Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   HSBC tutup akaun bank pertubuhan Muslim    Terbaik! Bendera Isreal jadi alas kaki    Pejuang Hamas dilatih di Malaysia    Pengkhianat Mesti Bertanggungjawab    Eksploitasi Emosi & Coca Cola    Senator DAP Bantah Wan Azizah Jadi MB    Bagaimana McDonald's Malaysia Memperbodohkan Rakyat Malaysia    Ketua cabang PKR gesa Abdul Khalid dikena tindakan    Ulas kenyataan Husam pasal Whatsapp Dr Zuhdi    PAS paling banyak rugi jika p'raya mengejut - DAP  
Iklan Kiri

Produk Untuk Suami

Rawatan Dadah Secara Islam


Natural Energy Enchancer

PRODUK SUAMI ISTERI TERMURAH

Super Baja Super Hasil

Biofactor 9

Produk Untuk Suami Isteri

Perniagaan Online

VCOFERA drp buah kelapa

AutoPilot

DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: Citra
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33351

People Online:
Visitors: 0
Members: 38
Total: 38

Online Now:
01 : ducktape
02 : Abanghensem
03 : abu_sirr
04 : mofza
05 : kapt_shiqaqi
06 : jinmiskin
07 : habaqmai
08 : AzmanAtan
09 : irwan_budiman
10: midmando
11: kamarol66
12: ramlisdar
13: jangkatut
14: habibb
15: atta
16: azzameen76
17: Deathcrane
18: tanjungaru
19: unser-kuning
20: tanah
21: PUTIQ
22: abuadil_alkaff
23: mRAkmal
24: kaywhy
25: kunalgegawan
26: normazmi
27: majordomo
28: pahlawanumno
29: qwerty
30: gendang
31: sumbatgol
32: Tibai
33: Mursyid
34: merong
35: jet
36: cosanostra
37: markchilly
38: nyortua
Statistik Pembaca
We received

278712347
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

133421

· Semalam

113676


Purata Hits
· Sejam

14,813

· Sehari

254,300

· Sebulan

7,742,010

· Setahun

92,904,116


Server Masa Server
· Masa

23:30:57

· Tarikh

31 Jul 2014

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - aku minta tolong kerana Allah..
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

aku minta tolong kerana Allah..
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ayambapok
Koperal
Koperal


Joined: Jun 23, 2010
Posts: 674

PostPosted: Fri Apr 12, 2013 9:34 am    Post subject: Reply with quote

wadi wrote:
cakap Wujud senang la.. budak tadika pun boleh jawab Wujud.
Jika Wujud (ADA).. tunjukan la mana.

Mr. Green

kalu mmg kenal Allah tak ada masalah pun, mcm kata sahabat Wadi la Laughing Wink


Last edited by ayambapok on Fri Apr 12, 2013 9:42 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
bijigetah
VeteranTKO
VeteranTKO


Joined: Jan 31, 2008
Posts: 3576
Location: Didalam Rahmat dan Redha Allah insyaallah.

PostPosted: Fri Apr 12, 2013 9:36 am    Post subject: Reply with quote

C4KEBOM wrote:
wadi wrote:
bijigetah wrote:

Tanya pada dia percaya kepada adanya ROH dalam badan manusia atau tidak?
Jika dia percaya maka soal kepadanya pernah dia nampak atau lihat ROHnya sendiri?
Kalau di jawap tak pernah lihat maka maklumkan kepadanya;
Begitulah ROH yang Allah ciptakan untuk manusia sebagai tanda Allah itu Maha Wujud.

wallahu a'lam


cakap Wujud senang la.. budak tadika pun boleh jawab Wujud.
Jika Wujud (ADA).. tunjukan la mana.

Mr. Green


“Benarkah Allah itu wujud?,”
“Bahkan Allah memang wujud,”
“Kalau Allah maujud (wujud), di manakah tempatnya..??”

"Cuba kau lihat pada dirimu sendiri. Bukankah pada dirimu itu ada nyawa…”

“Bahkan, memang aku ada nyawa, dan memang setiap makhluk yang bernafas itu ada nyawa…!”

“Tetapi adakah kau tahu di manakah letaknya nyawa atau rohmu itu…? Dikepalakah, diperutkah atau adakah dihujung tapak kakimu..?”

Ambil segelas susu lalu ditunjukkan pada yang bertanya

Dan tanyalah ” Adakah dalam air susu ini ada terkandung lemak…?”

"Ya di dalam segelas susu itu ada lemak di dalamnya..."

“Kalau begitu dimanakah lemak itu berada…? Di bahagian atasnyakah atau dibawahkah…?”

“Untuk mencari dimanakah beradanya roh dalam jasad dan tersisip dimanakah kandungan lemak dalam air susu ini pun kita tidak upaya, masakan pula kita dapat menjangkau dimanakah beradanya Zat Allah SWT di alam maya ini? Zat yang telah mencipta dan mentadbir seluruh alam ini termasuk roh dan akal dangkal kita ini, pun ciptaan-Nya, yang tunduk dan patuh di bawah urusan tadbir kerajaan-Nya Yang Maha Agung…!”

Soalan kedua...

"Apakah yang wujud sebelum Allah. Dan apa pula yang muncul selepas Dia nanti…?”

"Tidak ada suatu pun yang wujud sebelum Allah Taala dan tidak ada sesuatu jua yang akan muncul selepas-Nya. Allah SWT tetap Qadim dan Azali. Dialah yanng Awal dan Dialah yang Akhir”,

Sila bagi logiknya?

“Ya! Dalilnya ada pada diri kamu sendiri. Cuba kamu lihat pada ibu jari mu itu. Jari apakah yang kau nampak berada sebelum ibu jari kamu itu..?”

"Dan jari apakah yang ada selepas anak jari kamu yang kelima atau jari di hujung sekali?"

Kalaulah pada jari kita yang kecil ini pun, tidak mampu kita fikir, apatah lagi Allah SWT Zat Yang Maha Agung itu, yang tiada suatu pun yang mendahului-Nya dan tiada sesuatu yang kemudian selepas-Nya.


Soalan Ketiga..

"Apakah pekerjaan yang Allah swt sedang lakukan sekarang ini?"

Jadi jika ada seorang yang bertanya demikian.. Maka panggil lah orang itu dari tempat duduknya kepada kamu.

Bila orang sudah berada di hadapan kamu, maka...PANGG...Satu tamparan hinggap ke mukanya..

Inilah kerja Allah swt iaitu menurunkan yang batil dan menaikkan yang "Haq".



Kisah Imam Abu Hanifah dan Seorang Atheis.


Pada suatu hari,orang-orang atheis meminta kepada Imam abu Hanifah untuk berdebat dengannnya, Dan merekapun telah menentukan waktu yang tepat untuk mengadakan perdebatan tersebut.

Ketika waktu yang telah ditentukan tiba,orang-orang atheis itu berkumpul disuatu tempat yang telah dipadati oleh khalayak ramai, Akan tetapi, Imam Abu Hanifah belum juga datang.

Merekapun terpaksa menunggunya hingga mereka merasa bosan. Bahkan, Orang-orang atheis itu mulai membanggakan dirinya dan pengingkarannya terhadap Allah Swt,

Karena mereka beranggapan bahwa ketidakhadiran Imam Abu Hanifah yang merupakan lawan debat mereka menunjukkan kelemahan pendapatnya.

Ketika rasa bangga mereka hampir mencapai puncaknya dan ketika rasa bosan para hadirin karena menunggu kedatangan Imam Abu Hanifah hampir mencapai puncaknya juga,

Tiba-tiba datanglah Imam Abu Hanifah. Ia langsung meminta ma'af kepada para hadirin karena keterlambatannya. Ia menjelaskan bahwa ia sebenarnya telah berusaha untuk datang tepat waktu yang telah ditentukan. Ia berkata,

"Saya berada diseberang sungai Dajlah. Pada sa'at itu, saya tidak menemukan satu kendaraan pun untuk menyebrang sungai tersebut. Maka,sayapun terpaksa menunggu lama.

Akan tetapi , setelah lama menunggu saya belum juga menemukan kendaraan apapun.

Saya hampir putus asa karena tidak ada satu kendaraan pun yang datang untuk mengantarkanku keseberang sungai dan saya telah berniat untuk kembali ke rumah.

Pada sa'at itulah tiba-tiba saya melihat dari kejauhan ada beberapa potong papan dari kayu datang dengan sendirinya.

Dan ketika sudah sampai di dekatku, tiba-tiba papan dari kayu itu saling mengikat satu sama lainnya hingga menjadi sebuah perahu yang sangat bagus.

Maka, saya naik ke atas perahu itu hingga saya pun sampai di seberang sungai dan hadir dihadapan kalian."

Lalu, Orang-orang atheis itu bertanya,

"Apakah engkau ingin mengejek kami wahai Abu Hanifah? Apakah mungkin papan-papan dari kayu itu datang dengan sendirinya lalu membentuk sebuah perahu seperti yang telah engkau katakan?"


Imam Abu Hanifah pun menjawabnya,"Inilah yang ingin saya perdebatkan dengan kalian. Jika akal kalian tidak dapat menerima bahwa ada sebuah perahu yang terbentuk dengan sendirinya,maka mengapa kalian mengatakan bahwa alam semesta yang sangat rapi dan menakjubkan ini(termasuk segala macam isinya seperti langit, bumi, manusia dan hewan) terbentuk dengan sendirinya? Dan mengapa kalian juga mengatakan bahwa segala peristiwa dan perubahan di alam semesta ini terjadi dengan sendirinya tanpa ada yang menciptakan?"

Mendengar penjelasan itu, maka para atheis itu tercengang dan tidak dapat memberikan jawaban. Akhirnya mereka mengaku kalah pada kebijaksanaan Imam Abu Hanifah.


Alhamdulillah Sheikh C4KEBOM.
Ana kalau jenis soalan tanya Dimana Allah? Tunjukkan dimana Allah? Jika Wujud (ADA).. tunjukan la mana?

Rasa tak aula dijawap sebab nanti jadi kelaut.
Patutnya orang yang faham dan berhakikat bab ni tak akan meleret leret tanya di khalayak.

Kalo cakap banyak nanti susah kena masak petole buat sop.

wallahu a'lam
_________________
BG signature
Back to top
View user's profile Send private message
razzims
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Oct 18, 2012
Posts: 2527

PostPosted: Fri Apr 12, 2013 11:30 am    Post subject: Reply with quote

nak berdebat dengan darwinist

kene point out.

1) lack of transitional fossil

2) large gaps in the fossil record

nak hurai tu leceh sebab aku bukan ahli biologist
Back to top
View user's profile Send private message
wadi
Pemerhatian
Pemerhatian


Joined: Jul 02, 2008
Posts: 654
Location: Dalam pemerhatian MOD - Juragan

PostPosted: Fri Apr 12, 2013 11:32 am    Post subject: Reply with quote

ayambapok wrote:
wadi wrote:
cakap Wujud senang la.. budak tadika pun boleh jawab Wujud.
Jika Wujud (ADA).. tunjukan la mana.

Mr. Green

kalu mmg kenal Allah tak ada masalah pun, mcm kata sahabat Wadi la Laughing Wink


jom ayam.. Kita layan dulu lirik lagu ni...

DEMI MASA


Aku telah melihatnya aku telah mendengarnya
tak perlu engkau kejutkan aku
tidakkah kau mengerti hidupmu dalam teka-teki
mencari kebenaran
SEDIKIT tapi PAYAH
jika kau mengejar YANG LAIN
merindui kilauan emas tapi alpa dengan yang mencipta
DEMI MASA manusia sentiasa dalam rugi
melainkan mereka YANG TAHU

Engkau sering bermusuhan hanya tentang kebenaran
sedang engkau masih keliru
Bagaimanapun jua engkau mesti berjalan
walau harus TERSESAT dan luka
dan berpindahlah engkau INSAN dalam putaran hidup ini
hingga saatnya kau bertemu
dalam satu PERTEMUAN YANG SEJAHTERA

hanya mimpi kata mereka yang rugi
hanya mimpi mereka tak mahu mengerti dan tak peduli
(tak mahu percaya dan tak mengerti)

Jika kelak kau melihat aku tidur dan sedang bermimpi
kuharap kau memahami keadaanku
dan mungkin kau ingin bersamaku
bersama bermimpi dalam kenyataan YANG SATU

semakin mendalam hanya AKU YANG TAHU
perasaan hati nurani
mungkin kau kan bertanya
SIAPAKAH DIRIMU apakah DESTINASIMU

apakah ada yang lain dari peganganmu yang ada
atau mungkin perjalananmu tamat di sini
dan tiada lagi?


lagu/lirik : M. Nasir
album : SOLO 1990

Mr. Green
Back to top
View user's profile Send private message
emresg
Rekrut
Rekrut


Joined: Jun 27, 2008
Posts: 72

PostPosted: Fri Apr 12, 2013 2:19 pm    Post subject: Reply with quote

lan_nbe wrote:
klau Allah tu ada knp dia tak show dirinya knp manusia.?.knp msti bsembunyi.?..ni antara prsoalan yg dilontarkan.


Masaalah ni amat berat -kene tanya maulana terkenal tanahair dari johor -utz noah gadud
pembawakan dari pemikiran meno karat johor
_________________








Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
razzims
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Oct 18, 2012
Posts: 2527

PostPosted: Fri Apr 12, 2013 2:35 pm    Post subject: Reply with quote

Allah swt wujud. masalahnyer ko sape nak suruh tuhan sekalian alam show kan diriNya? nabi Musa pun dapat dengar suaraNya je.

ko nak jumpa pm pun mesti pa dia tanya ko sape? tu pun belum tentu ko dapat jumpa

wallahua`lam
Back to top
View user's profile Send private message
emresg
Rekrut
Rekrut


Joined: Jun 27, 2008
Posts: 72

PostPosted: Fri Apr 12, 2013 4:12 pm    Post subject: Reply with quote

jaketkulit wrote:
solat hajat tgh malam 2 rakaat atau 4 rakaat
kemudian fatehah 7 kali
kemudian zikir talkin sebanyak2 dgn fokus pd Allah
kemudian doa lah agar diberikan jalan

mudah2an ada jalan


Amalan org johor seminggu sekali baca surah Yaasin, setahun sekali buat sambutan maulidur Rasul, lima tahun sekali pangkah undi amano -
hati jadi karat -susah nak nasihat -tak leh terima pembaharuan-sayang kan amano lebih dari sayang kan agama -cam mana
_________________








Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ayambapok
Koperal
Koperal


Joined: Jun 23, 2010
Posts: 674

PostPosted: Sat Apr 13, 2013 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

razzims wrote:
Allah swt wujud. masalahnyer ko sape nak suruh tuhan sekalian alam show kan diriNya? nabi Musa pun dapat dengar suaraNya je.

ko nak jumpa pm pun mesti pa dia tanya ko sape? tu pun belum tentu ko dapat jumpa

wallahua`lam

bila masa pula Allah menyembunyikan diriNya n ada ke sesuatu yg dapat menutup keWujudan Allah? sekadar bertanya Wink
Back to top
View user's profile Send private message
razzims
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Oct 18, 2012
Posts: 2527

PostPosted: Sat Apr 13, 2013 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

ayambapok wrote:
razzims wrote:
Allah swt wujud. masalahnyer ko sape nak suruh tuhan sekalian alam show kan diriNya? nabi Musa pun dapat dengar suaraNya je.

ko nak jumpa pm pun mesti pa dia tanya ko sape? tu pun belum tentu ko dapat jumpa

wallahua`lam

bila masa pula Allah menyembunyikan diriNya n ada ke sesuatu yg dapat menutup keWujudan Allah? sekadar bertanya Wink


Dihijabkan hambanya oleh Allah swt yang maha mengetahui beberapa perkara kecuali hambanya yg terpilih. Kalau tak dihijabkan syurga neraka rasanya seluruh manusia masuk islam
Back to top
View user's profile Send private message
ayambapok
Koperal
Koperal


Joined: Jun 23, 2010
Posts: 674

PostPosted: Sat Apr 13, 2013 12:24 pm    Post subject: Reply with quote

razzims wrote:
ayambapok wrote:
razzims wrote:
Allah swt wujud. masalahnyer ko sape nak suruh tuhan sekalian alam show kan diriNya? nabi Musa pun dapat dengar suaraNya je.

ko nak jumpa pm pun mesti pa dia tanya ko sape? tu pun belum tentu ko dapat jumpa

wallahua`lam

bila masa pula Allah menyembunyikan diriNya n ada ke sesuatu yg dapat menutup keWujudan Allah? sekadar bertanya Wink
Dihijabkan hambanya oleh Allah swt yang maha mengetahui beberapa perkara kecuali hambanya yg terpilih. Kalau tak dihijabkan syurga neraka rasanya seluruh manusia masuk islam

Agreed, maka yg terhijab tu la yg selalunya kuat membantah, manusia mmg memusuhi apa yg tiada diketahuinya , general comment/view seperti yg AQ sebutkan Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.