Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Pesuruhjaya PAS Sarawak Dan Bapanya Melecur, Kediaman Terbakar    Bersih mahu kerajaan dedahkan kos delegasi bertemu Trump    Mat Sabu rayu PAS relakan penyokong sokong PH! wow...    Gadis Berpeluh Darah Jadi Misteri    Yusuf Azmi, Ali Salimin hadir ke IPD Kajang    Rafizi dakwa Felda tubuh syarikat BVI lepas pendedahan beliau    Kapal layar Jho Low berlabuh di Aceh    Pas kena beri jawapan tuntas: Wan Saiful    Perlu ambil serius gesaan wujudkan kerjasama    Amaran Pemuda Pas kepada Amanah  
Infomation
Iklan Kiri


UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Statistik Pembaca
We received

472051592
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

45037

· Semalam

80937


Purata Hits
· Sejam

9,567

· Sehari

215,352

· Sebulan

6,556,272

· Setahun

78,675,265


Server Masa Server
· Masa

13:32:03

· Tarikh

24 Oct 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Perjuangan untuk Najib
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Perjuangan untuk Najib
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
satekajang
Amaran
Amaran


Joined: Mar 24, 2014
Posts: 3541
Location: I love Malaysia

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 10:27 pm    Post subject: Perjuangan untuk Najib Reply with quote

Dari Chedet.cc

Quote:
PAS 11

1. PAS ditubuh oleh ulama UMNO yang kecewa kerana sebab-sebab tertentu. Nama asalnya ialah Pan-Malayan Islamic Party (PMIP).

2. Sejak PMIP sebagai PAS bertanding dalam pilihanraya, parti itu tidak pernah menang besar di peringkat nasional.

3. Apabila bertanding bersendirian pencapaiannya amat rendah. Hanya pada 1959, PRU Pertama, PAS menang 13 kerusi. Pada PRU Kedua 9 kerusi dan Ketiga 12 kerusi.

4. Apabila menjadi komponen dalam BN pada 1974, PAS menang 13 kerusi.

5. Kemudian pada 1978, 1982, 1986, setelah berpisah dari BN dan bertanding bersendirian PAS menang 5, 5, 1 sahaja.

6. Sebaliknya apabila bersama dengan Semangat 46 dan secara tidak langsung dengan DAP, PAS menang 7 kerusi pada 1990, 1995.

7. Hanya apabila bersama PKR dan DAP dalam Barisan Alternatif pada 1999 barulah PAS dapat kemenangan tertinggi iaitu 27 kerusi.

8. Pencapaian PAS menurun dengan teruk apabila DAP tidak menyertai Barisan Alternatif pada 2004, dengan memenangi hanya 7 kerusi.

9. Kemudian PAS menyertai Pakatan Rakyat bersama DAP dan PKR. Prestasi PAS meningkat semula dengan memenangi 23 kerusi pada 2008 dan 21 kerusi pada 2013.

10. Dari pencapaian PAS selama ia ditubuh, harapan untuk memerintah diperingkat pusat tidak ada sama sekali. Hanya diwaktu menyertai Barisan Nasional sahaja yang PAS menjadi parti kecil dalam kerajaan pusat.

11. Perjuangannya sebagai parti Islam, jika ada, tidak sedikitpun berhasil. Kejayaannya terhad kepada memecahbelah orang Melayu sehingga pengaruh dan kuasa mereka berkurangan dalam politik negara.

12. Sekarang PAS akan sekali lagi bertanding bersendirian. Mengikut rekod PAS yang tertera di atas, jika PAS bertanding sebanyak 80 kawasan Parlimen, pencapaian mungkin tidak lebih dari 15 kerusi.

13. Kebanyakan dari 80 kawasan ini, PAS tahu PAS akan kalah. Tetapi mengikut adat PAS, di kawasan yang PAS tidak ada harapan langsung pun, PAS akan bertanding.

14. Secara teknikal PAS melawan UMNO BN, selain dari melawan parti-parti lain yang meletak calon.

15. Dengan PAS bertanding dan menjadikan pertandingan tiga atau lebih penjuru, kesannya ialah memecahbelah musuh-musuh BN (UMNO). PAS akan kalah dan mengheret turun parti pembangkang lain. UMNO akan menang, kerana penyokong parti lawan berpecah.

16. Secara langsung PAS berusaha, membelanja wang yang tidak sedikit untuk memberi kemenangan kepada BN dan Dato Sri Najib. Jika dikatakan PAS dibawah pimpinan Hj Hadi menyokong kepimpinan Najib, ia bukanlah keterlaluan. Ia memang benar.

17. Bagi orang Melayu penubuhan PAS adalah satu malapetaka. Ia memecahbelah perpaduan Melayu dalam UMNO yang berjaya tumpas Malayan Union. Walaupun orang Melayu menjadi majoriti di Malaysia, tetapi dengan adanya PAS orang Melayu tidak menjadi majoriti lagi.

18. Lebih dari IMP (Independent of Malaya Party) pimpinan Dato Onn, penubuhan PAS sebagai serpihan dari UMNO melemahkan kuasa politik Melayu dan menghalang kemajuan mereka.

19. Oleh kerana semua orang Melayu beragama Islam, penubuhan PAS bukan sahaja memecahbelah orang Melayu tetapi juga memecahbelah orang Islam. Demikianlah dalam usaha PAS untuk mendapat sokongan mereka sanggup mengkafir orang Melayu yang tidak menyertai parti PAS. Dengan ini gejala sosial menimpa keluarga Melayu kerana ada ahli PAS yang mengkafir ibubapa mereka dan menganggap perkahwinan mereka tidak sah. Sehingga ke hari ini pun ada tempat di mana orang Melayu tidak sembahyang bersama.

20. Keputusan PAS menolak kerjasama dengan parti-parti pembangkang dan meletak calon di dalam kawasan yang PAS tidak mungkin menang bermakna PAS menyokong UMNO dan Najib dengan memecah undi pembangkang. Sejak PAS ditubuhkan, perpecahan dikalangan orang Melayu dan orang Islam di Malaysia tidak dapat dipulih lagi.
Back to top
View user's profile Send private message
satekajang
Amaran
Amaran


Joined: Mar 24, 2014
Posts: 3541
Location: I love Malaysia

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 10:28 pm    Post subject: Reply with quote

Syukur kepadaMu Ya Allah yang memberikan aku aqal dan fikiran, selama ini tidak lagi pernah terpesong dengan auta PAS kununnya perjuangkan islam.
Back to top
View user's profile Send private message
satekajang
Amaran
Amaran


Joined: Mar 24, 2014
Posts: 3541
Location: I love Malaysia

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 10:40 pm    Post subject: Reply with quote

adult picture hostingcertificity.com
Back to top
View user's profile Send private message
antilebong
Rekrut
Rekrut


Joined: Apr 16, 2017
Posts: 71

PostPosted: Wed Apr 19, 2017 12:24 am    Post subject: Reply with quote

ya memang betul apa yang mahathir tulis itu. semuanya betul. pas parti tak guna.

parti yang tak guna ini lah puak-puak ph duk risaukan. apa yang nak dirisaukan?

mahathir, please take care of your own party. don't worry about pas. pas dari dulu lagi dah macam tu. masa kau jadi pm dulu pun, pas yang kamu risau. dah tak jadi pm pun, pas juga yang kamu risau.

sewel nya manusia.
Back to top
View user's profile Send private message
makannasi
Kapten
Kapten


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 10868

PostPosted: Wed Apr 19, 2017 7:17 am    Post subject: Reply with quote

Nak percaya cakap nik aziz? Geng barua semua tu datang dari bawah ketiak dia.
Back to top
View user's profile Send private message
satekajang
Amaran
Amaran


Joined: Mar 24, 2014
Posts: 3541
Location: I love Malaysia

PostPosted: Wed Apr 19, 2017 9:12 pm    Post subject: Reply with quote

antilebong wrote:
ya memang betul apa yang mahathir tulis itu. semuanya betul. pas parti tak guna.

parti yang tak guna ini lah puak-puak ph duk risaukan. apa yang nak dirisaukan?

mahathir, please take care of your own party. don't worry about pas. pas dari dulu lagi dah macam tu. masa kau jadi pm dulu pun, pas yang kamu risau. dah tak jadi pm pun, pas juga yang kamu risau.

sewel nya manusia.


risau sebab parti tak guna ni lah kerjenya memecahbelahkan orang2 islam kat Malaysia ni.
Back to top
View user's profile Send private message
antilebong
Rekrut
Rekrut


Joined: Apr 16, 2017
Posts: 71

PostPosted: Wed Apr 19, 2017 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

satekajang wrote:

risau sebab parti tak guna ni lah kerjenya memecahbelahkan orang2 islam kat Malaysia ni.

sebagaimana yang kita ketahui pas dah lama wujud. almost sama tua dengan umno. jadi pada permulaan nya pas dan umno lah yang memecah belah kan orang melayu dan orang Islam di malaya. pas ditubuhan tahun 1951, 5 tahun setelah tertubuhnya umno. tahun 1955 parti rakyat ditubuhkan tetapi kehadiran didalam politik malaya tidaklah sefamous parti umno dan pas.

bertahun-tahun pas dan umno memecah belahkan orang-orang melayu dan Islam menjadi 2 suku. dari zaman tengku abdul rahman sampailah zaman mahathir orang melayu dan orang Islam tetap menjadi 2 suku.

kemudian tahun 1977 timbul berjasa, maka jadi orang melayu dan orang Islam menjadi 3 suku. majoriti yang jadi 3 suku ini hanya dikelantan. ditempat-tempat kurang terasa 3 suku. pada tahun 1982 berjasa telah longlai. sikit-sikit saja saki baki berjasa wujud di kelantan.

kemudian tahun 1983 timbul pula hamim maka jadilah orang melayu dan orang Islam 4 suku. keadaan ini pun hanya berlaku di kelantan. perlu diingatkan kedua-kedua berjasa dan hamim ini ciptaan bn.

pada tahun 1988 timbul pula semangat 46, parti orang-orang umno yang kecewa diketuai oleh tengku razalieh. dengan itu jadi lah orang melayu dan orang Islam 5 suku. haba s46 ini dirasai diseluruh malaya bukan hanya di kelantan.

tahun 1990 tertubuhlah angkatan perpaduan ummat gabungan pas, berjasa, hamim dan s46. kembalilah orang-orang melayu dan Islam menjadi 2 suku, umno dan apu.

semasa anwar ibrahim didalam penjara sungai buluh, isteri dia dan kawan-kawan anwar menubuhkan keadilan pada tahun 1998. kembalilah orang-orang Melayu dan Islam menjadi 3 suku.

perlu diketahui s46, hamim dan pkr timbul pada zaman mahathir yang menjadi perdana menteri malaysia selama 22 tahun.

lama juga umat Melayu dan Islam menjadi 3 suku akibat kehadiran 3 parti utama dimalaysia, pas, umno dan pkr. sekarang umat melayu dan Islam menjadi 4 suku apabila mahathir yang dah bersara menubuhkan bersatu.

jadi kalau dilihat dari sejarah parti-parti yang dianggotai oleh umat melayu dan Islam dari tahun 1951 hingga 1998 ternyata pas dan umno lah yang paling kuat memecahbelahkan umat melayu dan Islam berpecah. dari tahun 1998 pkr pula mengambil peranan didalam memecah belahkan umat melayu dan Islam dan sekarang sekali lagi mahathir kembali mengambil peranan memecahkan umat melayu dan Islam yang sudah sedia berpecah.

jadi kalau nak menyalahkan pas sahaja sebagai penyebab pecah nya umat melayu dan Islam maka ternyatalah manusia yang berkata sedemikian itu adalah sebodoh-bodoh manusia yang berada dimalaysia ini.
Back to top
View user's profile Send private message
zulfan
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Dec 27, 2009
Posts: 3228

PostPosted: Thu Apr 20, 2017 1:25 pm    Post subject: Re: Perjuangan untuk Najib Reply with quote

satekajang wrote:
Dari Chedet.cc

Quote:
PAS 11

1. PAS ditubuh oleh ulama UMNO yang kecewa kerana sebab-sebab tertentu. Nama asalnya ialah Pan-Malayan Islamic Party (PMIP).

2. Sejak PMIP sebagai PAS bertanding dalam pilihanraya, parti itu tidak pernah menang besar di peringkat nasional.

3. Apabila bertanding bersendirian pencapaiannya amat rendah. Hanya pada 1959, PRU Pertama, PAS menang 13 kerusi. Pada PRU Kedua 9 kerusi dan Ketiga 12 kerusi.

4. Apabila menjadi komponen dalam BN pada 1974, PAS menang 13 kerusi.

5. Kemudian pada 1978, 1982, 1986, setelah berpisah dari BN dan bertanding bersendirian PAS menang 5, 5, 1 sahaja.

6. Sebaliknya apabila bersama dengan Semangat 46 dan secara tidak langsung dengan DAP, PAS menang 7 kerusi pada 1990, 1995.

7. Hanya apabila bersama PKR dan DAP dalam Barisan Alternatif pada 1999 barulah PAS dapat kemenangan tertinggi iaitu 27 kerusi.

8. Pencapaian PAS menurun dengan teruk apabila DAP tidak menyertai Barisan Alternatif pada 2004, dengan memenangi hanya 7 kerusi.

9. Kemudian PAS menyertai Pakatan Rakyat bersama DAP dan PKR. Prestasi PAS meningkat semula dengan memenangi 23 kerusi pada 2008 dan 21 kerusi pada 2013.

10. Dari pencapaian PAS selama ia ditubuh, harapan untuk memerintah diperingkat pusat tidak ada sama sekali. Hanya diwaktu menyertai Barisan Nasional sahaja yang PAS menjadi parti kecil dalam kerajaan pusat.

11. Perjuangannya sebagai parti Islam, jika ada, tidak sedikitpun berhasil. Kejayaannya terhad kepada memecahbelah orang Melayu sehingga pengaruh dan kuasa mereka berkurangan dalam politik negara.

12. Sekarang PAS akan sekali lagi bertanding bersendirian. Mengikut rekod PAS yang tertera di atas, jika PAS bertanding sebanyak 80 kawasan Parlimen, pencapaian mungkin tidak lebih dari 15 kerusi.

13. Kebanyakan dari 80 kawasan ini, PAS tahu PAS akan kalah. Tetapi mengikut adat PAS, di kawasan yang PAS tidak ada harapan langsung pun, PAS akan bertanding.

14. Secara teknikal PAS melawan UMNO BN, selain dari melawan parti-parti lain yang meletak calon.

15. Dengan PAS bertanding dan menjadikan pertandingan tiga atau lebih penjuru, kesannya ialah memecahbelah musuh-musuh BN (UMNO). PAS akan kalah dan mengheret turun parti pembangkang lain. UMNO akan menang, kerana penyokong parti lawan berpecah.

16. Secara langsung PAS berusaha, membelanja wang yang tidak sedikit untuk memberi kemenangan kepada BN dan Dato Sri Najib. Jika dikatakan PAS dibawah pimpinan Hj Hadi menyokong kepimpinan Najib, ia bukanlah keterlaluan. Ia memang benar.

17. Bagi orang Melayu penubuhan PAS adalah satu malapetaka. Ia memecahbelah perpaduan Melayu dalam UMNO yang berjaya tumpas Malayan Union. Walaupun orang Melayu menjadi majoriti di Malaysia, tetapi dengan adanya PAS orang Melayu tidak menjadi majoriti lagi.

18. Lebih dari IMP (Independent of Malaya Party) pimpinan Dato Onn, penubuhan PAS sebagai serpihan dari UMNO melemahkan kuasa politik Melayu dan menghalang kemajuan mereka.

19. Oleh kerana semua orang Melayu beragama Islam, penubuhan PAS bukan sahaja memecahbelah orang Melayu tetapi juga memecahbelah orang Islam. Demikianlah dalam usaha PAS untuk mendapat sokongan mereka sanggup mengkafir orang Melayu yang tidak menyertai parti PAS. Dengan ini gejala sosial menimpa keluarga Melayu kerana ada ahli PAS yang mengkafir ibubapa mereka dan menganggap perkahwinan mereka tidak sah. Sehingga ke hari ini pun ada tempat di mana orang Melayu tidak sembahyang bersama.

20. Keputusan PAS menolak kerjasama dengan parti-parti pembangkang dan meletak calon di dalam kawasan yang PAS tidak mungkin menang bermakna PAS menyokong UMNO dan Najib dengan memecah undi pembangkang. Sejak PAS ditubuhkan, perpecahan dikalangan orang Melayu dan orang Islam di Malaysia tidak dapat dipulih lagi.


Nk cerita,cerita la bg penuh... Sebut sekali nama abdullah fahim dan ahmad badawi..
Mereka masih kekal bersama umno.. Yg keluar parti dan tubuh parti br adalah onn jaafar, presiden umno pertama..
_________________
orang baik ramai teman. tapi orang yang menyeru kepada kebaikan ramai musuh


Back to top
View user's profile Send private message
makannasi
Kapten
Kapten


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 10868

PostPosted: Thu Apr 20, 2017 6:33 pm    Post subject: Reply with quote

Semoga Tok Guru Najib terus mensejahterakan rakyat..
Back to top
View user's profile Send private message
abuadil_alkaff
Leftenan
Leftenan


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 9593
Location: pondok salafi

PostPosted: Thu Apr 20, 2017 7:02 pm    Post subject: Reply with quote

makannasi wrote:
Semoga Tok Guru Najib terus mensejahterakan rakyat..
takbir!!
Back to top
View user's profile Send private message
makannasi
Kapten
Kapten


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 10868

PostPosted: Thu Apr 20, 2017 7:42 pm    Post subject: Reply with quote

Semoga Tok Guru Najib diberi kesihatan yg baik supaya dapat membantu menjayakan RUU PAS.
Back to top
View user's profile Send private message
satekajang
Amaran
Amaran


Joined: Mar 24, 2014
Posts: 3541
Location: I love Malaysia

PostPosted: Thu Apr 20, 2017 11:09 pm    Post subject: Reply with quote

antilebong wrote:
satekajang wrote:

risau sebab parti tak guna ni lah kerjenya memecahbelahkan orang2 islam kat Malaysia ni.

sebagaimana yang kita ketahui pas dah lama wujud. almost sama tua dengan umno. jadi pada permulaan nya pas dan umno lah yang memecah belah kan orang melayu dan orang Islam di malaya. pas ditubuhan tahun 1951, 5 tahun setelah tertubuhnya umno. tahun 1955 parti rakyat ditubuhkan tetapi kehadiran didalam politik malaya tidaklah sefamous parti umno dan pas.

bertahun-tahun pas dan umno memecah belahkan orang-orang melayu dan Islam menjadi 2 suku. dari zaman tengku abdul rahman sampailah zaman mahathir orang melayu dan orang Islam tetap menjadi 2 suku.

kemudian tahun 1977 timbul berjasa, maka jadi orang melayu dan orang Islam menjadi 3 suku. majoriti yang jadi 3 suku ini hanya dikelantan. ditempat-tempat kurang terasa 3 suku. pada tahun 1982 berjasa telah longlai. sikit-sikit saja saki baki berjasa wujud di kelantan.

kemudian tahun 1983 timbul pula hamim maka jadilah orang melayu dan orang Islam 4 suku. keadaan ini pun hanya berlaku di kelantan. perlu diingatkan kedua-kedua berjasa dan hamim ini ciptaan bn.

pada tahun 1988 timbul pula semangat 46, parti orang-orang umno yang kecewa diketuai oleh tengku razalieh. dengan itu jadi lah orang melayu dan orang Islam 5 suku. haba s46 ini dirasai diseluruh malaya bukan hanya di kelantan.

tahun 1990 tertubuhlah angkatan perpaduan ummat gabungan pas, berjasa, hamim dan s46. kembalilah orang-orang melayu dan Islam menjadi 2 suku, umno dan apu.

semasa anwar ibrahim didalam penjara sungai buluh, isteri dia dan kawan-kawan anwar menubuhkan keadilan pada tahun 1998. kembalilah orang-orang Melayu dan Islam menjadi 3 suku.

perlu diketahui s46, hamim dan pkr timbul pada zaman mahathir yang menjadi perdana menteri malaysia selama 22 tahun.

lama juga umat Melayu dan Islam menjadi 3 suku akibat kehadiran 3 parti utama dimalaysia, pas, umno dan pkr. sekarang umat melayu dan Islam menjadi 4 suku apabila mahathir yang dah bersara menubuhkan bersatu.

jadi kalau dilihat dari sejarah parti-parti yang dianggotai oleh umat melayu dan Islam dari tahun 1951 hingga 1998 ternyata pas dan umno lah yang paling kuat memecahbelahkan umat melayu dan Islam berpecah. dari tahun 1998 pkr pula mengambil peranan didalam memecah belahkan umat melayu dan Islam dan sekarang sekali lagi mahathir kembali mengambil peranan memecahkan umat melayu dan Islam yang sudah sedia berpecah.

jadi kalau nak menyalahkan pas sahaja sebagai penyebab pecah nya umat melayu dan Islam maka ternyatalah manusia yang berkata sedemikian itu adalah sebodoh-bodoh manusia yang berada dimalaysia ini.


Kalau PAS tak keluar UMNO dulu tak ler berlaku perpecahan. Tapi, bila time UMNO bergelumang dengan skandal kewangan terbesar dalam dunia, PAS datang join tumpang semangkung 90 juta.
Back to top
View user's profile Send private message
satekajang
Amaran
Amaran


Joined: Mar 24, 2014
Posts: 3541
Location: I love Malaysia

PostPosted: Thu Apr 20, 2017 11:11 pm    Post subject: Re: Perjuangan untuk Najib Reply with quote

zulfan wrote:

Nk cerita,cerita la bg penuh... Sebut sekali nama abdullah fahim dan ahmad badawi..
Mereka masih kekal bersama umno.. Yg keluar parti dan tubuh parti br adalah onn jaafar, presiden umno pertama..


Abdulah Fahim kekal dalam UMNO semasa UMNO ada skandal kewangan terbesar di dunya ke?
Back to top
View user's profile Send private message
antilebong
Rekrut
Rekrut


Joined: Apr 16, 2017
Posts: 71

PostPosted: Thu Apr 20, 2017 11:43 pm    Post subject: Reply with quote

satekajang wrote:

Kalau PAS tak keluar UMNO dulu tak ler berlaku perpecahan. Tapi, bila time UMNO bergelumang dengan skandal kewangan terbesar dalam dunia, PAS datang join tumpang semangkung 90 juta.

pas keluar umno atau pas tidak keluar umno keadaannya sama saja. penyokong-penyokong umno tetap menyokong umno dan penyokong pas tetap menyokong pas. mereka bersatu tetapi tetap dengan indentiti mereka sendiri. sebab itu apabila pas keluar dari gabungan bn, mereka mempunyai ramai penyokong yang terdiri dari penyokong lama mereka.

tuduhan kamu bahawa pas tumpang semangkok rm90 juta itu hanya lah persepsi yang kumpulan kamu adakan bagi memburukan pas. untuk membenarkan tuduhan kamu itu, kamu hendaklah memberikan bukti yang nyata, bukan setakat tuduhan liar tanpa sebarang bukti atau hanya bersandarkan kepada statutory declaration.

jika kamu dapat menunjukkan bukti atau mendatangkan saksi barulah aku percaya kepada tuduhan kamu tetapi jika kamu gagal berbuat demikian maka kamu aku anggap sebagai PEMBOHONG dan PEMBUAT FITNAH satu golongan dengan moonshine.
Back to top
View user's profile Send private message
satekajang
Amaran
Amaran


Joined: Mar 24, 2014
Posts: 3541
Location: I love Malaysia

PostPosted: Tue Apr 25, 2017 8:26 pm    Post subject: Reply with quote

PAS nak tanding 80 kerusi. RM90 juta untuk 80 kerusi.
90 juta bahagi 80, berapa? itu pun kalau yang kepala2 tu tak gelap mata, uiih patut lah PAS confident menang bersama Najib.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.