Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Awas, kemungkinan ada kes culik di Rembau    Anwar Ibrahim mungkin dapat menyelamatkan enam ribu kakitangan MAS dari diberhen    Dua senario panas krisis MB Selangor    Jangan anggap PAS sama dengan parti lain    Dewan Ulama PAS Selangor didakwa nafi hak bela diri Saari dan Hasnul    Hajar Aswad, Batu dari Surga itu Dicuri    Beberapa intisari ucapan perasmian Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dalam program NEKAD, di KUIZM    ADUN DAP Rayer ditangkap bawah Akta Pertubuhan    Waris Di Cari - Segera    Pengganti Khalid perlu lebih baik  
Iklan Kiri

Produk Untuk Suami

Rawatan Dadah Secara Islam


Natural Energy Enchancer

Super Baja Super Hasil

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Puas

Produk Keluarga Bahagia

DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: firnantandori
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33355

People Online:
Visitors: 0
Members: 47
Total: 47

Online Now:
01 : pak_lang
02 : anuarrock
03 : yandesouza
04 : alijimmm
05 : razzims
06 : kapt_shiqaqi
07 : cekMat
08 : kenyir
09 : Lanun
10: j03zul
11: ujangkota
12: mazwandi
13: syedluqman
14: Banuiman
15: modayu
16: alang
17: sbnboy2005
18: pop
19: jangkatut
20: ubaih
21: viva96
22: udangalah
23: vibrator_wave
24: fakhris
25: ramlisdar
26: matt007
27: QuthubZaman
28: kultus
29: darmaopah
30: mohdnoorawang
31: combat
32: godeigogo
33: aku_amuk
34: mofza
35: gharibsahrawi
36: bukitkeplu
37: kaywhy
38: marangperapu
39: mantra888
40: kereknisan
41: mfs
42: abu_sirr
43: cerminusia
44: tempayan
45: sebatang_kara
46: anjv
47: satekajang
Statistik Pembaca
We received

288793314
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

196671

· Semalam

478266


Purata Hits
· Sejam

14,603

· Sehari

263,498

· Sebulan

8,022,037

· Setahun

96,264,438


Server Masa Server
· Masa

09:53:17

· Tarikh

02 Sep 2014

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Murid Tahun 6 trauma akibat dirotan dan dihalau guru...
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Murid Tahun 6 trauma akibat dirotan dan dihalau guru...
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Ekonomi, Pembangunan & Pendidikan
View previous topic :: View next topic  
Author Message
adi_jagat
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 26, 2012
Posts: 493

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:07 pm    Post subject: Murid Tahun 6 trauma akibat dirotan dan dihalau guru... Reply with quote

BUTTERWORTH - Seorang bapa mendakwa anaknya kini mengalami tekanan emosi setelah seorang guru wanita merotan dan mengusirnya dari sekolah kerana gagal menyiapkan kerja sekolah.

Syahrul Asmawi Rashid, 35, berkata akibat kejadian Jumaat lepas itu, anaknya Nur Emilia, 12, murid Tahun Enam sebuah sekolah rendah di sini, kini trauma dan tidak lagi mahu ke sekolah.

Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, katanya anaknya memaklumkan guru itu turut mengarahkannya mengambil borang tukar sekolah dan berpindah sekolah.

Syahrul yang berkerja sendiri berkata dia mengetahui kejadian itu pada kira-kira 9.30 pagi Jumaat apabila dihubungi guru terbabit yang memaklumkan anaknya telah pulang ke rumah kerana gagal menyiapkan kerja sekolah.

http://www.sinarharian.com.my/semasa/murid-tahun-enam-trauma-akibat-dirotan-dan-dihalau-guru-1.130895


>> Ambe tak tahu nk cakap apa.... Sad Crying or Very sad Rolling Eyes Confused
Back to top
View user's profile Send private message
pr_kedah
Rekrut
Rekrut


Joined: May 25, 2010
Posts: 58

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:18 pm    Post subject: Reply with quote

bagi aku ada setengah2 guru yang perlu di beri pendidikan macam mana nak motovasi murid2..
Sesetengah guru memilih kerjaya guru bukan berminat untuk mendidik anak bangsa.. tetapi sbb dah takda kerja lain.. guru pun guru lah..
aku ada pengalaman semasa aku darjah 2 (8Thn), mata pelajaran bahasa malaysia.. masa tu guru meminta mana2 murid untuk membaca ayat dari buku.. aku pun dgn penuh keyakinan mengangkat tangan untuk membaca dan guru memilih aku untuk membaca.. aku dgn penuh semangat terus membaca.. sampai ke satu perkataan "Pukul (waktu)" loghat bagasa utara bunyinya "Pukui".. aku pun sebut cam biasa perkataan dirumah.. lagi pun masih umur 8thn.. cikgu pun minta aku duduk dan perli aku sambil mengulangi perkataan yg aku sebut salah tersebut serta meminta murid lain menyambung bacaan tersebut. sejak hari itu aku dah tak berminat membaca bila masa kelas guru tersebut..
Back to top
View user's profile Send private message
harubiru
Prebet
Prebet


Joined: Nov 13, 2009
Posts: 113
Location: baru pindah

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:20 pm    Post subject: Reply with quote

Siasat betul2 jangan ada yang di zalimi.
Back to top
View user's profile Send private message
adi_jagat
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 26, 2012
Posts: 493

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:33 pm    Post subject: Reply with quote

harubiru wrote:
Siasat betul2 jangan ada yang di zalimi.



>> ambe terkilan sbb kesan trauma ni akn jejaskan masa dpn murid perempuan tu nanti.... sebenarnya da byk kes sebegini.. patut ada langkah konkrit diambil oleh pihak berkenaan.
Back to top
View user's profile Send private message
seliji
Sarjan
Sarjan


Joined: Oct 21, 2007
Posts: 1019
Location: Ardennes Forest, December,1944

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:37 pm    Post subject: Reply with quote

hmmm....xtau nk komen apa sbb xtau mcm mana ayat2 cikgu tu kata kt bdk tu
Back to top
View user's profile Send private message
uncle_melly
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Aug 22, 2010
Posts: 328

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:45 pm    Post subject: Reply with quote

stakat tak siap keje sekolah, takdenye guru tu nak halau sampai tukar sekolah.

mesti budak tu ada buat somthin di luar batas etika. budak2 la nie manja..auta ja lebih.

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
emresg
Rekrut
Rekrut


Joined: Jun 27, 2008
Posts: 72

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:50 pm    Post subject: Reply with quote

seliji wrote:
hmmm....xtau nk komen apa sbb xtau mcm mana ayat2 cikgu tu kata kt bdk tu


Ramai yang kuat membela guru -tapi hakikatnya banyak guru haprak dan terlampau haprak- ada gak para guru mengutuk mak bapak di depan pelajar- Guru juga perlu diberi pangajaran dan peringatan - bukan dibelai dan dimanja walau pun buat kerja bodoh
_________________








Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
wangmesia
Prebet
Prebet


Joined: Jun 29, 2010
Posts: 234

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:51 pm    Post subject: Reply with quote

for this time only.....

aku kadang-kadang susah nak percaya kalau mai bab wartawan nih... cerita tak seberapa tapi olahan cukup menarik samapi lahir simpati kepada si mangsa... padahal kita tak tau pon hal yang sebenaqnya berlaku... lagi satu berita mai sebelah pihak sahaja...
contoh: murid tuh kena rotan jek then dihalau keluar kelas atau siapkan kerja diluar kelas tapi pasai nak kasi cerita nih tambah hot, kasi tambah lah kata keluar sekolah tukar sekolah....
Back to top
View user's profile Send private message
wangmesia
Prebet
Prebet


Joined: Jun 29, 2010
Posts: 234

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 7:53 pm    Post subject: Reply with quote

uncle_melly wrote:
stakat tak siap keje sekolah, takdenye guru tu nak halau sampai tukar sekolah.

mesti budak tu ada buat somthin di luar batas etika. budak2 la nie manja..auta ja lebih.

Very Happy


lebih logik kalau chekgu tu suh berenti sekolah trus.. kalau tukaq skolah skali pon budak tuh mungkin tak buat jugak kerja sekolah... ker guane...
Back to top
View user's profile Send private message
lee_siulong
Rekrut
Rekrut


Joined: May 15, 2010
Posts: 91
Location: Lepak kat tepi laut menghadap Iran

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 8:11 pm    Post subject: Reply with quote

pr_kedah wrote:
bagi aku ada setengah2 guru yang perlu di beri pendidikan macam mana nak motovasi murid2..
Sesetengah guru memilih kerjaya guru bukan berminat untuk mendidik anak bangsa.. tetapi sbb dah takda kerja lain.. guru pun guru lah..
aku ada pengalaman semasa aku darjah 2 (8Thn), mata pelajaran bahasa malaysia.. masa tu guru meminta mana2 murid untuk membaca ayat dari buku.. aku pun dgn penuh keyakinan mengangkat tangan untuk membaca dan guru memilih aku untuk membaca.. aku dgn penuh semangat terus membaca.. sampai ke satu perkataan "Pukul (waktu)" loghat bagasa utara bunyinya "Pukui".. aku pun sebut cam biasa perkataan dirumah.. lagi pun masih umur 8thn.. cikgu pun minta aku duduk dan perli aku sambil mengulangi perkataan yg aku sebut salah tersebut serta meminta murid lain menyambung bacaan tersebut. sejak hari itu aku dah tak berminat membaca bila masa kelas guru tersebut..


aku ada pengalaman gak....setakat kena rotan BIASA!!!! penampor SELALU sangat dah....terajang je belum lagi sebab tak terlampau nakal sangat...... tapi takde plak trauma bosssssssss......okey je....sampai jadi orang dah aku sekarang ni......
aku tak pernah dendam dengan cikgu aku sampai la ni aku okey je dengan cikgu yang penampor aku tu....

kadang aku terfikir gak....kenapalah sebahagian budak2 sekarang ni terlampau kurang ajar tak kira lelaki ke perempuan lebih kurang je perangai...kenapa terlalu ramai yang rosak akhlak...tepuk dada tanya iman...jangan terlalu menyalahkan guru...kalo nak dibandingkan tahap kebrutalan cikgu sekarang dengan cikgu dahulu aku rasa cikgu sekarang ni takleh lawan brutal cikgu dulu-dulu kerana kekangan.aku bukan seorang guru walaupun aku backup guru tapi tanpa pengalaman rotan, penampor mungkin aku akan jadi seorang yang berbeza sekarang...apapun terima kasih cikgu sebab rotan dan tampar aku masa sekolah dulu....

bab budak ni...aku tak mahu menyebelahi mana-mana pihak...biar mereka selesaikan sendiri..mereka lebih tahu apa masalah sebenar..kalo sebab kene rotan tu sampai trauma....memang manja melampau la budak ni....elok bapak tu sendiri yang ajar anak dia kalo tak mahu orang lain tolong betulkan atau bentukkan sahsiah diri anaknya..mungkin itu lebih baik bagi mereka.
Back to top
View user's profile Send private message
mofza
Kadet
Kadet


Joined: Jul 16, 2007
Posts: 5205
Location: atas bumi Allah yg fana...

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 8:41 pm    Post subject: Reply with quote

dasyat ni...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
adi_jagat
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 26, 2012
Posts: 493

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 8:52 pm    Post subject: Reply with quote

lee_siulong wrote:
pr_kedah wrote:
bagi aku ada setengah2 guru yang perlu di beri pendidikan macam mana nak motovasi murid2..
Sesetengah guru memilih kerjaya guru bukan berminat untuk mendidik anak bangsa.. tetapi sbb dah takda kerja lain.. guru pun guru lah..
aku ada pengalaman semasa aku darjah 2 (8Thn), mata pelajaran bahasa malaysia.. masa tu guru meminta mana2 murid untuk membaca ayat dari buku.. aku pun dgn penuh keyakinan mengangkat tangan untuk membaca dan guru memilih aku untuk membaca.. aku dgn penuh semangat terus membaca.. sampai ke satu perkataan "Pukul (waktu)" loghat bagasa utara bunyinya "Pukui".. aku pun sebut cam biasa perkataan dirumah.. lagi pun masih umur 8thn.. cikgu pun minta aku duduk dan perli aku sambil mengulangi perkataan yg aku sebut salah tersebut serta meminta murid lain menyambung bacaan tersebut. sejak hari itu aku dah tak berminat membaca bila masa kelas guru tersebut..


aku ada pengalaman gak....setakat kena rotan BIASA!!!! penampor SELALU sangat dah....terajang je belum lagi sebab tak terlampau nakal sangat...... tapi takde plak trauma bosssssssss......okey je....sampai jadi orang dah aku sekarang ni......
aku tak pernah dendam dengan cikgu aku sampai la ni aku okey je dengan cikgu yang penampor aku tu....

kadang aku terfikir gak....kenapalah sebahagian budak2 sekarang ni terlampau kurang ajar tak kira lelaki ke perempuan lebih kurang je perangai...kenapa terlalu ramai yang rosak akhlak...tepuk dada tanya iman...jangan terlalu menyalahkan guru...kalo nak dibandingkan tahap kebrutalan cikgu sekarang dengan cikgu dahulu aku rasa cikgu sekarang ni takleh lawan brutal cikgu dulu-dulu kerana kekangan.aku bukan seorang guru walaupun aku backup guru tapi tanpa pengalaman rotan, penampor mungkin aku akan jadi seorang yang berbeza sekarang...apapun terima kasih cikgu sebab rotan dan tampar aku masa sekolah dulu....

bab budak ni...aku tak mahu menyebelahi mana-mana pihak...biar mereka selesaikan sendiri..mereka lebih tahu apa masalah sebenar..kalo sebab kene rotan tu sampai trauma....memang manja melampau la budak ni....elok bapak tu sendiri yang ajar anak dia kalo tak mahu orang lain tolong betulkan atau bentukkan sahsiah diri anaknya..mungkin itu lebih baik bagi mereka.


Mungkin saudara juga seorang guru... dan lebih memahami apa yg berlaku di sekolah. Minta jgnlah ckgu beremosi dlm hal ni... Ramai guru2 yg prihatin dan mengajar dgn pnuh dedikasi serta di hormati. murid2 pandai jugak... cuma ada yg agak agresif dan bertindak agak keterlaluan.. itu saja Wink Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
mrbaubudu
Koperal
Koperal


Joined: Apr 18, 2008
Posts: 722
Location: green zone

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 9:04 pm    Post subject: Reply with quote

bab kuatkuasa disiplin pelajar di sekolah, aku sokong tindakan guru.
kalau anak aku degil ker hapa...sila rotan jer...tapi
pastikan Bismillah..dan mengucap dulu. Very Happy

bab khidmat profesional....hmmm.ni yang aku selalu baloh. Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message
adi_jagat
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 26, 2012
Posts: 493

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 9:07 pm    Post subject: Reply with quote

mrbaubudu wrote:
bab kuatkuasa disiplin pelajar di sekolah, aku sokong tindakan guru.
kalau anak aku degil ker hapa...sila rotan jer...tapi
pastikan Bismillah..dan mengucap dulu. Very Happy

bab khidmat profesional....hmmm.ni yang aku selalu baloh. Evil or Very Mad


Yg ni ambe setuju... da nakal sgt rotan je... tu da masuk dlm kesalahan disiplin.. x siapa pun nak argue sbb ada kaedahnya...
Back to top
View user's profile Send private message
lee_siulong
Rekrut
Rekrut


Joined: May 15, 2010
Posts: 91
Location: Lepak kat tepi laut menghadap Iran

PostPosted: Wed Feb 13, 2013 9:14 pm    Post subject: Reply with quote

adi_jagat wrote:
lee_siulong wrote:
pr_kedah wrote:
bagi aku ada setengah2 guru yang perlu di beri pendidikan macam mana nak motovasi murid2..
Sesetengah guru memilih kerjaya guru bukan berminat untuk mendidik anak bangsa.. tetapi sbb dah takda kerja lain.. guru pun guru lah..
aku ada pengalaman semasa aku darjah 2 (8Thn), mata pelajaran bahasa malaysia.. masa tu guru meminta mana2 murid untuk membaca ayat dari buku.. aku pun dgn penuh keyakinan mengangkat tangan untuk membaca dan guru memilih aku untuk membaca.. aku dgn penuh semangat terus membaca.. sampai ke satu perkataan "Pukul (waktu)" loghat bagasa utara bunyinya "Pukui".. aku pun sebut cam biasa perkataan dirumah.. lagi pun masih umur 8thn.. cikgu pun minta aku duduk dan perli aku sambil mengulangi perkataan yg aku sebut salah tersebut serta meminta murid lain menyambung bacaan tersebut. sejak hari itu aku dah tak berminat membaca bila masa kelas guru tersebut..


aku ada pengalaman gak....setakat kena rotan BIASA!!!! penampor SELALU sangat dah....terajang je belum lagi sebab tak terlampau nakal sangat...... tapi takde plak trauma bosssssssss......okey je....sampai jadi orang dah aku sekarang ni......
aku tak pernah dendam dengan cikgu aku sampai la ni aku okey je dengan cikgu yang penampor aku tu....

kadang aku terfikir gak....kenapalah sebahagian budak2 sekarang ni terlampau kurang ajar tak kira lelaki ke perempuan lebih kurang je perangai...kenapa terlalu ramai yang rosak akhlak...tepuk dada tanya iman...jangan terlalu menyalahkan guru...kalo nak dibandingkan tahap kebrutalan cikgu sekarang dengan cikgu dahulu aku rasa cikgu sekarang ni takleh lawan brutal cikgu dulu-dulu kerana kekangan.aku bukan seorang guru walaupun aku backup guru tapi tanpa pengalaman rotan, penampor mungkin aku akan jadi seorang yang berbeza sekarang...apapun terima kasih cikgu sebab rotan dan tampar aku masa sekolah dulu....

bab budak ni...aku tak mahu menyebelahi mana-mana pihak...biar mereka selesaikan sendiri..mereka lebih tahu apa masalah sebenar..kalo sebab kene rotan tu sampai trauma....memang manja melampau la budak ni....elok bapak tu sendiri yang ajar anak dia kalo tak mahu orang lain tolong betulkan atau bentukkan sahsiah diri anaknya..mungkin itu lebih baik bagi mereka.


Mungkin saudara juga seorang guru... dan lebih memahami apa yg berlaku di sekolah. Minta jgnlah ckgu beremosi dlm hal ni... Ramai guru2 yg prihatin dan mengajar dgn pnuh dedikasi serta di hormati. murid2 pandai jugak... cuma ada yg agak agresif dan bertindak agak keterlaluan.. itu saja Wink Rolling Eyes


sorry bos....kawan bukan seorang guru.....kawan seorang yang masih mengenangkan jasa seorang yang bergelar guru...kawan seorang Fire Fighter sahaja...manusia yang dididik oleh guru untuk menjadi seorang insan yang berguna walaupun tidak menjadi seorang yang bergelar atau terkenal atau doktor PHD atau apa sahaja yang berdarjat tinggi..itu sahaja.

kawan cuma berkongsi akan pengalaman didikan yang kawan terima dan berharap janganlah terlalu memandang serong akan seorang guru yang mungkin pada penilaian kita agak keterlaluan ( mengikut skop masa kini yang masyarakatnya sedikit manja ) sekian...nak pi kerja dah bos..

Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Ekonomi, Pembangunan & Pendidikan All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.