Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   India Muslim boleh dianggap Melayu, tapi bukan Bumiputera, kata pakar    Tular 74 Kontena Daging Babi Konon Lolos Sah Palsu    Tingkatkan had umur perkahwinan sahaja tidak cukup, kata PAS    Sistem pengangkutan awam era Dr M muflis Kata Blogger Pro Kerajaan    PH raih lebih banyak sokongan ‘Melayu’ - Kata Kajian Invoke Rafizi    PAS minta PKR henti politik munafik    Surat terbuka Hadi untuk rakyat Malaysia    Memusuhi umno/BN konon    Anwar Dijangka Bebas Pada Jun 2018    Harga Semua Jenis Minyak Kekal Seminggu Ini  
Infomation
Iklan Kiri















               
UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
 
 
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Warga Kerja TKO V12

Penasihat
Ust Jamaluddin Al Hafiz

Administrator
-Penasihat-
CyberShot
cybershot
@live.com.my

-Server-
Musafir
musafir
@myfikir.com


-WebDesign-
Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com


WebMaster
Ketam Batu
ketambatu2010
@gmail.com


Pemengang Amanah
Mohamed Ibrahim Sini Mohamed
m.ibrahim786
@gmail.com

Bekas PA
Zulkfly Abdullah


Pemb. WebMaster
PenjualCendol 
(Ketua Editor)
Juragan
Teori
Lararatu
Aya (SOL)
BudakJalanan (DD)
PenorehGetah (TKOD)
KerisSakti
mmas_forever
wan_jtk
memo
KuntaKinte (MR)
Nabila (WK)
Munir (UO)
CikguCyber (CC)
 
Editor Sabah @ Sarawak
AnaqSabah
anaqsabah
@gmil.com


Lain-lain negeri masih kosong..
kalau berminat sila pohon!

Moderator Forum
Ketua Moderator
Insani
insaniyy
@yahoo.com.my


Penolong Mod
Voice
voice
@yopmail.com


Setiausaha Mod
khalilah
sushafareen
@yahoo.com


Untuk lain-lain moderator
sila lihat di Forum

Bahagian Pengiklanan
Abu Bakar bin Mat
tranung2006
@gmail.com


bekas PI

Abdullah Othman
dollahharimau
@gmail.com


Disebalik Tabir
[email protected]/* */
Alisha
Nabila
nabilaatiqah
@gmail.com
 


DJ TKO.fm
@Abdullah

Bekas WebMaster
Tok Ayah
tokayah
@hotmail.com

Abu Jihad
abujihad98
@gmail.com

Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com

Cucu Bavoo
monelbavoo
@hotmail.com

Linux Pro
linuxpro99
@hotmail.com

 Din.Cryptos
tranung2006
@yahoo.com

Songkok Putih
songkokputih
@gmail.com

Cybersnipper
cybersnipper09
@gmail.com

PenjagaKubur
penjagakubur96
@gmail.com

  
Semenjak
13 Mac 1999
© Tranung Kite™

Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: antilebong
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33381

People Online:
Visitors: 0
Members: 8
Total: 8

Online Now:
01 : Mena0L
02 : madarid1
03 : midi
04 : makannasi
05 : kapttudm
06 : abu_sirr
07 : TOK_GURU
08 : Osman_jailani
Statistik Pembaca
We received

466466829
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

2734

· Semalam

85843


Purata Hits
· Sejam

9,906

· Sehari

212,804

· Sebulan

6,478,706

· Setahun

77,744,472


Server Masa Server
· Masa

00:41:31

· Tarikh

22 Jul 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masih
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masih
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moonshine
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Oct 13, 2010
Posts: 3848

PostPosted: Fri May 19, 2017 12:37 am    Post subject: PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masih Reply with quote

Betul2 tak reti malu puak2 ni dah terlepas cakap tak mahu doh nok duduk sebumbung dengan mu pasai mung wangi kita orang ni makan dedak busuk banga bau macam ayam dan itik.

Tapi tak kutip wat lari baju, lembek, gi tidur kat ghumah lain dan jangan lupa kasi tinggal keta kerajaan tu tapi mereka goyak tak perlu tinggal jawatan yang mengalir elaun ribuan ringgit setiap bulan dan kereta free.

Depa goyak lagi bahawa mereka adalah pilihan sultan, mengikut perlembagaan dan peraturan dewan. Kalu tak tertubuh kerajaan Pakatan boleh kah jadi exco.

Azmin perlu singkir je si exco, tukar kunci bilik pejabat mereka supaya tak boleh masuk macam SU kerajaan negeri dulu.

Kalu degil gok bubar dewan habis cerite. Atau pun semua Adun Pakatan lompat jadi bebas kah kah kah maka joint kalu tidak dia jadi kerajaan 3 majoriti 3 orang.
Back to top
View user's profile Send private message
TOK_GURU
Amaran Akhir
Amaran Akhir


Joined: Sep 07, 2008
Posts: 1583
Location: Amaran Akhir: Mempersendakan Takbir - Juragan

PostPosted: Fri May 19, 2017 1:02 am    Post subject: Reply with quote

Siapa yg tak sayang elaun puluhan ribu ringgit.......

Sebenarnya, kes ini senang saja nak diselesaikan.

Suruh saja exco2 tersebut lompat ke AMANAH atau PKR.

Selesai masalah......
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Jul 14, 2008
Posts: 3146

PostPosted: Fri May 19, 2017 2:49 am    Post subject: Re: PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masi Reply with quote

Moonshine wrote:
Betul2 tak reti malu puak2 ni dah terlepas cakap tak mahu doh nok duduk sebumbung dengan mu pasai mung wangi kita orang ni makan dedak busuk banga bau macam ayam dan itik.

Tapi tak kutip wat lari baju, lembek, gi tidur kat ghumah lain dan jangan lupa kasi tinggal keta kerajaan tu tapi mereka goyak tak perlu tinggal jawatan yang mengalir elaun ribuan ringgit setiap bulan dan kereta free.

Depa goyak lagi bahawa mereka adalah pilihan sultan, mengikut perlembagaan dan peraturan dewan. Kalu tak tertubuh kerajaan Pakatan boleh kah jadi exco.

Azmin perlu singkir je si exco, tukar kunci bilik pejabat mereka supaya tak boleh masuk macam SU kerajaan negeri dulu.

Kalu degil gok bubar dewan habis cerite. Atau pun semua Adun Pakatan lompat jadi bebas kah kah kah maka joint kalu tidak dia jadi kerajaan 3 majoriti 3 orang.


Anaolgi yang tidak tepat, malah sesat.

Di Negeri Selangor hak mutlak menerima atau membuang/memecat anggota exco KERAJAAN NEGERI SELANGOR adalah Baginda Sultan, bukannya HAK mana-mana parti politik. Rujuk Fasal 53 (7) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.

http://www.sinarharian.com.my/politik/pas-kekal-keputusan-tiga-exco-tidak-letak-jawatan-1.676580

Beranikah Azmin Ali selaku MB mencarik watikah pelantikan mana-mana anggota exco yang Baginda Sultan kurniakan?

Kalau adalah hak mana-mana parti politik boleh melantik exco atau MB sudah tentu DRWA dulu berjaya menjawat jawatan MB.

TSKI pernah "memacat" exco yang mewakili DAP tetapi ini dilakukan oelhnya SETELAH terlebih dahulu beliau mendapat kebenaran drpd. Baginda Sultan.

.


Last edited by Jomfikir on Sat May 20, 2017 2:23 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senik
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 20, 2010
Posts: 1324

PostPosted: Fri May 19, 2017 7:00 am    Post subject: Re: PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masi Reply with quote

Moonshine wrote:
Betul2 tak reti malu puak2 ni dah terlepas cakap tak mahu doh nok duduk sebumbung dengan mu pasai mung wangi kita orang ni makan dedak busuk banga bau macam ayam dan itik.

Tapi tak kutip wat lari baju, lembek, gi tidur kat ghumah lain dan jangan lupa kasi tinggal keta kerajaan tu tapi mereka goyak tak perlu tinggal jawatan yang mengalir elaun ribuan ringgit setiap bulan dan kereta free.

Depa goyak lagi bahawa mereka adalah pilihan sultan, mengikut perlembagaan dan peraturan dewan. Kalu tak tertubuh kerajaan Pakatan boleh kah jadi exco.

Azmin perlu singkir je si exco, tukar kunci bilik pejabat mereka supaya tak boleh masuk macam SU kerajaan negeri dulu.

Kalu degil gok bubar dewan habis cerite. Atau pun semua Adun Pakatan lompat jadi bebas kah kah kah maka joint kalu tidak dia jadi kerajaan 3 majoriti 3 orang.


jenis nak ikut kepala mereng dia jer.Apa kau ingat kita hidup di negara yang guna undang undang rimba ker? boleh bantai ikut suka hati.puittt, tak reti nak hormat undang undang......pergi duduk dalam rimba lah....
Back to top
View user's profile Send private message
Moonshine
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Oct 13, 2010
Posts: 3848

PostPosted: Fri May 19, 2017 10:26 am    Post subject: Re: PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masi Reply with quote

senik wrote:
Moonshine wrote:
Betul2 tak reti malu puak2 ni dah terlepas cakap tak mahu doh nok duduk sebumbung dengan mu pasai mung wangi kita orang ni makan dedak busuk banga bau macam ayam dan itik.

Tapi tak kutip wat lari baju, lembek, gi tidur kat ghumah lain dan jangan lupa kasi tinggal keta kerajaan tu tapi mereka goyak tak perlu tinggal jawatan yang mengalir elaun ribuan ringgit setiap bulan dan kereta free.

Depa goyak lagi bahawa mereka adalah pilihan sultan, mengikut perlembagaan dan peraturan dewan. Kalu tak tertubuh kerajaan Pakatan boleh kah jadi exco.

Azmin perlu singkir je si exco, tukar kunci bilik pejabat mereka supaya tak boleh masuk macam SU kerajaan negeri dulu.

Kalu degil gok bubar dewan habis cerite. Atau pun semua Adun Pakatan lompat jadi bebas kah kah kah maka joint kalu tidak dia jadi kerajaan 3 majoriti 3 orang.


jenis nak ikut kepala mereng dia jer.Apa kau ingat kita hidup di negara yang guna undang undang rimba ker? boleh bantai ikut suka hati.puittt, tak reti nak hormat undang undang......pergi duduk dalam rimba lah....




ikut undang2......
Back to top
View user's profile Send private message
yeke
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Dec 29, 2010
Posts: 1986

PostPosted: Fri May 19, 2017 11:14 pm    Post subject: Reply with quote

alah bagi aje laa exco pas duk ataih kerusi empuk tuh lama skit...
lagi ngkorang haruk... lagi serba salah dan terasa koman ngalah...
x de nambah malah ngurang political mileage aje tuu...
reti depa tuh...! ish3...
Back to top
View user's profile Send private message
zulfan
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Dec 27, 2009
Posts: 3228

PostPosted: Sat May 20, 2017 12:09 am    Post subject: Reply with quote

Tak berapa bulan pun...nk pru dh...Tak payah la nk rombak2 exco.... Jgn tunjuk sgt kerajaan selangor kucar kacir..di hujung2 hayat pemerintahan, tunjuk la pada rakyat korang layak dpt sepenggal lg.....
_________________
orang baik ramai teman. tapi orang yang menyeru kepada kebaikan ramai musuh


Back to top
View user's profile Send private message
zulfan
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Dec 27, 2009
Posts: 3228

PostPosted: Sat May 20, 2017 12:12 am    Post subject: Reply with quote

Azmin pun penggal ni je jd mb, penggal dpn kalau menang pun, mungkin yb melayu dap jd mb...
_________________
orang baik ramai teman. tapi orang yang menyeru kepada kebaikan ramai musuh


Back to top
View user's profile Send private message
KaptTUDM
Rekrut
Rekrut


Joined: Sep 14, 2008
Posts: 92
Location: Terengganu

PostPosted: Sat May 20, 2017 12:41 am    Post subject: Reply with quote

zulfan wrote:
Azmin pun penggal ni je jd mb, penggal dpn kalau menang pun, mungkin yb melayu dap jd mb...


Aauzubillaahiminzalik
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Jul 14, 2008
Posts: 3146

PostPosted: Sat May 20, 2017 2:33 am    Post subject: Reply with quote

Masalah politik di Malaysia adalah berpunca daripada kerana rakyat yang beragama Islam sendiri majortinya di bidang politik adalah tidak mempedulikan AMARAN Drpd. Allah SWT dan TIDAK MAHU mematuhi Perintah Allah SWT iaitu:

FIRMAN ALLAH SWT
[Surah Al-Baqarah, 2 : 120.]
وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَہُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَہُمۡ‌ۗ قُلۡ إِنَّ هُدَى ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَىٰ‌ۗ وَلَٮِٕنِ ٱتَّبَعۡتَ أَهۡوَآءَهُم بَعۡدَ ٱلَّذِى جَآءَكَ مِنَ ٱلۡعِلۡمِ‌ۙ مَا لَكَ مِنَ ٱللَّهِ مِن وَلِىٍّ۬ وَلَا نَصِيرٍ (١٢٠)
Yang Maksudnya:
”Orang-orang Yahudi dan Nasrani (kristian) tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar.)”. Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.”
[Notakaki No. 44: Ayat ini memberi pengajaran kepada umat Islam bahawa orang-orang Yahudi dan Kristian itu akan terus berusaha sedaya upaya untuk memperdaya orang-orang Islam supaya mengikut kehendak mereka. Berbagai-bagai cara dan jalan yang mereka lakukan untuk merosakkan kepercayaan dan keperibadian orang-orang Islam, dan kerana banyak yang tidak menyedari hakikat ini maka bukan sedikit dari kalangan umat Islam yang terikut-ikut kepada adat dan cara hidup mereka, semata-mata dengan alasan menurut peredran zaman, sekali pun yang diikuti itu bersalahan dengan ajaran Islam dan bertentangan dengan nilai-nilai akhlak dan budi pekerti yang mulia. Hakikat ini WAJIB disedari, dan mana-mana yang telah terlanjur, WAJIB kembali ke jalan yang benar.".
[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal.46].

FIRMAN ALLAH SWT
[Surah Al-Anfaal, 8 : 73]
وَالَّذِينَ كَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةٌ فِي الْأَرْضِ وَفَسَادٌ كَبِيرٌ
Yang maksudnya:
“Dan orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar."
Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal.422.].

FIRMAN ALLAH SWT
لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ إِلَّا أَن تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً ۗ وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ ۗ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ
Yang Maksudnya:
"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi TEMAN RAPAT dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diri-Nya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali." [Surah Aal-i-Imran, 3 : 28].

FIRMAN ALLAH SWT:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَتُرِيدُونَ أَن تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا
Yang maksudnya:
“Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi TEMAN RAPAT dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu”. [Surah An-Nisaa, 4 : 144].


FIRMAN ALLAH SWT
[Surah An-Nisaa, 4 : 138]
.بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا
Yang Maksudnya:
138. ”Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya;
[Surah An-Nisaa, 4 : 139].
الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا
139.(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya).

.


Last edited by Jomfikir on Sun May 21, 2017 5:56 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
miharludba
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: May 09, 2005
Posts: 2032
Location: kb/kd

PostPosted: Sat May 20, 2017 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

TOK_GURU wrote:
Siapa yg tak sayang elaun puluhan ribu ringgit.......

Sebenarnya, kes ini senang saja nak diselesaikan.

Suruh saja exco2 tersebut lompat ke AMANAH atau PKR.

Selesai masalah......


...............aaa kan..........PAN mana ada muka malu..............mmg tak malu punye...........agak2 ADUN n MP PAN.........sayang elaun tak.... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
InfoTerkini
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1560

PostPosted: Sat May 20, 2017 11:57 pm    Post subject: Re: PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masi Reply with quote

Jomfikir wrote:
Moonshine wrote:
Betul2 tak reti malu puak2 ni dah terlepas cakap tak mahu doh nok duduk sebumbung dengan mu pasai mung wangi kita orang ni makan dedak busuk banga bau macam ayam dan itik.

Tapi tak kutip wat lari baju, lembek, gi tidur kat ghumah lain dan jangan lupa kasi tinggal keta kerajaan tu tapi mereka goyak tak perlu tinggal jawatan yang mengalir elaun ribuan ringgit setiap bulan dan kereta free.

Depa goyak lagi bahawa mereka adalah pilihan sultan, mengikut perlembagaan dan peraturan dewan. Kalu tak tertubuh kerajaan Pakatan boleh kah jadi exco.

Azmin perlu singkir je si exco, tukar kunci bilik pejabat mereka supaya tak boleh masuk macam SU kerajaan negeri dulu.

Kalu degil gok bubar dewan habis cerite. Atau pun semua Adun Pakatan lompat jadi bebas kah kah kah maka joint kalu tidak dia jadi kerajaan 3 majoriti 3 orang.


Anaolgi yang tidak tepat, malah sesat.

Di Negeri Selangor hak mutlak menerima atau membuang/memecat anggota exco KERAJAAN NEGERI SELANGOR adalah Baginda Sultan, bukannya HAK mana-mana parti politik. Rujuk Fasal 53 (7) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.

http://www.sinarharian.com.my/politik/pas-kekal-keputusan-tiga-exco-tidak-letak-jawatan-1.676580

Beranikah Azmin Ali selaku MB mencarik watikah pelantikan mana-mana anggota exco yang Baginda Sultan kurniakan?

Kalau adalah hak mana-mana parti politik boleh melantik exco atau MB sudah tentu DRWA dulu berjaya menjawat jawatan MB.

TSKI pernah "memacat" exco yang mewakili DAP tetapi ini dilakukan oelhnya SETELAH terlebih dahulu beliau mendapat kebenaran drpd. Baginda Sultan.

.


mengarot selagi kamu tak petik undang2 tu tunjukkan kat sini butirannya aku nak baca ...
Back to top
View user's profile Send private message
Jomfikir
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Jul 14, 2008
Posts: 3146

PostPosted: Sun May 21, 2017 1:11 am    Post subject: Re: PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masi Reply with quote

InfoTerkini wrote:
Jomfikir wrote:
Moonshine wrote:
Betul2 tak reti malu puak2 ni dah terlepas cakap tak mahu doh nok duduk sebumbung dengan mu pasai mung wangi kita orang ni makan dedak busuk banga bau macam ayam dan itik.

Tapi tak kutip wat lari baju, lembek, gi tidur kat ghumah lain dan jangan lupa kasi tinggal keta kerajaan tu tapi mereka goyak tak perlu tinggal jawatan yang mengalir elaun ribuan ringgit setiap bulan dan kereta free.

Depa goyak lagi bahawa mereka adalah pilihan sultan, mengikut perlembagaan dan peraturan dewan. Kalu tak tertubuh kerajaan Pakatan boleh kah jadi exco.

Azmin perlu singkir je si exco, tukar kunci bilik pejabat mereka supaya tak boleh masuk macam SU kerajaan negeri dulu.

Kalu degil gok bubar dewan habis cerite. Atau pun semua Adun Pakatan lompat jadi bebas kah kah kah maka joint kalu tidak dia jadi kerajaan 3 majoriti 3 orang.


Anaolgi yang tidak tepat, malah sesat.

Di Negeri Selangor hak mutlak menerima atau membuang/memecat anggota exco KERAJAAN NEGERI SELANGOR adalah Baginda Sultan, bukannya HAK mana-mana parti politik. Rujuk Fasal 53 (7) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.

http://www.sinarharian.com.my/politik/pas-kekal-keputusan-tiga-exco-tidak-letak-jawatan-1.676580

Beranikah Azmin Ali selaku MB mencarik watikah pelantikan mana-mana anggota exco yang Baginda Sultan kurniakan?

Kalau adalah hak mana-mana parti politik boleh melantik exco atau MB sudah tentu DSWA dulu berjaya menjawat jawatan MB.

TSKI pernah "memacat" exco yang mewakili DAP tetapi ini dilakukan olehnya SETELAH terlebih dahulu beliau mendapat kebenaran drpd. Baginda Sultan.

.


mengarot selagi kamu tak petik undang2 tu tunjukkan kat sini butirannya aku nak baca ...


KENAPA AZMIN tak terus pecat exco dari ahli PAS itu lagi?

Quote:
SABAK BERNAM: Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyatakan pihaknya belum memaklumkan kepada Istana Selangor mengenai penamatan kerjasama politik antara PKR dan PAS baru-baru ini.

Beliau yang juga timbalan presiden PKR berkata setakat ini, tiada perbincangan dibuat mengenai kedudukan 3 exco PAS dalam pentadbiran negeri itu dengan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Difahamkan Azmin mengiringi Sultan Sharafuddin menziarahi Makam Diraja Shah Alam dan Makam Diraja Klang pagi tadi.

Ketika ditanya sama ada beliau akan merujuk kepada pihak istana mengenai isu berkenaan, Azmin menjawab: “Saya berjumpa Tuanku (Sultan Sharafuddin) setiap minggu, setiap Selasa,” tanpa mengulas lanjut kepada pemberita selepas merasmikan Selangor Agrofest 2017 di Stadium Sungai Besar, di sini, hari ini.

Turut hadir pada majlis perasmian berkenaan adalah Exco PAS Zaidy Abdul Talib yang memegang portfolio Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Permodenan Pertanian dan Industri Asas Tani serta Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehen Mukhyi.SABAK BERNAM: Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyatakan pihaknya belum memaklumkan kepada Istana Selangor mengenai penamatan kerjasama politik antara PKR dan PAS baru-baru ini.

Beliau yang juga timbalan presiden PKR berkata setakat ini, tiada perbincangan dibuat mengenai kedudukan 3 exco PAS dalam pentadbiran negeri itu dengan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Difahamkan Azmin mengiringi Sultan Sharafuddin menziarahi Makam Diraja Shah Alam dan Makam Diraja Klang pagi tadi.

Ketika ditanya sama ada beliau akan merujuk kepada pihak istana mengenai isu berkenaan, Azmin menjawab: “Saya berjumpa Tuanku (Sultan Sharafuddin) setiap minggu, setiap Selasa,” tanpa mengulas lanjut kepada pemberita selepas merasmikan Selangor Agrofest 2017 di Stadium Sungai Besar, di sini, hari ini.

Turut hadir pada majlis perasmian berkenaan adalah Exco PAS Zaidy Abdul Talib yang memegang portfolio Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Permodenan Pertanian dan Industri Asas Tani serta Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehen Mukhyi

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/05/20/azmin-belum-maklum-penamatan-kerjasama-pas-pkr-kepada-istana/

Back to top
View user's profile Send private message
sangkelembai20
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Sep 01, 2010
Posts: 7192

PostPosted: Sun May 21, 2017 7:12 am    Post subject: Reply with quote

MB boleh fired exco...

cuma problem akan wujud krisis kalau pihak istana tak suker...

BN pun jadi kalut kalau pihak istana tak suker mcm kes kat t'ganu.. nie pulak pkr..?

Kuasa pihak istana selangor lagi kuat dari istana t'ganu..

di selangor bab tanah semua kena go tru istana since zaman ayahanda sultan selangor skrg.. nie semua berlaku sebab kerakusan mahathir nak curi tanah selangor dulu convert jadi wilayah persekutuan (kes putrajaya).... masak pkr kalau nak layan krisis dgn pihak istana.. development byk yg sangkut nanti..

bagi yg bengap mcm infoterkini tuh.. perhalusi balik the meaning of "YANG DIPERTUAN NEGERI".. kenapa setelah di sebut Sultan Selangor.. ada lagi status tersebut...


Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
InfoTerkini
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1560

PostPosted: Sun May 21, 2017 7:47 am    Post subject: Re: PAS kurang paham fungsi exco, dah benci mentua anak masi Reply with quote

Jomfikir wrote:
InfoTerkini wrote:
Jomfikir wrote:
Moonshine wrote:
Betul2 tak reti malu puak2 ni dah terlepas cakap tak mahu doh nok duduk sebumbung dengan mu pasai mung wangi kita orang ni makan dedak busuk banga bau macam ayam dan itik.

Tapi tak kutip wat lari baju, lembek, gi tidur kat ghumah lain dan jangan lupa kasi tinggal keta kerajaan tu tapi mereka goyak tak perlu tinggal jawatan yang mengalir elaun ribuan ringgit setiap bulan dan kereta free.

Depa goyak lagi bahawa mereka adalah pilihan sultan, mengikut perlembagaan dan peraturan dewan. Kalu tak tertubuh kerajaan Pakatan boleh kah jadi exco.

Azmin perlu singkir je si exco, tukar kunci bilik pejabat mereka supaya tak boleh masuk macam SU kerajaan negeri dulu.

Kalu degil gok bubar dewan habis cerite. Atau pun semua Adun Pakatan lompat jadi bebas kah kah kah maka joint kalu tidak dia jadi kerajaan 3 majoriti 3 orang.


Anaolgi yang tidak tepat, malah sesat.

Di Negeri Selangor hak mutlak menerima atau membuang/memecat anggota exco KERAJAAN NEGERI SELANGOR adalah Baginda Sultan, bukannya HAK mana-mana parti politik. Rujuk Fasal 53 (7) Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.

http://www.sinarharian.com.my/politik/pas-kekal-keputusan-tiga-exco-tidak-letak-jawatan-1.676580

Beranikah Azmin Ali selaku MB mencarik watikah pelantikan mana-mana anggota exco yang Baginda Sultan kurniakan?

Kalau adalah hak mana-mana parti politik boleh melantik exco atau MB sudah tentu DSWA dulu berjaya menjawat jawatan MB.

TSKI pernah "memacat" exco yang mewakili DAP tetapi ini dilakukan olehnya SETELAH terlebih dahulu beliau mendapat kebenaran drpd. Baginda Sultan.

.


mengarot selagi kamu tak petik undang2 tu tunjukkan kat sini butirannya aku nak baca ...


KENAPA AZMIN tak terus pecat exco dari ahli PAS itu lagi?

Quote:
SABAK BERNAM: Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyatakan pihaknya belum memaklumkan kepada Istana Selangor mengenai penamatan kerjasama politik antara PKR dan PAS baru-baru ini.

Beliau yang juga timbalan presiden PKR berkata setakat ini, tiada perbincangan dibuat mengenai kedudukan 3 exco PAS dalam pentadbiran negeri itu dengan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Difahamkan Azmin mengiringi Sultan Sharafuddin menziarahi Makam Diraja Shah Alam dan Makam Diraja Klang pagi tadi.

Ketika ditanya sama ada beliau akan merujuk kepada pihak istana mengenai isu berkenaan, Azmin menjawab: “Saya berjumpa Tuanku (Sultan Sharafuddin) setiap minggu, setiap Selasa,” tanpa mengulas lanjut kepada pemberita selepas merasmikan Selangor Agrofest 2017 di Stadium Sungai Besar, di sini, hari ini.

Turut hadir pada majlis perasmian berkenaan adalah Exco PAS Zaidy Abdul Talib yang memegang portfolio Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Permodenan Pertanian dan Industri Asas Tani serta Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehen Mukhyi.SABAK BERNAM: Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyatakan pihaknya belum memaklumkan kepada Istana Selangor mengenai penamatan kerjasama politik antara PKR dan PAS baru-baru ini.

Beliau yang juga timbalan presiden PKR berkata setakat ini, tiada perbincangan dibuat mengenai kedudukan 3 exco PAS dalam pentadbiran negeri itu dengan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Difahamkan Azmin mengiringi Sultan Sharafuddin menziarahi Makam Diraja Shah Alam dan Makam Diraja Klang pagi tadi.

Ketika ditanya sama ada beliau akan merujuk kepada pihak istana mengenai isu berkenaan, Azmin menjawab: “Saya berjumpa Tuanku (Sultan Sharafuddin) setiap minggu, setiap Selasa,” tanpa mengulas lanjut kepada pemberita selepas merasmikan Selangor Agrofest 2017 di Stadium Sungai Besar, di sini, hari ini.

Turut hadir pada majlis perasmian berkenaan adalah Exco PAS Zaidy Abdul Talib yang memegang portfolio Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Permodenan Pertanian dan Industri Asas Tani serta Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehen Mukhyi

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/05/20/azmin-belum-maklum-penamatan-kerjasama-pas-pkr-kepada-istana/



mana dia klausa yg kata exco akan pegang jawatan selagi diperkenan sultan ... or sultan boleh lantik ahli majlis negeri ikut budi bicara baginda ..

perlantikan MB dan exco .. sama ker tak? aku nak tengok ...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.