Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   India Muslim boleh dianggap Melayu, tapi bukan Bumiputera, kata pakar    Tular 74 Kontena Daging Babi Konon Lolos Sah Palsu    Tingkatkan had umur perkahwinan sahaja tidak cukup, kata PAS    Sistem pengangkutan awam era Dr M muflis Kata Blogger Pro Kerajaan    PH raih lebih banyak sokongan ‘Melayu’ - Kata Kajian Invoke Rafizi    PAS minta PKR henti politik munafik    Surat terbuka Hadi untuk rakyat Malaysia    Memusuhi umno/BN konon    Anwar Dijangka Bebas Pada Jun 2018    Harga Semua Jenis Minyak Kekal Seminggu Ini  
Infomation
Iklan Kiri















               
UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
 
 
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Warga Kerja TKO V12

Penasihat
Ust Jamaluddin Al Hafiz

Administrator
-Penasihat-
CyberShot
cybershot
@live.com.my

-Server-
Musafir
musafir
@myfikir.com


-WebDesign-
Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com


WebMaster
Ketam Batu
ketambatu2010
@gmail.com


Pemengang Amanah
Mohamed Ibrahim Sini Mohamed
m.ibrahim786
@gmail.com

Bekas PA
Zulkfly Abdullah


Pemb. WebMaster
PenjualCendol 
(Ketua Editor)
Juragan
Teori
Lararatu
Aya (SOL)
BudakJalanan (DD)
PenorehGetah (TKOD)
KerisSakti
mmas_forever
wan_jtk
memo
KuntaKinte (MR)
Nabila (WK)
Munir (UO)
CikguCyber (CC)
 
Editor Sabah @ Sarawak
AnaqSabah
anaqsabah
@gmil.com


Lain-lain negeri masih kosong..
kalau berminat sila pohon!

Moderator Forum
Ketua Moderator
Insani
insaniyy
@yahoo.com.my


Penolong Mod
Voice
voice
@yopmail.com


Setiausaha Mod
khalilah
sushafareen
@yahoo.com


Untuk lain-lain moderator
sila lihat di Forum

Bahagian Pengiklanan
Abu Bakar bin Mat
tranung2006
@gmail.com


bekas PI

Abdullah Othman
dollahharimau
@gmail.com


Disebalik Tabir
[email protected]/* */
Alisha
Nabila
nabilaatiqah
@gmail.com
 


DJ TKO.fm
@Abdullah

Bekas WebMaster
Tok Ayah
tokayah
@hotmail.com

Abu Jihad
abujihad98
@gmail.com

Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com

Cucu Bavoo
monelbavoo
@hotmail.com

Linux Pro
linuxpro99
@hotmail.com

 Din.Cryptos
tranung2006
@yahoo.com

Songkok Putih
songkokputih
@gmail.com

Cybersnipper
cybersnipper09
@gmail.com

PenjagaKubur
penjagakubur96
@gmail.com

  
Semenjak
13 Mac 1999
© Tranung Kite™

Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: antilebong
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33381

People Online:
Visitors: 0
Members: 8
Total: 8

Online Now:
01 : Mena0L
02 : madarid1
03 : midi
04 : makannasi
05 : kapttudm
06 : abu_sirr
07 : TOK_GURU
08 : Osman_jailani
Statistik Pembaca
We received

466467033
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

2938

· Semalam

85843


Purata Hits
· Sejam

9,906

· Sehari

212,804

· Sebulan

6,478,709

· Setahun

77,744,506


Server Masa Server
· Masa

00:43:44

· Tarikh

22 Jul 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Fri May 19, 2017 5:44 pm    Post subject: Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme Reply with quote


Idelogi Nasionalisme Kebangsaan dan Sekularisme
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Fri May 19, 2017 5:49 pm    Post subject: Re: Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme Reply with quote


NASIONALISME DAN BAHAYANYA
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Fri May 19, 2017 6:16 pm    Post subject: Re: Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme Reply with quote


TGHA wrote:
Maka Barat tertarik dengan Tamadun Islam. Malangnya Barat ini mengambil tamadun kebendaan, tamadun duniawi, tidak mengambil akidah dan akhlaknya.

Maka berlakulah kecelaruan pada hari ini. Betapa telah berjayanya Islam merentasi kaum. Ayat yang dibaca dalam muqaddimah: Berpegang dengan tali agama Allah, jangan bercerai berai. (Surah Ali-Imran: 103)

Sebab nuzul ayat ini, apabila orang Yahudi menghasut Aus dan Khazraj, hampir berperang. Allah menurunkan ayat, dengan ayat al-Quran dengan akidah yang betul.

Hilang semangat perkauman. Tak halang cinta kepada kaum, tak halang cinta kepada bangsa.

Tetapi kecintaan kepada kaum dan bangsa dijadikan akidah, dijadikan akidah, Ini yang salah, sehingga hilang nilai yang betul dan salah, ini yang salah.

Islam membetulkan hubungan kaum.


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sat May 20, 2017 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

sder wrote:
Saudara-saudara,

Rasanya terdapat beberapa posting di thread ini yang bersifat emosi dan menyerang peribadi. Ianya jauh menyeleweng dari matlamat asal thread ini dibuka.

Saudara-saudara,

Dalam apa jua perselisihan, kembali kepada neraca dalam membuat ukuran adalah sangat penting. Kadang-kadang kita gagal menjatuhkan hokum kerana keterlaluan memberi perhatian kepada perkara-perkara teknikal.

Pokok perselisihan dalam PAS kini adalah kedudukan Ideology Nasionalisme Kebangsaan di sisi Islam.

Ahli PAS diajar bahawa sebarang ideology selain dari Islam adalah bathil belaka. Saya sungguh-sungguh percaya kepada ajaran ini. Alhamdulillah, saya menerima didikan yang tsiqah dari murabbi Ustaz Nik Aziz. Pegangan bahawa ideology lain selain dari Islam adalah bathil akan saya pegang hingga ke akhir hayat saya.

Apabila seorang Tok Guru datang dan berkata bahawa ideology kebangsaan juga sebenarnya tidak salah dan boleh diamalkan, sudah tentu saya akan menolak ajaran ini, hatta jika Tok Guru itu seorang ulama' nombor dua dunia sekalipun.

Saaudara-saudara,

Ini bukan masalah politik di mana kita kena tolak Tok Guru itu kerana kita nak Pakatan Politik kita menang dalam pertandingan 1 lawan 1 dengan UMNO.

Ini bukan masalah dendam peribadi dengan Tok Guru itu.

Ini bukan masalah kenegerian di mana saya tidak suka orang Terengganu.

Ini sebenarnya adalah masalah ugama, isu ugama.

Dulu, saya pernah menganjurkan supaya diadakan perbincangan meja bulat antara former-former di TKO untuk berwacana tentang dudukletak ideology nasionalisme kebangsaan di dalam Islam. Namun, saranan saya itu tiada sebarang sambutan. Masing-masing lebih berminat pada soal politik berbanding soal hokum.

Bagi saya status "ideology nasionalisme kebangsaan" di sisi Islam adalah satu isu yang paing aula yang perlu kita selesaikan.

Apabila kita dah kenalpasti apa status ideology ini, barulah kita boleh meletakkan hokum ke atas kenyataan-kenyataan yang mempertahankan ideology tersebut dari seorang Presiden sebuah Gerakan islam.*

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sat May 20, 2017 3:20 pm    Post subject: Re: Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme Reply with quote

AHLI PAS MESTI PELAJARI DAN MEMAHAMI ILMU POLITIK ISLAM TEGAS HADI AWANG



TITIWANGSA: Ahli PAS mesti mempelajari dan memahami ilmu politik Islam sebagaimana juga solat, puasa dan ibadah lain kerana tidak memadai kecerdikan tanpa fekah politik, demikian seru Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.

Jelasnya, dalam perkara politik diajar oleh Nabi SAW terdapat dua bahagian iaitu ‘thawabit’ yakni perkara yang tetap dan tidak berubah, serta ‘mutaghayyirat’ iaitu perkara boleh berubah dan mesti dilihat cara melaksanakannya.

“Akidah perjuangan Islam ini tetap, percaya adanya dosa pahala. Dasar halal dan haram, boleh dan tidak boleh, wajib, sunat, makruh, ini dasar tempat kita berpijak. Matlamat dunia, pasti Islam berkuasa memerintah, dan matlamatnya untuk mencapai keredaan Allah. Nak capai keredaan Allah mestilah memerintah dengan Islam, ini matlamat. Dalam perkara ini PAS tidak ada tolak ansur.

“Perkara kedua ‘mutaghayyirat’ melibatkan pendekatan, seperti menentang kezaliman, membetulkan sistem pilihan raya, cara pilihan raya yang bersih, menangani masalah rasuah, gejala sosial, ini boleh bincang.

“Tetapi bila sentuh dasar PAS, (bila) DAP minta PAS senyapkan pasal Islam, jangan cakap, ini tidak dibolehkan,”
terangnya ketika berucap dalam Himpunan Beristiqamah Hingga Kemenangan (Pihak 4.0) di Desa Pandan, di sini 2 Ogos lalu.

Menurut Tuan Guru, pada tahun 2001 yakni ketika Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan Dato’ Ustaz Fadzil masih ada, DAP telah meminta PAS mendiamkan mengenai Islam dan tidak disebut untuk menarik pengundi-pengundi bukan Islam. Tetapi apabila PAS katanya, menyatakan permintaan seperti itu tidak boleh dilakukan, DAP telah bertindak keluar daripada Barisan Alternatif.

Begitu juga ujarnya, DAP meminta PAS membatalkan pelaksanaan hukum syariat melibatkan hudud, qisas dan takzir.


“Tak boleh, ini merupakan perkara akidah kita, disebut dalam Quran. Hudud ini bukan hukum PAS, ini hukum Tuhan, tak boleh. Cara melaksanakannya, ulama mengatakan, boleh laksanakan untuk orang Islam, orang bukan Islam diberi pilih. “Kita tangguh dulu untuk orang bukan Islam. Tetapi kita nak laksanakan untuk orang Islam sahaja pun tak boleh juga, apa jenis macam ni? Kalau tidak orang bukan Islam tidak sokong PAS,” ujarnya menyanggah permintaan DAP itu.

Malangnya ujar beliau, terdapat di kalangan anggota di dalam PAS yang merasa dirinya cerdik, tetapi tidak memahami fekah politik dan merasa sangat bimbang dan takut PAS tidak akan dapat sokongan.

Maka katanya, mereka diperingatkan dengan firman Allah yang bermaksud, “Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka”.

“Saya baca ayat ini, tapi tak mahu juga, lawan dalam muktamar. DAP sokong, DAP ikut sama kempen dalam muktamar PAS, tak ke pelik DAP kempen untuk muktamar PAS?

Akhirnya ahli-ahli PAS menolak, setelah ditolak ini adalah keputusan mesyuarat. Mengikut kaedah Islam, kita kena terima keputusan mesyuarat, termasuk Nabi kita Muhammad SAW.

“Dalam perkara yang tidak ada nas, Nabi terima keputusan mesyuarat. Dalam kisah Perang Uhud yang terkenal, Nabi beri pandangan lain dalam perkara yang tidak ada nas, sahabat beri pandangan lain. Majoriti sahabat bersetuju, maka Nabi terima majoriti.

“Kita yakin pada Allah, bukan pada manusia. Ada kalangan kita yakin pada manusia, bukan yakin kepada Allah, semangat Islamnya tinggi, tapi yakin pada manusia, tak yakin kepada Allah, ini masalah yang kita hadapi,” luahnya.*
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sat May 20, 2017 9:31 pm    Post subject: Reply with quote

Tulis panjang2 pong bukan depa mau baca..


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun May 21, 2017 10:48 pm    Post subject: Re: Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme Reply with quote



Lawrence Brown berkata::

“Para pemimpin kita menakut-nakutkan kita dengan pelbagai bangsa. Tetapi selepas eksperimen, kita tidak dapati alasan bagi ketakutan tersebut. Mereka menakutkan kita dengan bahaya Yahudi, bahaya Jepun dan bahaya Bolshevik. Tetapi jelas kepada kita, Yahudi adalah rakan kita. Bolshevik-Komunis pula adalah sekutu kita. Sementara orang Jepun, di sana terdapat negara besar yang menjalankan demokrasi dan mengambil peranan melawan mereka. Tetapi kita dapati bahaya sebenar bagi kita terdapat di dalam Islam, keupayaannya untuk meluas dan menundukkan pihak lain dan daya hidupnya (vitality) yang cukup dahsyat.”

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Tue May 23, 2017 4:27 pm    Post subject: Re: Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme Reply with quote



_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39290
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Tue May 23, 2017 7:32 pm    Post subject: Reply with quote

We Eat Nasi..


Punca GADUH Melayu Cina India
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
sder
Kadet
Kadet


Joined: Jul 07, 2010
Posts: 5295

PostPosted: Wed May 24, 2017 5:43 pm    Post subject: Reply with quote

As-salam Saudara Abu Sir,

Saya rasa thread ini menarik sekali!!!!!!!!

Thraed bersifat intelektual sebeginilah sepatutnya menjadi trade mark TKO. Sama-sama kita tolak sifar emosi, sifat bergocoh, sifat pongoh...kembali kepada suasana ilmu.

Kita tolak kerana ilmu kita ajar begitu (bukan kerana kita tak suka orang-orang tertentu) dan kita terima pun kerana ilmu ajar kita begitu (bukan kerana kepentingan politik dll).

Ustaz Nik Aziz kata Islam itu yang terbaik dan jika kamu dapat buktkan Islam itu bukan terbaik, saya pun akan keluar dari Islam.

Lihat....betapa Islam mempertaruhkan segala-galanya atas ilmu. Jika Islam ni dapat dibuktikan secara inttelektual ianya ada kecacata, maka kita bertanggungjawab untuk keluar dari ugama ini. Begitlah beraninya Islam mempertaruhkan dirinya sendiri di atas ilmu.
Back to top
View user's profile Send private message
sder
Kadet
Kadet


Joined: Jul 07, 2010
Posts: 5295

PostPosted: Wed May 24, 2017 5:45 pm    Post subject: Reply with quote

Terima kasih juga kepada Sahabat ABur Sir kerana memetik blog saya Smile

Dah lama tak sempat menulis.

Saudara-saudara,

Apa pandangan saudara sekalian terhadap fahaman kebangsaan anutan UMNO (yang mana ahlinya juga mengucap dua kalimah syahadah dan bersolat 5 waktu)?
Back to top
View user's profile Send private message
UTellMe
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Oct 10, 2010
Posts: 1770

PostPosted: Wed May 24, 2017 5:48 pm    Post subject: Reply with quote

sder wrote:
Terima kasih juga kepada Sahabat ABur Sir kerana memetik blog saya Smile

Dah lama tak sempat menulis.

Saudara-saudara,

Apa pandangan saudara sekalian terhadap fahaman kebangsaan anutan UMNO (yang mana ahlinya juga mengucap dua kalimah syahadah dan bersolat 5 waktu)?


Dah berpuluh kali dah mintak. Kat mana demo petik yg UMNO itu berfahaman Kebangsaaan dan tang mana fahaman depa tu yg bersalahan dengan syariat.
Back to top
View user's profile Send private message
sder
Kadet
Kadet


Joined: Jul 07, 2010
Posts: 5295

PostPosted: Wed May 24, 2017 5:55 pm    Post subject: Re: Sder - Idelogi Nasionalisme Kebangsaan & Sekularisme Reply with quote

abu_sirr wrote:

Idelogi Nasionalisme Kebangsaan dan Sekularisme


Saudara-saudara,

dalam blog milik saya di atas, saya ada berdebat dengan seorang teman yang menggunakan nama pena R Shahnan.

Apa pendapat saudara-saudara semua terhadap pandangan (worldview atau fikrah) saya dan Shahnan?
Back to top
View user's profile Send private message
sder
Kadet
Kadet


Joined: Jul 07, 2010
Posts: 5295

PostPosted: Wed May 24, 2017 5:59 pm    Post subject: Reply with quote

UTellMe wrote:
sder wrote:
Terima kasih juga kepada Sahabat ABur Sir kerana memetik blog saya Smile

Dah lama tak sempat menulis.

Saudara-saudara,

Apa pandangan saudara sekalian terhadap fahaman kebangsaan anutan UMNO (yang mana ahlinya juga mengucap dua kalimah syahadah dan bersolat 5 waktu)?


Dah berpuluh kali dah mintak. Kat mana demo petik yg UMNO itu berfahaman Kebangsaaan dan tang mana fahaman depa tu yg bersalahan dengan syariat.


Saudara UTell,

Saya ada 2 soalan penting. Sangat penting.

Soalan Pertama:
Lupakan UMNO atau PAS atau DAP atau PKR. Lupakan mereka sekajap. Katakanlah kita berdua orang arab yang tak pernah kenal siapa itu PAS/UMNO/DAP/PKR.
Lantas, saya Tanya satu soalan: Apa pandangan saudara terhadap ideology nasionalisme kebangsaan?

Soalan Kedua:
Adakah saudara serius tak mengaku bahawa UMNO itu parti yang memperjuangkan bangsa Melayu dan sejarah penubuhan UMNO adalah berasaskan bangsa? Serius?????
Back to top
View user's profile Send private message
sder
Kadet
Kadet


Joined: Jul 07, 2010
Posts: 5295

PostPosted: Wed May 24, 2017 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

Satu Malaya, malah satu dunia tahu bahawa UMNO itu sebuah parti politik berasaskan bangsa melayu, ditubuhkan untuk melindungi bangsa melayu.

Sejarah penubuhan, perlambangan, keahlian, malah singakatan nama U.M.N.O - semuanya menunjukkan parti UMNO merupakan parti berasaskan bangsa.

Tiba-tiba datang Saudara UTell dan berkata, bukan. Sebenarnya UMNO adalah sebuah Gerakan Islam yang tiada kena mengena dengan bangsa Melayu.

huhuhuhu.....hero sungguh....hahahahahaha. Ni baru anak jantan....hahahahaha
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.