Beliau berkata, kemungkinan itu dapat dilihat daripada program atau mesyuarat anjuran kerajaan PR di negeri itu yang banyak dipulaukan oleh PAS.

“Sekarang kepimpinan (PR Selangor) dah mula retak dan nampaknya PAS dah mula kecil hati kerana banyak majlis yang dianjurkan, PAS tak datang.

“Mereka (PR) memang mempunyai masalah dalaman,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sambutan Hari Koperasi Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Jelutong di sini hari ini.

Muhammad berkata, ketidakpuasan hati itu ditambah dengan tindakan penganjur sambutan 100 hari pemerintahan kerajaan campuran di negeri itu yang memasukkan wang sumbangan syarikat swasta bagi program itu ke dalam akaun PKR (Parti Keadilan Rakyat).

Ini menimbulkan rasa kurang senang pengerusi penganjur sambutan itu, Datuk Dr. Hassan Ali yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor, kata Muhammad.

“Ini menyebabkan parti lain iaitu PAS dan DAP amat kecewa. Oleh itu mereka sekarang berpecah belah sesama mereka.

“BPR (Badan Pencegah Rasuah) pun dah masuk siasat pegawai dia sendiri dan berlaku tuduhmenuduh sesama mereka dan ini menandakan bahawa sekarang kita tengok kerjasama antara mereka sudah mula retak, kata Muhammad.

“Lepas tu mereka juga bertelagah dalam melantik ahli majlis (Pihak Berkuasa Tempatan). Dulu kata nak lantik satu pertiga dari parti, satu pertiga dari profesional dan satu pertiga dari NGO (badan bukan kerajaan).

“Tapi bila diputuskan nampak lebih 80 peratus orang PKR, jadi rakyat tidak senang dengan tindakan mereka itu.

“Kalau macam ini cara mereka mentadbir negeri saya takut gerakan pembangunan dan ekonomi Selangor akan terjejas dan akan berlaku pengangguran, orang susah, banyak social problem bila economic wave itu tidak digerakkan dengan kencang,” katanya.




Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by Munawir (munawir.Hassan@halliburton.com) on Wednesday, December 17 @ 19:20:06 MYT
(User Info | Send a Message) http://web.me.com/airasiana

Sudah la PAS oii, keluar je la dari Pakatan Rapuh tuh,tak de untungnye korang semue berada dalam pakatan tuh. Jadi lembu Parti Ketuanan anwaR dan parti Dogs And Pigs (DAP)tu adelah.

Hang semua dah jadi bahan kutukan orang2 melayu sendiri, toksah la nak nafi.Bahkan aku sendiri, yang dulunya sokong sangat hang pun dah jadi meluat, menengokkan keflip-flopan “fatwa” dan prinsip hang.

Malu aku bile aku dengar orang kate selangor bakal jadi jelapang babi…babi bukan lembu oii.bersepah dengan tahi babi dan juga berak ANWAR!!!
Mane maruah kite orang melayu dan islam? Takkan sebab nakkan kerusi empuk kat Bangunan
Darul Ehsan, maruah bangsa dan agama diletak ketepi. Dulu mase BN jadi kerajaan hang kutuk isu babi tu habaih2, skarang camna? paku dulang paku serpih, mengata orang hangpa yang lebih2.

Udah le tu PAS Oiiiii, baliklah semula ke perjuangan asal kita. Marilah kita martabatkan orang islam dan melayu kat malaysia ni.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Wassalam.




Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by Munawir (munawir.Hassan@halliburton.com) on Wednesday, December 17 @ 19:35:26 MYT
(User Info | Send a Message) http://web.me.com/airasiana

Teringat kembali akan kata-kata Sultan Selangor kepada Pemuda PAS Selangor apabila PAS Selangor membantah konsert Ella dan Mas Idayu. Sultan Selangor menggunakan ayat yang pendek tapi sungguh tajam sekali; “Jangan jadi hipokrit”.

Antara permasalahan orang Melayu ialah mereka menentang sebarang intepretasi asing dalam hukum agama. Walhal dunia Islam di luar Malaysia memperlihatkan begitu banyak aliran-aliran Islam yang berkembang dan berputar dengan harmoni sekali. Antaranya aliran Maliki, Hambali, Hanafi, Maturudi, Asy’ari, Salafi, Wahabi, Syiah, liberal, Nicholas Majid, Qardawi dan lain-lain. 

Aliran-aliran ini diterima sebagai Islam dan diyakini sesiapa yang mengamalkannya masih lagi diterima oleh Allah ke syurga. 

Namun di Malaysia, kelihatan sesiapa yang berlainan dengan aliran PAS akan dikecam sebagai sesat, bodoh, jahil, biadap, kafir dan begitu banyak lagi penghinaan yang menunjukkan bahawa Islam Aliran PAS yang terbaik disisi Allah dan PAS adalah ketua agama dan bukannya Sultan Selangor!!!Inilah yang menjadi intipati kepada perpecahan umat Islam di selangor yang akhirnya terpaksa pula berhadapan dengan Projek Khinzir Raksaksa!!!!Alangkah malangnya orang melayu di selangor!!!Fikir fikirkanlah!!!



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by samat on Wednesday, December 17 @ 19:37:43 MYT
(User Info | Send a Message)
binawir dah menyalak la hahahahaaha
jom gelak kan binawir hahahahha



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by lulea on Wednesday, December 17 @ 20:24:05 MYT
(User Info | Send a Message)
go BA go..



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by reformist on Wednesday, December 17 @ 21:08:13 MYT
(User Info | Send a Message)
dah nyalak dah anjing umno sorang nie .... errmmm...

aper2 la munawir oiii



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by DPermai on Wednesday, December 17 @ 21:34:08 MYT
(User Info | Send a Message)
Tu dia. Munawir dah beri pendapatnya..
Tepuk tangan semua..



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by UmnoPeace on Wednesday, December 17 @ 21:43:26 MYT
(User Info | Send a Message)
Ahhh artikel yg mengampu PKR dan DAP. So PAS disuruh mengorbankan prinsip.. Untuk Islam semua kena beralah. Tapi kalau budaya kafir, arak , pusat hiburan semunya jgn disentuh. Nanti tersentuh jiwa sanubari DAP



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by sams_5225 (http://Prepaid4U.Net/?id=wsamir5225) on Wednesday, December 17 @ 22:30:42 MYT
(User Info | Send a Message) http://Prepaid4U.Net/?id=wsamir5225
Tahniah la kat bn/umno sebab berjaya dgn spnuhnya menjajah pemikiran si Munawir tu...
ni lah die pgaruh media perdana, tv3 dan rtm yg tak henti2 memperbodohkan rakyat...
rakyat terus ditipu dan tertipu...
mcm2 fitnah dilemparkan kat PR,
kalo Munawir tu berakal profesional,
knape tidak rtm,tv3 bagi ruang untuk mn2 pmimpin PR jwab tuduhan2 yg dilemperkan tu??? xde ruang langsung rakyat dengar jwpn dari PR....
org mcm Munawir ni mmg dh sah 'tuan penasihat 25%' dlm umno...
sbab tu die duk julang habis habisan umno tu...
umno berkuasa dgn duit...
setelah dapat kuasa, kezaliman akn berlaku...
org mcm dia ni memang dah sah benci akn kebenaran...



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by sams_5225 (http://Prepaid4U.Net/?id=wsamir5225) on Wednesday, December 17 @ 22:31:46 MYT
(User Info | Send a Message) http://Prepaid4U.Net/?id=wsamir5225
Tahniah la kat bn/umno sebab berjaya dgn spnuhnya menjajah pemikiran si Munawir tu...
ni lah die pgaruh media perdana, tv3 dan rtm yg tak henti2 memperbodohkan rakyat...
rakyat terus ditipu dan tertipu...
mcm2 fitnah dilemparkan kat PR,
kalo Munawir tu berakal profesional,
knape tidak rtm,tv3 bagi ruang untuk mn2 pmimpin PR jwab tuduhan2 yg dilemperkan tu??? xde ruang langsung rakyat dengar jwpn dari PR....
org mcm Munawir ni mmg dh sah 'tuan penasihat 25%' dlm umno...
sbab tu die duk julang habis habisan umno tu...
umno berkuasa dgn duit...
setelah dapat kuasa, kezaliman akn berlaku...
org mcm dia ni memang dah sah benci akn kebenaran...



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by azayi1 on Thursday, December 18 @ 00:36:37 MYT
(User Info | Send a Message)
Rasanya yg panas bukan UMNO tapi PR di Selangor. Mmg MCA & MIC tidak kacau selangor sbb dah byk ejen2 depa dalam PR selangor..

Org melayu.. Hm.. x bersatu..



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by osamakecik on Thursday, December 18 @ 00:59:57 MYT
(User Info | Send a Message)
munawir isap telor bodolah bedui...dan teloq umno/bn...kasi chua soi lek...menteri seks malaysia pantat la lobang punggung ko...wakakakakakaka



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by wireless_2107 (wireless_2107@yahoo.com) on Thursday, December 18 @ 07:16:10 MYT
(User Info | Send a Message)
MUNAWIR NI BUNYINYA MACAM BINAWE JE ,KAU TAK NAK KEAJAK KAMCING KAU TU SI TOYOL TEMPE PERGI BERBOGEL



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by mangkoknet on Thursday, December 18 @ 07:38:04 MYT
(User Info | Send a Message)

munawir dah mencarut lagi.....his..his..his..semua yg dia kata tu bohong je....aku tau cite sebenarnya.....dasar UMNO....penipu no satu dunia...bawah sikit dari rejim israel....




Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by nakman (MutiaraHijau@yahoo.com.my) on Thursday, December 18 @ 09:06:37 MYT
(User Info | Send a Message)
Jangan risau YAB Tan Sri Khalid MB Selanggor......Saya Inshallah tiap tiap hari mendoakan Kerajaan Selanggor,perak,kelantan,kedah dan PP dengan PEDANG ALLAH......PUTUSLAH KRONGKONG DAN URAT DARAH UMNO DENGAN PEDANG ALLAH!!!!!!



Re: Siapa sebenarnya yang merunsingkan MB Selangor (Score: 1)
by anaianai on Thursday, December 18 @ 12:13:41 MYT
(User Info | Send a Message)
Peeerahhh Munawir ..hang sekog saja dok kata macam tu. Puak hampa dah mampuih dah. Di kedah jangan harap la puak hampa nak naik lagi dah lepaih (lePAS) ni. mesyuarat pun tak dak orang mai...balik-balik muka tu jugak laaa..hahaha..HIDUP PAS.
Ada beza ka hidup bawah pentadbiran Pas di Kedah? PKR di Selangor? mesti la adaaaa...lagi baik dari dulu...oooo hang tak tau??? laaaa awat hang tak tau?? ..jangan kata yg tua cakap macam tu, ni puak yang muda-muda yang 1st time mengundi pun kata macam tu..habih laaa, tak boleh dah kat puak hampa lepaih ni..




               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman M@rhean
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.