Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Isu Thaqif: Akhirnya Madrasah Buka Mulut    PKR, AMANAH anggap 'monyet berserban' cubaan sabotaj    Muktamar Pas: Berhati-hati dengan Tun Mahathir - Perwakilan    Ribut kencang ketika azan Maghrib    Ribut: Takziah, moga Allah ganti dengan yang lebih baik    Badai Melanda Muktamar Semalam    Hati-Hati Dengan Kenyataan Berunsur Perkauman    Prosiding fitnah terhadap Sarawak Report demi maruah Pas - Abdul Hadi    Perbahasan Muktamar Tahunan Pas ke-63 bermula dengan nada sedih    Tujuh dipilih Tokoh Istiqamah 2017  
Infomation
Iklan Kiri















               
UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: antilebong
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33381

People Online:
Visitors: 0
Members: 8
Total: 8

Online Now:
01 : cromok
02 : pakcikrodin
03 : gorbal2000
04 : ABM
05 : nyortua
06 : jung_mende
07 : sder
08 : tigasuku
Statistik Pembaca
We received

455415482
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

70336

· Semalam

136748


Purata Hits
· Sejam

10,126

· Sehari

207,763

· Sebulan

6,325,215

· Setahun

75,902,580


Server Masa Server
· Masa

13:06:36

· Tarikh

30 Apr 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Semuanya Kini Jelas! Persidangan Penuh Parlimen Rakyat 2017
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Semuanya Kini Jelas! Persidangan Penuh Parlimen Rakyat 2017
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
InfoTerkini
Sarjan
Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1221

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 8:00 am    Post subject: Semuanya Kini Jelas! Persidangan Penuh Parlimen Rakyat 2017 Reply with quote

Rakaman penuh persidangan Parlimen Rakyat April 2017


Back to top
View user's profile Send private message
haruanlubuk
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 24, 2017
Posts: 527

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 8:07 am    Post subject: Reply with quote

woi labu... kes 90 joter apa status?😂😂😂
Back to top
View user's profile Send private message
InfoTerkini
Sarjan
Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1221

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 8:11 am    Post subject: Reply with quote

InfoTerkini wrote:
setelah aku mengikuti perbahasan dalam Parlimen Rakyat dan mendengar sendiri hujahan dpd mp PKR, DAP dan AMANAH ... penilaian aku selama ini adalah tepat bahawa PH tidak menentang usaha untuk memperkasa bidang kuasa mahkamah syariah ...

rumusan pada sidang parlimen itu ialah ... bahawa PH mahu sebuah Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen bagi meneliti pindaaan RUU 355 .. kerana pindaan sekarang ada kelemahan dari segi hukuman dan dari segi memperkasa mahakamah syariah itu sendiri ..

ya betul ... kerana utk menetapkan hukuman dan memperkasa mahkamah syariah hendaklah dilakukan dgn penuh teliti dan bijaksana .. serta melibatkan pakar dan cerdik pandai dlm bidang berkenaan ..


kesimpulannya, PH tak menentang ruu 355. PH hanya mahu memperkasa usul ruu 355. Noktah!


aku gembira dan berharap dgn persidangan parlimen PH ini dapat membuka minda walaunta menerima kebenaran terhadap kenyataan bahawa DAP, PKR dan AMANAH tidak sama sekali menentang usul 355 utk memperkasa mahkamah syariah ...

aku juga berharap para walaunta tidak lagi mengulangi kesilapan yg sama iaitu dgn mengulang tuduhan yg sama yg ternyata tidak benar itu ...

jangan layan UMNO dan macai2nya ... kerana UMNO lah yg mencipta polemik ini utk menghadapi PRU ... jangan kena tipu lagi! ... ok.
Back to top
View user's profile Send private message
haruanlubuk
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 24, 2017
Posts: 527

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 8:14 am    Post subject: Reply with quote

dh terkencing dlm sluar ke?
Back to top
View user's profile Send private message
sangkelembai20
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Sep 01, 2010
Posts: 6969

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 8:18 am    Post subject: Reply with quote

kah kah rapiji main wayang lagi... lepas kena balun dgn netizen.. nak cover ler tew..... kah kah..

itu ari bukan main jadi pengacau waktu nak bentang...

layan sidang parlimen arwah jamal kerdil lagi bagus ahhh...

base bodo biol...

implement kat org islam... yg menyibuk si kafir.. si fasik.. si lbgt..

si infoterkini pulak jadi malaunnyer.... kah... kah...

woi malaun.. kalau kau nak wat kapal terbang... kau pie rujuk kat si pembuat kuih ker....??

kah... kah.... bodo la barua dap ning...


Last edited by sangkelembai20 on Wed Apr 12, 2017 8:24 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haruanlubuk
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 24, 2017
Posts: 527

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 8:23 am    Post subject: Reply with quote

sangkelembai20 wrote:
kah kah rapiji main wayang lagi... lepas kena balun dgn netizen.. nak cover ler tew..... kah kah..

itu ari bukan main jadi pengacau waktu nak bentang...

layan sidang parlimen arwah jamal kerdil lagi bagus ahhh...


tok guru dia yg tgh bertapa kt sg buloh nung bukan nk qazaf ker?
Back to top
View user's profile Send private message
sangkelembai20
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Sep 01, 2010
Posts: 6969

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 8:26 am    Post subject: Reply with quote

haruanlubuk wrote:
sangkelembai20 wrote:
kah kah rapiji main wayang lagi... lepas kena balun dgn netizen.. nak cover ler tew..... kah kah..

itu ari bukan main jadi pengacau waktu nak bentang...

layan sidang parlimen arwah jamal kerdil lagi bagus ahhh...


tok guru dia yg tgh bertapa kt sg buloh nung bukan nk qazaf ker?


bakal mertua aku tuh kau jgn usik taw..... Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
InfoTerkini
Sarjan
Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1221

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 8:33 am    Post subject: Reply with quote

utk berlaku adil aku bagi link artikel walaun paling teruk yg TKO tepek ..


Dulu UMNO buat Debat Olok-olok Kini Rafizi buat Parlimen Olok- olok....


aku tengok ramai bukannya nak melihat pada maqasid dan pendirian parlimen rakyat, tetapi lebih berminat utk memperlekeh dan menghina .. minda celaru la katakan .. sebab tu la walaunta tak faham2 sampai sekarang .. bukan semua la .. dan alhamdulillah sudah ada yg mula nak faham.. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
haruanlubuk
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 24, 2017
Posts: 527

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 9:11 am    Post subject: Reply with quote

sangkelembai20 wrote:
haruanlubuk wrote:
sangkelembai20 wrote:
kah kah rapiji main wayang lagi... lepas kena balun dgn netizen.. nak cover ler tew..... kah kah..

itu ari bukan main jadi pengacau waktu nak bentang...

layan sidang parlimen arwah jamal kerdil lagi bagus ahhh...


tok guru dia yg tgh bertapa kt sg buloh nung bukan nk qazaf ker?


bakal mertua aku tuh kau jgn usik taw..... Laughing




😂😂😂
janda ke dara bro?
Back to top
View user's profile Send private message
haruanlubuk
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Mar 24, 2017
Posts: 527

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 9:13 am    Post subject: Reply with quote

InfoTerkini wrote:
utk berlaku adil aku bagi link artikel walaun paling teruk yg TKO tepek ..


Dulu UMNO buat Debat Olok-olok Kini Rafizi buat Parlimen Olok- olok....


aku tengok ramai bukannya nak melihat pada maqasid dan pendirian parlimen rakyat, tetapi lebih berminat utk memperlekeh dan menghina .. minda celaru la katakan .. sebab tu la walaunta tak faham2 sampai sekarang .. bukan semua la .. dan alhamdulillah sudah ada yg mula nak faham.. Very Happy



kakakkah... walaun tokong akan paham bila geng2 tokong yg buat... tp buat2 x paham dan konar sana sini bila melibatkan pas...
aku dh masak benar dgn peel walaun2 tokong ni
Back to top
View user's profile Send private message
botak
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Mar 06, 2005
Posts: 5909

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 9:29 am    Post subject: Reply with quote

PH tak dok butir habuk pun majlis syura nya.....aku tolak pandangan PH......nak sokong atau tidak????? itu yg perlu dinyatakan ... Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
mahadeware
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 15, 2008
Posts: 1374
Location: antara hidup dan mati

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 10:24 am    Post subject: Reply with quote

1. UNDANG-UNDANG MALAYSIA

AKTA 355
AKTA MAHKAMAH SYARIAH (BIDANG KUASA JENAYAH) 1965
mengandungi pindaan terkini - Akta A996

Tajuk panjang & Mukadimah.

Seksyen 1. Tajuk ringkas dan pemakaian.
Seksyen 2. Bidang kuasa Jenayah Mahkamah Syariah.
Seksyen 3. Pengesahan.

SENARAI PINDAAN

Tajuk panjang & Mukadimah.

Suatu Akta untuk memberi bidang kuasa kepada Mahkamah-Mahkamah yang ditubuhkan di bawah mana-mana undang - undang Negeri bagi maksud membicarakan kesalahan-kesalahan di bawah hukum syarak.

MAKA INILAH DIPERBUAT UNDANG-UNDANG oleh Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dengan nasihat dan persetujuan Dewan Negara dan Dewan Rakyat yang bersidang dalam Parlimen dan dengan kuasa daripadanya, seperti berikut:

Seksyen 1. Tajuk ringkas dan pemakaian.

(1) Akta ini bolehlah dinamakan Akta Mahkamah Syariah (Bidang kuasa Jenayah) 1965.

(2) Akta ini hendaklah terpakai hanya bagi semua Negeri di Semenanjung Malaysia.

Seksyen 2. Bidang kuasa Jenayah Mahkamah Syariah.

Mahkamah Syariah yang ditubuhkan dengan sempurnanya di bawah mana-mana undang-undang dalam sesuatu Negeri dan diberi bidang kuasa ke atas orang-orang yang menganuti agama Islam dan berkenaan dengan mana-mana perkara yang disebut satu persatu dalam Senarai II bagi Senarai Negeri dalam Jadual Kesembilan kepada Perlembagaan Persekutuan adalah dengan ini diberi bidang kuasa berkenaan dengan kesalahan-kesalahan terhadap rukun-rukun agama Islam oleh orang-orang yang menganuti agama tersebut yang boleh ditetapkan di bawah mana-mana undang-undang bertulis:

Dengan syarat bahawa bidang kuasa sedemikian tidaklah boleh dijalankan berkenaan dengan apa-apa kesalahan yang boleh dihukum penjara selama tempoh melebihi tiga tahun atau denda melebihi lima ribu ringgit atau sebatan melebihi enam kali atau apa-apa gabungan hukuman-hukuman tersebut.

Seksyen 3. Pengesahan.

Segala kesalahan di bawah hukum Syarak yang sebelum mula berkuatkuasanya Akta ini berhubungan dengan Negeri-Negeri di Semenanjung Malaysia dan yang sebelum mula berkuatkuasanya Akta Mahkamah Syariah (Bidang kuasa Jenayah) (Pindaan dan Perluasan) 1989 berhubungan dengan Negeri-Negeri Sabah dan Sarawak telah dibicarakan oleh mana-mana Mahkamah yang disebut terdahulu hendaklah disifatkan telah dibicarakan dengan sah seolah-olah bidang kuasa yang berkenaan dengannya telah diberi kepada Mahkamah-Mahkamah tersebut oleh undang-undang Persekutuan.



2. haji hadi hanya mitok nok pinde hok ning je

hok sekarang

Dengan syarat bahawa bidang kuasa sedemikian tidaklah boleh dijalankan berkenaan dengan apa-apa kesalahan yang boleh dihukum penjara selama tempoh melebihi tiga tahun atau denda melebihi lima ribu ringgit atau sebatan melebihi enam kali atau apa-apa gabungan hukuman-hukuman tersebut.

kepada

Dengan syarat bahawa bidang kuasa sedemikian tidaklah boleh dijalankan berkenaan dengan apa-apa kesalahan yang boleh dihukum penjara selama tempoh melebihi tiga puloh tahun atau denda melebihi seratus ribu ringgit atau sebatan melebihi seratus kali atau apa-apa gabungan hukuman-hukuman tersebut.

3. tapi dengor mollek lah hok pok pandir-pok pandir tu duk bincang. kelautan luas sana.

.
Back to top
View user's profile Send private message
mahadeware
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 15, 2008
Posts: 1374
Location: antara hidup dan mati

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 11:03 am    Post subject: Reply with quote

1. pok pandir rafizi duk cerita pasal 10 tanggung jawab negara Islam.

2. dia sepatutnye cakap bende-bende ning bila membahas pindaan terhadap perlembagaan as a whole bukan nok buat pindaan keatas akta 355 hok secepek tu.

3. buat tubek pasal 1mdb, kene mengena gappe dengan pindaan akta 355 tu? nok hukum pesalah melalui mahkamah syari'ah? bodo sungguh.

4. buat tubek pasal orang besor atau anok raja minum arak atau buat maksiat. tanye sape beraning takap? cube tengok kat atas tu. ade ke sebut pasal takap orang? dua kali bodo.

5. kalu ade yang beraning takap, bowok ke mahkamah syari'ah dan kalu didapati bersaloh hukuman akan dijatuhkan mengikut ketetapan dalam akta 355.

6. auta je lebih si rafizi ning. otok ade tapi gi letok kat palle lutut,

.
Back to top
View user's profile Send private message
mahadeware
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 15, 2008
Posts: 1374
Location: antara hidup dan mati

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 1:48 pm    Post subject: Reply with quote

1. rafizi juga ade menyebut pasal infrastructure mahkamah syari'ah, cukup ke kakitangan, cukup ke pakar, cukup ke gaji yang diberikan ke tok hakim kalau hukuman di naikkan?

2. dia equate kan gaji kecik dengan rasuah. dok jugok. rasuah ning buleh berlaku dimana-mana , dok kire gaji kecik ke, gaji besor ke. hok gaji kecik dengan care dia, hok gaji besor dengan cara dia.

3. rasuah ning tentang kejujuran dan ke taqwaan. kalu gaji kecik sekali pun jika jujur dan bertaqwa, Insya' Allah tadok rasuah. tapi kalu tidok jujur ditambah pulok tiada keimanan, gaji rm20k sebulan pun rasuah jugok.

4. aku tak mboh ambik contoh jauh-jauh, aku ambik contoh di pejabat aku sendiri. ini berlaku sebelum tahun 2002, sebelum aku berhenti kerja.

5. orang no 2, vice ceo aku, gaji terap doh besor. kalau aku gaji rm10k masa tu, dia pulok dok kurang dari rm20k, tapi rasuah manjang. aku tahu macam mana? internal auditor mitok tulong aku korek case dia. apende buleh kat aku tulong korek case dia? gm personnel. geng vice ceo, perap aku dalam fridge 2 tahun. dari tahun 1999 sapa aku ambik vss. geng-geng tu habis kena buang.

6. jadi dok soh nok equate lah gaji kecik dengan rasuah. kes-kes hok keluar baru-baru ning, bapok-bapok belaka. makan pitih bukan sikit, main jutaan. wi lah gaji setara mane pun, kalu tadok kejujuran dan takut kita pada Allah Ta'ala, Insya' Allah, makan rasuah lah.

7. hok kate gaji kecik cepat makan rasuah pun ade betul nye. pulis hok gaji dok berape kepeng tu, wi 10 20 riyal pun dia kebas. malu aku tengok. tobat pun. banyok kali doh berlaku depan mate aku.

8. jadi usul nok naikkan hukuman di mahkamah syari'ah tu tadok kena mengena dengan rasuah. rafizi je bodo duk liung ikut tu.

.
Back to top
View user's profile Send private message
InfoTerkini
Sarjan
Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1221

PostPosted: Wed Apr 12, 2017 3:42 pm    Post subject: Reply with quote

Sedutan perbahasan:


AMANAH menyokong penuh usaha memperkasakan mahkamah syariah


Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.