Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Ini rupanya Israel buat pada tanah Haifa. :(    Cuti Umrah Kakitangan Kerajaan Bermula 1 Januari 2018    Umno dah nak pupus?    Bini Curang Tukar Suami Dengan Cara Yang Kejam    Cuti Umrah Penjawat Awam Berkuat Kuasa 1 Jan Depan    Skandal Sungai Yu: SPRM Buka Semula Siasatan    Myanmar sahkan penangkapan dua wartawan Reuters    Prestasi iPhone Lama Didapati Boleh Dipertingkatkan Dengan Hanya Menggantikan Bateri    Dr M akan dipanggil berhubung isu Bugis - IGP    Najib tak ada kroni?  
Infomation
Iklan Kiri


UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Statistik Pembaca
We received

477202742
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

57486

· Semalam

96784


Purata Hits
· Sejam

9,419

· Sehari

217,702

· Sebulan

6,627,816

· Setahun

79,533,790


Server Masa Server
· Masa

16:03:04

· Tarikh

15 Dec 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Kenapa daesh takkan kalah?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Kenapa daesh takkan kalah?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luar Negara
View previous topic :: View next topic  
Author Message
razzims
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Oct 18, 2012
Posts: 6474

PostPosted: Tue Mar 21, 2017 11:32 am    Post subject: Kenapa daesh takkan kalah? Reply with quote

kenapa daesh takkan kalah tanpa campur tangan Allah swt

http://news.antiwar.com/2016/06/21/israeli-intel-chief-we-dont-want-isis-defeated-in-syria/
Back to top
View user's profile Send private message
razzims
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Oct 18, 2012
Posts: 6474

PostPosted: Fri Apr 21, 2017 10:38 am    Post subject: Reply with quote

I think that we can all agree that having the black flag of Daesh fly over Damascus would be a disaster for Israel. Right? Wrong! You are thinking like a mentally sane person. This is not how the Israelis think at all. For them, Daesh is much preferable to Assad not only because Assad is the cornerstone of a unitary Syria, but because Daesh in power gives the Israelis the perfect pretext to establish a “security zone” to “protect” northern Israel. And that, in plain English, means fully occupying and annexing the Golan (a longstanding Israeli dream). Even better, the Israelis know Daesh really well (they helped create it with the USA and Saudi Arabia) and they know that Daesh is a mortal threat to Hezbollah. By putting Daesh into power in Syria, the Israelis hope for a long, bloody and never-ending war in Lebanon and Syria. While their northern neighbors would be plugged into a maelstrom of atrocities and horrors, the Israelis would get to watch it all from across their border while sending a few aircraft from time to time to bomb Hezbollah positions or even innocent civilians under whatever pretext. Remember how the Israelis watched in total delight while their forces bombed the population of Gaza in 2014? With Daesh in power in Damascus, they would get an even better show to take their kids to watch. Finally, and last but definitely not least, the Syrian Christians would be basically completely wiped out. For those who know the hatred Judaics and Jews have always felt for Christianity (even today) it will be clear why the Israelis would want Daesh in power in Syria: Daesh is basically a tool to carve up an even bigger Zionist entity.
Back to top
View user's profile Send private message
AhLi
Sarjan
Sarjan


Joined: Oct 20, 2012
Posts: 1102

PostPosted: Sat Apr 22, 2017 9:24 pm    Post subject: Reply with quote

daesh akan kalah, jika maklumat ni boleh dipercayai
Are they stupid, these muslims? Why are they killing each other? Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
AhLi
Sarjan
Sarjan


Joined: Oct 20, 2012
Posts: 1102

PostPosted: Sat Apr 22, 2017 9:37 pm    Post subject: Reply with quote

Patah tumbuh hilang berganti
tunggu dan lihat je la.
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 40900
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Jun 11, 2017 1:19 am    Post subject: Reply with quote

AhLi wrote:
Patah tumbuh hilang berganti
tunggu dan lihat je la.
satu kapai ngan razzim
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
AhLi
Sarjan
Sarjan


Joined: Oct 20, 2012
Posts: 1102

PostPosted: Sun Jun 11, 2017 8:06 am    Post subject: Reply with quote

AhLi wrote:
Patah tumbuh hilang berganti
tunggu dan lihat je la.
ada hadith atau atsar, kalu tak silap.
yg penting, kena kluar dari zon selesa. dengar perkataan2 dan ikut yg terbaik.
jgn fanatik melulu. Sad
nak ikut dr/maulana/dll boleh. mintak jaminan depa tak akan berlepas diri dr pengikutnya, lebih menyelamatkan rumah sendiri di akhirat nnt.
nak beli rumah kat dunia pun kena buat kajian. apatah lg rumah di akhirat.
di penghujung hari, sendiri punya pilihan. x boleh dah nak salahkan taqdir.
Back to top
View user's profile Send private message
AhLi
Sarjan
Sarjan


Joined: Oct 20, 2012
Posts: 1102

PostPosted: Sun Jun 11, 2017 8:54 am    Post subject: Reply with quote

Abdullah ibn Amr reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said:

سَيَخْرُجُ أُنَاسٌ مِنْ أُمَّتِي مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ يَقْرَءُونَ الْقُرْآنَ لَا يُجَاوِزُ تَرَاقِيَهُمْ كُلَّمَا خَرَجَ مِنْهُمْ قَرْنٌ قُطِعَ كُلَّمَا خَرَجَ مِنْهُمْ قَرْنٌ قُطِعَ

There will emerge from the east some people from my nation who recite the Quran but it will not go beyond their throats. Every time a faction of them emerges it will be cut off.

The Prophet repeated this and on the tenth time he said:

كُلَّمَا خَرَجَ مِنْهُمْ قَرْنٌ قُطِعَ حَتَّى يَخْرُجَ الدَّجَّالُ فِي بَقِيَّتِهِمْ

Every time a faction of them emerges it will be cut off until the False Messiah emerges from their remnants.

Source: Musnad Aḥmad 27767, Grade: Sahih
Back to top
View user's profile Send private message
irwan_budiman
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1369

PostPosted: Sun Jun 11, 2017 1:19 pm    Post subject: Reply with quote

dah tanya kan. aku jawab.
kalo tak setuju, jangan maroh.
anggap jer, ini guraun di siang hari bulan ramadhan.

DAESH akan kalah.
tapi bukan dengan us dan sekutu.
sebab, us dan sekutunyer tue, supporters DAESH.
saper sekutu us dalam bab DAESH nie?
mudah jer nak detect. mereka yang duk perangi depa atas nama BANTERAS PENGGANAS dan mereka yang duk lindungi depa sembunyi-sembunyi. dalam tue, akan tahu ler negara-negara yang di luar, nampak bermusuhan tapi di dalam, pakat-pakat sponsor DAESH jugak. DUNIA SEDANG MENIPU!!

dah tue, saper yang akan kalahkan DAESH dan memusnahkan pencipta-pembantu DAESH sebenarnya?? sebelum tue, kena kenal dulu blok kejahatan nie. diaorang nie MAJORITI. angkatan perang yang sangat besar gila gedabak. dunia terhimpun untuk mereka. 80 panji dengan kekuatan hampir atau lebih 1 juta al-yakjuj wa makjuj. gabungan antara bangsa yahudi, sebahagian bangsa nasrani yang kufur dan sebahagian bani ibrahim/bani israel yang dungu lagi sombong. maknanyer, islam pun ada. tapi islam yang mengarut. blok kejahatan nie, mengimami dua watak yang satu geng. iaitu imam mahdi dan nabi isa as. yakni DAJJAL as-sufyani dan DAJJAL bani kalb.

sedang yang mereka depani dan bakal memusnahkan mereka ialah pemuda dari bani tamim yang didukung oleh para pemuda bani hasyim dalam satu angkatan perang yang sedikit. bahkan terlalu sedikit. akan dibantu oleh seorang dua nabi yang masih hidup dan para auliya'. sebab itu, angkatan dakwah cinta kasih sayang ini sentiasa dalam rahmat dan perlindungan ALLAH SWT. di siang hari mereka utamakan sebaran risalah para anbiya' wa rasuliLlah tetapi ditentang habis-habisan oleh yang MAJORITI kalangan kafir musyrik. di siang hari mereka dahulukan kerja meluruskan syariat nabi muhammad saw tetapi ditentang habis-habisan oleh ummat islam yang tega menuruti amalan islam para leluhur kalangan yang ikut-ikutan, jahil murakkab, munafiq dan fasiq. sedang di malam hari, mereka solatuLail dan menghidupkan waktu tidur kebanyakkan orang dengan zikruLlah yang bertareqat sufi. makan dan minum sedikit. amalan dijaga walaupun sedikit tetapi istiqomah.

ada beda yang MAJORITI dengan yang sedikit.
meskipun, pasukan panji hitam ada di kedua-dua blok.
khalifah/imam mahdi ada di kedua-dua blok.
daulah khilafah pun ada di kedua-dua blok.
yang pasti, salah satunyer adalah FAKE!!
yang mana satu adalah FAKE??
di sisinya ada nabi isa as. dengan jasad dan ruhnyer sekali.
itu bohong yang teramat nyata!!

sedang di sisi pemuda bani tamim, ada RUH ALLAH.
ada ISA al-masihi. dia lah mahdi yang sebenar.
dia lah yang akan membunuh DAJJAL bani kalb yang menyamar sebagai nabi isa as dan dia jugak lah yang akan menamatkan riwayat DAJJAL as-sufyani yang menyamar sebagai khalifah/imam mahdi atas nama zuriat keturunan Rsaw. sedang, dia seorang yahudi-nasrani dari zuriat keturunan bani abdu syam al-Quraisy!!
Back to top
View user's profile Send private message
anjv
Koperal
Koperal


Joined: Sep 18, 2008
Posts: 625

PostPosted: Sun Jun 11, 2017 1:39 pm    Post subject: Reply with quote

selagi ada bebal tukang kagum cnn
selagi itulah akan wujudnya mereka2 ni

demi isle dedak
makang dedak
tahi dua butir hasil makan dedak
boleh jual sebutir puluh juto..
2 butir puloh2222 jutoo
untuk bantu rakyat
jadi penasihat lepas pru

kah kah
Back to top
View user's profile Send private message
abuadil_alkaff
Leftenan
Leftenan


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 9638
Location: pondok salafi

PostPosted: Sun Jun 11, 2017 2:32 pm    Post subject: Reply with quote

anjv wrote:
selagi ada bebal tukang kagum cnn
selagi itulah akan wujudnya mereka2 ni

demi isle dedak
makang dedak
tahi dua butir hasil makan dedak
boleh jual sebutir puluh juto..
2 butir puloh2222 jutoo
untuk bantu rakyat
jadi penasihat lepas pru

kah kah
awak kagum sape? tokong ka?
Back to top
View user's profile Send private message
AhLi
Sarjan
Sarjan


Joined: Oct 20, 2012
Posts: 1102

PostPosted: Sat Jun 17, 2017 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

irwan_budiman wrote:
dah tanya kan. aku jawab.
kalo tak setuju, jangan maroh.
anggap jer, ini guraun di siang hari bulan ramadhan.

DAESH akan kalah.
tapi bukan dengan us dan sekutu.
sebab, us dan sekutunyer tue, supporters DAESH.
saper sekutu us dalam bab DAESH nie?
mudah jer nak detect. mereka yang duk perangi depa atas nama BANTERAS PENGGANAS dan mereka yang duk lindungi depa sembunyi-sembunyi. dalam tue, akan tahu ler negara-negara yang di luar, nampak bermusuhan tapi di dalam, pakat-pakat sponsor DAESH jugak. DUNIA SEDANG MENIPU!!

dah tue, saper yang akan kalahkan DAESH dan memusnahkan pencipta-pembantu DAESH sebenarnya?? sebelum tue, kena kenal dulu blok kejahatan nie. diaorang nie MAJORITI. angkatan perang yang sangat besar gila gedabak. dunia terhimpun untuk mereka. 80 panji dengan kekuatan hampir atau lebih 1 juta al-yakjuj wa makjuj. gabungan antara bangsa yahudi, sebahagian bangsa nasrani yang kufur dan sebahagian bani ibrahim/bani israel yang dungu lagi sombong. maknanyer, islam pun ada. tapi islam yang mengarut. blok kejahatan nie, mengimami dua watak yang satu geng. iaitu imam mahdi dan nabi isa as. yakni DAJJAL as-sufyani dan DAJJAL bani kalb.

sedang yang mereka depani dan bakal memusnahkan mereka ialah pemuda dari bani tamim yang didukung oleh para pemuda bani hasyim dalam satu angkatan perang yang sedikit. bahkan terlalu sedikit. akan dibantu oleh seorang dua nabi yang masih hidup dan para auliya'. sebab itu, angkatan dakwah cinta kasih sayang ini sentiasa dalam rahmat dan perlindungan ALLAH SWT. di siang hari mereka utamakan sebaran risalah para anbiya' wa rasuliLlah tetapi ditentang habis-habisan oleh yang MAJORITI kalangan kafir musyrik. di siang hari mereka dahulukan kerja meluruskan syariat nabi muhammad saw tetapi ditentang habis-habisan oleh ummat islam yang tega menuruti amalan islam para leluhur kalangan yang ikut-ikutan, jahil murakkab, munafiq dan fasiq. sedang di malam hari, mereka solatuLail dan menghidupkan waktu tidur kebanyakkan orang dengan zikruLlah yang bertareqat sufi. makan dan minum sedikit. amalan dijaga walaupun sedikit tetapi istiqomah.

ada beda yang MAJORITI dengan yang sedikit.
meskipun, pasukan panji hitam ada di kedua-dua blok.
khalifah/imam mahdi ada di kedua-dua blok.
daulah khilafah pun ada di kedua-dua blok.
yang pasti, salah satunyer adalah FAKE!!
yang mana satu adalah FAKE??
di sisinya ada nabi isa as. dengan jasad dan ruhnyer sekali.
itu bohong yang teramat nyata!!

sedang di sisi pemuda bani tamim, ada RUH ALLAH.
ada ISA al-masihi. dia lah mahdi yang sebenar.

dia lah yang akan membunuh DAJJAL bani kalb yang menyamar sebagai nabi isa as dan dia jugak lah yang akan menamatkan riwayat DAJJAL as-sufyani yang menyamar sebagai khalifah/imam mahdi atas nama zuriat keturunan Rsaw. sedang, dia seorang yahudi-nasrani dari zuriat keturunan bani abdu syam al-Quraisy!!


kepercayaan ahli qiblat terbahagi kpd 4 kumpulan mengenai imam mahdi
1. kumpulan terbesar percaya imam mahdi, muhammad bin abdullah, keturunan nabi muhammad saw dan nabi isa as akan sembahyang dibelakangnya
2. kumpulan ke2 terbesar percaya muhammad bin hasan, keturunan nabi saw adalah imam mahdi dan nabi isa as akan sembahyang dibelakangnya.
3. nabi isa as adalah imam mahdi yg dimaksudkan.
4. tak percaya kpd imam mahdi dan kedatangan ke2 nabi isa as

sumber di sini

Quote:
There are four groups and we list them from majority to minority:
A- Those who believe in the coming of a guided leader who precedes `Isa (as) and leads the nation before his advent.  He shall be born at the end of times and is called “Muhammad bin `Abdullah”. This group is the vast majority of Muslims and their evidence is a large amount of prophetic narrations a few of which are authentic.
B- Those who believe the guided leader is already born and call him “Muhammad bin al-Hasan”, they attribute to him miraculous powers, divine knowledge and infallibility. They believe he has been walking among us for more than a thousand years in disguise so no one may recognize him. This group is the Twelver Shia sect who claims to possess secret knowledge from the prophetic-household.
C- Those who believe that the guided leader at the end of times is none other than `Isa (as) himself. They weaken the narrations that state otherwise and rely on an authentic report declaring that `Isa (as) will be a guided (Mahdi) leader at the end of times. This is supported by some reports attributed to a few of the early followers.
D- Those who disbelieve in the awaited guided leader and the second coming of `Isa (as) and view these as foreign beliefs that are harmful to Islam as it causes laziness and places false hopes in a mythical character that will never show up. This view has not much support and is adopted by a small minority most of which are Qur’anists.

aku tak kata apa2 mengenai “fahaman habaib” tapi ada perbincangan menarik mengenai nabi isa as adalah imam mahdi di https://www.reddit.com/r/Qadiani/comments/36eyf6/questions_regarding_hazrat_isaas_and_imam_mahdi/
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 40900
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sat Jun 17, 2017 10:20 pm    Post subject: Reply with quote

AhLI.. koo pilih no. braper..???
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
AhLi
Sarjan
Sarjan


Joined: Oct 20, 2012
Posts: 1102

PostPosted: Sun Jun 18, 2017 9:42 am    Post subject: Reply with quote

abu_sirr wrote:
AhLI.. koo pilih no. braper..???
perkara ushul ke furu nih? Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
AhLi
Sarjan
Sarjan


Joined: Oct 20, 2012
Posts: 1102

PostPosted: Sun Jun 18, 2017 9:51 am    Post subject: Reply with quote

AhLi wrote:
abu_sirr wrote:
AhLI.. koo pilih no. braper..???
perkara ushul ke furu nih? Laughing
bende tak berapa jelas spt jelasnya pada aku 1+1=2.
pilih yg terbaik, berdasarkan maklumat yg ada, dan tidak fanatik, opsyen paling selamat, imo.
Back to top
View user's profile Send private message
miharludba
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: May 09, 2005
Posts: 2033
Location: kb/kd

PostPosted: Sun Jun 18, 2017 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

.....akan kalah........apabila tiak dipelukan lagi..... dan cipta yg baru pulok...

............sebagaimana kalahnya Qaeda......setelah tu kluo daesh
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luar Negara All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.