Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Anak-Anak Mahathir Ada Sampai 488 Buah Syarikat?    Mengapa Senator DAP tergamak mahu jadikan Pulau Pinang bandar kristian?    PKR Halang Pendaftaran Pakatan Harapan - Tun M ?    Antara BN yang perlu dilupuskan dan penyamun yang mahu dilenyapkan    Peruntukan Undang-Undang Negara Cukup Untuk Tangani Ancaman Kumpulan Christian State    Baju Tidur + Alas Meja Pun Boleh bergaya untuk Raya    Awas Apps Al-Quran Dengan Ayat Tidak Tepat    Selepas Sarawak Report Kutip Derma, Kini Siti Kasim Kutip Derma Lawan JAWI, Ikrar Pertahan LGBT    Dr Mahmud dipercayai melarikan diri dari Marawi    DAP’s pursuit of maqasid syariah and rahmatun lil alamin  
Infomation
Iklan Kiri















               
UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
 
 
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Warga Kerja TKO V12

Penasihat
Ust Jamaluddin Al Hafiz

Administrator
-Penasihat-
CyberShot
cybershot
@live.com.my

-Server-
Musafir
musafir
@myfikir.com


-WebDesign-
Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com


WebMaster
Ketam Batu
ketambatu2010
@gmail.com


Pemengang Amanah
Mohamed Ibrahim Sini Mohamed
m.ibrahim786
@gmail.com

Bekas PA
Zulkfly Abdullah


Pemb. WebMaster
PenjualCendol 
(Ketua Editor)
Juragan
Teori
Lararatu
Aya (SOL)
BudakJalanan (DD)
PenorehGetah (TKOD)
KerisSakti
mmas_forever
wan_jtk
memo
KuntaKinte (MR)
Nabila (WK)
Munir (UO)
CikguCyber (CC)
 
Editor Sabah @ Sarawak
AnaqSabah
anaqsabah
@gmil.com


Lain-lain negeri masih kosong..
kalau berminat sila pohon!

Moderator Forum
Ketua Moderator
Insani
insaniyy
@yahoo.com.my


Penolong Mod
Voice
voice
@yopmail.com


Setiausaha Mod
khalilah
sushafareen
@yahoo.com


Untuk lain-lain moderator
sila lihat di Forum

Bahagian Pengiklanan
Abu Bakar bin Mat
tranung2006
@gmail.com


bekas PI

Abdullah Othman
dollahharimau
@gmail.com


Disebalik Tabir
[email protected]/* */
Alisha
Nabila
nabilaatiqah
@gmail.com
 


DJ TKO.fm
@Abdullah

Bekas WebMaster
Tok Ayah
tokayah
@hotmail.com

Abu Jihad
abujihad98
@gmail.com

Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com

Cucu Bavoo
monelbavoo
@hotmail.com

Linux Pro
linuxpro99
@hotmail.com

 Din.Cryptos
tranung2006
@yahoo.com

Songkok Putih
songkokputih
@gmail.com

Cybersnipper
cybersnipper09
@gmail.com

PenjagaKubur
penjagakubur96
@gmail.com

  
Semenjak
13 Mac 1999
© Tranung Kite™

Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: antilebong
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33381

People Online:
Visitors: 0
Members: 6
Total: 6

Online Now:
01 : midi
02 : gold
03 : senik
04 : Sipolan
05 : bihunlaksa
06 : Mena0L
Statistik Pembaca
We received

463502746
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

32510

· Semalam

130718


Purata Hits
· Sejam

9,976

· Sehari

211,452

· Sebulan

6,437,538

· Setahun

77,250,458


Server Masa Server
· Masa

08:05:15

· Tarikh

27 Jun 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - RUU 355: Siapa Antara 135 MP Muslim Bantah/Berkecuali..???
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

RUU 355: Siapa Antara 135 MP Muslim Bantah/Berkecuali..???
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Wed Dec 14, 2016 10:52 pm    Post subject: RUU 355: Siapa Antara 135 MP Muslim Bantah/Berkecuali..??? Reply with quote


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Thu Dec 15, 2016 1:54 am    Post subject: Re: RUU 355: Siapa Antara 135 MP Muslim Bantah/Berkecuali..? Reply with quote



RUU 355 melalui pelbagai siri debat selepas diusulkan Abdul Hadi yang juga Presiden PAS. Sudah pasti DAP menjuarai isu ini kerana sentimen parti itu sentiasa negatif terhadap apa saja yang berkaitan dengan Islam dan Bumiputera.

RUU 355 diseret sebagai bayangan Akta Hudud. Pada hal, tahun 1987, Akta Mahkamah Syariah 1967 ini pernah dipinda. Pindaan 1987 menjadikan akta ini terkenal dengan angka 355.

Definisi angka ini berkait dengan had kuasa Mahkamah Syariah untuk menjatuhkan hukuman penjara tidak lebih tiga tahun, denda tidak lebih RM5 ribu dan sebat tidak lebih lima rotan.

Tiada sebarang perubahan mengenai jenis kesalahan. Akta Mahkamah Syariah tetap hanya bagi isu Zina, Qisas (Fitnah zina) dan arak.

Itu saja jenis jenayah dan had hukuman yang berada dalam bidang kuasa Mahkamah Syariah. RUU 355 tidak menambah bidang kuasa kes jenayah.

Cuma menambah had hukuman bagi memastikan jumlah denda, tempoh penjara dan sebatan ditambah bagi memastikan ia relevan dalam usaha pencegahan.



Kini secara identifikasi, terdapat 135 Ahli Parlimen Islam akan berdepan dengan usul meluluskan RUU 355. Sejumlah 86 MP UMNO, 14 PAS dan 6 PAN, 16 PKR, 10 BN Sarawak, 1 Bebas dan 2 DAP.

Namun 135 MP Muslim tidak berada dalam satu blok pukal bagi menjamin usul ini lulus dengan minimum 112 undi majoriti mudah.


UMNO dan PAS nampak macam solid bersatu dalam isu ini. Cuma PAN walaupun sudah menyatakan secara terbuka akan menyokong, namun hubungan PAN sebagai sekutu Dap menjadikan apa saja boleh berubah pada hari pengundian.

PKR belum menyatakan pandangan. Pada masa sama MP PKR beragama Islam tidak menyuarakan penentangan di luar Parlimen setakat ini.

Solidariti MP Islam di Parlimen bakal diuji melalui usul ini. Sama ada 135 MP Muslim relatif mahu melaksanakan tanggung jawab terhadap agama, atau kekal mengikat diri dengan ideologi parti.

Sekiranya pindaan RUU 355 berjaya dilaksanakan, ia menghantar isyarat solidariti ummah memang wujud di parlimen. Sekiranya gagal, anggaplah tidak semua 135 MP Muslim memiliki semangat cintakan Islam.
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Thu Dec 15, 2016 6:18 pm    Post subject: Reply with quote

Majoriti Muslim Malaysia menolak Hudud?

*

1. Mengaku Muslim, tapi pandang sebelah mata perlaksanaan Hudud.

2. Lepas tu, hairan kenapa non-Muslim tak hormat Islam?

3. Siang malam berdegar-degar protest tindakan pihak menghina Islam. Tapi hukum Hudud di negara sendiri di-anak-tiri-kan.

4. Yahudi senyum sinis tengok sesama Muslim tersipu-sipu berjabat tangan dengan hasutan media hiburan yang menjaja maksiat.

5. Sekaligus menjauhkan Musim daripada landasan perlaksanaan hukum Allah.

6. Melayu Muslim kini sibuk cari alasan itu ini kononnya tak mampu laksanakan Hudud.

7. Padahal kuasa pemerintahan hari ini berada dalam gengaman sendiri.

8. Ntah esok lusa ada yang ditangkap atas tuduhan menghasut. Menghasut untuk kepentingan perlaksaan Hudud?

9. Ahli politik berbau hancing bermain kata dengan rakyat sendiri. Bermuka-muka nak laksanakan Hukum Allah. Takut hilang undi minoriti katanya.

10. Rakyat pula masih ada yang buta hati bila diberi gula-gula. Pantang dihulur, terus dirasuk beri undi sia-sia.

11. Sampai bila nak bela pemerintah macam ni?

12. Nak tunggu sampai turun bala dari Allah?

13. Bala dah turun lama dah. Tengok apa jadi dgn Muslim hari ini
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Thu Dec 15, 2016 11:43 pm    Post subject: Reply with quote

Antara Tahu & Faham

Quote:
Di sinilah pentingnya ajaran Islam dipelajari mengikut manhajnya yang sebenar.

Ayah Chik membacakan sepotong Firman Illahi:

فلو لا نفر من كل فرقة منهم طائفة ليتفقهوا في الدين

Perlu ada satu kumpulan dari kalangan umat Islam yang keluar memahami agama.

Allah sebut lafaz tafaqquh, dengan maksud faham bukan sekadar taallum iaitu belajar.

Bukan semua orang belajar itu faham. Di samping itu Islam juga mengajar bahawa setiap yang baik itu adalah milik umat Islam.

"Sabda Rasulullah SAW:

الحكمة ضالة المؤمن حيثما وجدها فهو أحق بها


Kebijaksanaan itu adalah milik umat Islam. Di mana saja dia menjumpainya maka dialah yang lebih berhak untuk mengambilnya.

Justeru itu umat Islam tidak perlu bercukup dengan ilmu wahyu. Mana-mana ilmu yang memberi manfaat walaupun untuk dunia sahaja perlu didalami sebaiknya.
*


Sungguh Benar kata2 Ustaz ini.

Sudah Berlaku punnn.....

SubhanaAllah......



_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Fri Dec 16, 2016 12:18 am    Post subject: Reply with quote

Realiti Umat Islam Hari Ini - Krisis Keyakinan
Quote:
Kita melihat umat Islam dilanda masalah keyakinan. Mereka bimbang sekiranya mereka beramal dengan hukum Allah akan menjadi papa dan bangsatlah mereka. Sekiranya mereka melaksanakan hukum Allah S.B.T menyusahkan mereka.

Tidakkah hari ini mereka mengalami kesusahan yang banyak, dilanda oleh masalah keruntuhan akhlak, bertambahnya jenayah, bertambahnya bala yang menimpa mereka dan bertambahnya keruntuhan harga diri mereka? Tidakkah ini semua berpunca daripada mereka yang meninggalkan hukum Allah S.B.T ?

Adakah mereka tidak membuat perhitungan dalam perkara seperti ini? Adakah mereka percaya kepada janji-janji syaitan daripada janji-janji Allah S.B.T ? Janji-janji bahawa hukum Allah S.B.T membawa kesusahan adalah jani-janji syaitan.

Allah menjanjikan kelebihan, kurniaan dan pahala syurga serta kebahagiaan di dunia dan di akhirat kepada siapa yang beriman dan beramal soleh. Di antaranya ialah yang menegakkan hukum Allah S.W.T.

Syaitan menjanjikan kemiskinan, kepapaan, kesusahan dan kemunduran kepada sesiapa yang beramal dengan hukum Allah S.B.T. Yang mana kamu percaya? Kamu percaya kepada janji Allah S.B.T atau kamu percaya kepada janji syaitan ? Tepuklah dada kamu dan tanyalah iman yang ada dalam hati kamu itu.Sekiranya kamu bertanya iman yang sebenar, sudah tentu iman yang sebenar akan menerima hukum Allah S.B.T.

Apa yang menjadi masalahnya ialah manusia lebih bertanya isi perut mereka, daripada bertanya hati mereka. Apabila manusia itu menjadikan isi perut mereka sebagai tempat bertanya, maka mereka menjadi lebih hina daripada isi perut itu sendiri dan mereka akan menerima kehinaan di dunia dan di akhirat.

Tidakkah Allah S.B.T memberi amaran di dalam Al-Quranul Karim yang bermaksud:

"Sesiapa yang mencari selain daripada Islam, maka tidak akan diterima daripadanya dan di akhirat nanti termasuk di kalangan orang-orang yang rugi". (Ali Imran :85)

SILA KLIK


Ayah dan mak tak stuju..

lebih takut ngan apa orang kata [persepsi]

suka ikut adat kebiasaan bukannya agama..



_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bujuk
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Jun 30, 2010
Posts: 339

PostPosted: Fri Dec 16, 2016 7:17 am    Post subject: Reply with quote

Penyakit akhir zaman.. Cinta Dunia dan takut Mati. Dah syirik dengan Allah bila rasa rezeki bukan milik Allah tapi milik makhluk. Apa tidaknya.. nak berkorban untuk Islam pun takut pengundi bukan Islam marah dan tak undi mereka. Kemudian bagi alasan masyarakat majmuk lah, kolot lah dll. Apa tak yakin Islam satu cara hidup terbaik?
Back to top
View user's profile Send private message
sder
Kadet
Kadet


Joined: Jul 07, 2010
Posts: 5281

PostPosted: Fri Dec 16, 2016 4:36 pm    Post subject: Reply with quote

abu_sirr wrote:
Realiti Umat Islam Hari Ini - Krisis Keyakinan
Quote:
Kita melihat umat Islam dilanda masalah keyakinan. Mereka bimbang sekiranya mereka beramal dengan hukum Allah akan menjadi papa dan bangsatlah mereka. Sekiranya mereka melaksanakan hukum Allah S.B.T menyusahkan mereka.

Tidakkah hari ini mereka mengalami kesusahan yang banyak, dilanda oleh masalah keruntuhan akhlak, bertambahnya jenayah, bertambahnya bala yang menimpa mereka dan bertambahnya keruntuhan harga diri mereka? Tidakkah ini semua berpunca daripada mereka yang meninggalkan hukum Allah S.B.T ?

Adakah mereka tidak membuat perhitungan dalam perkara seperti ini? Adakah mereka percaya kepada janji-janji syaitan daripada janji-janji Allah S.B.T ? Janji-janji bahawa hukum Allah S.B.T membawa kesusahan adalah jani-janji syaitan.

Allah menjanjikan kelebihan, kurniaan dan pahala syurga serta kebahagiaan di dunia dan di akhirat kepada siapa yang beriman dan beramal soleh. Di antaranya ialah yang menegakkan hukum Allah S.W.T.

Syaitan menjanjikan kemiskinan, kepapaan, kesusahan dan kemunduran kepada sesiapa yang beramal dengan hukum Allah S.B.T. Yang mana kamu percaya? Kamu percaya kepada janji Allah S.B.T atau kamu percaya kepada janji syaitan ? Tepuklah dada kamu dan tanyalah iman yang ada dalam hati kamu itu.Sekiranya kamu bertanya iman yang sebenar, sudah tentu iman yang sebenar akan menerima hukum Allah S.B.T.

Apa yang menjadi masalahnya ialah manusia lebih bertanya isi perut mereka, daripada bertanya hati mereka. Apabila manusia itu menjadikan isi perut mereka sebagai tempat bertanya, maka mereka menjadi lebih hina daripada isi perut itu sendiri dan mereka akan menerima kehinaan di dunia dan di akhirat.

Tidakkah Allah S.B.T memberi amaran di dalam Al-Quranul Karim yang bermaksud:

"Sesiapa yang mencari selain daripada Islam, maka tidak akan diterima daripadanya dan di akhirat nanti termasuk di kalangan orang-orang yang rugi". (Ali Imran :85)

SILA KLIK


Ayah dan mak tak stuju..

lebih takut ngan apa orang kata [persepsi]

suka ikut adat kebiasaan bukannya agama..




Saudara Abu Sir,

Kita kerapkali dibentangkan dengan pilihan sebegini, iaitu "Muslim tidak lagi percaya kepada hokum Allah dalam kehidupan harian mereka".

Saya tiada masalah dengan ayat di atas. Ianya benar. Cuma, ia berupa retorik dan bersifat "motherhood statement". Ayat di atas perlu diperincikan lagi.

"hokum Allah dalam kehidupan harian" itu apa bendanya? Contoh, dalam Sistem Ekonomi, bagaimana harus ia ditadbir mengikut acuan Islam? Atau dalam system hiburan, bagaimana seharusnya industry muzik diacu agar selari dengan Islam? Ni...persoalan-persoalan bersifat detail sebeginilah yang harus kita Gerakan Islam berikan pencerahan.

Menggunakan ayat-ayat bersifat general dan motherhood statement seperti "ikut Islam", "kita kena patuh pada ajaran Allah", "menolak ajaran Rasul" dan lebih teruk lagi, menghakimi orang lain berdasarkan kenyataan-kenyataan bersifat umum tanpa memberi perincian, adalah sangat tidak adil.
Back to top
View user's profile Send private message
sder
Kadet
Kadet


Joined: Jul 07, 2010
Posts: 5281

PostPosted: Fri Dec 16, 2016 4:42 pm    Post subject: Reply with quote

sder wrote:
abu_sirr wrote:
Realiti Umat Islam Hari Ini - Krisis Keyakinan
Quote:
Kita melihat umat Islam dilanda masalah keyakinan. Mereka bimbang sekiranya mereka beramal dengan hukum Allah akan menjadi papa dan bangsatlah mereka. Sekiranya mereka melaksanakan hukum Allah S.B.T menyusahkan mereka.

Tidakkah hari ini mereka mengalami kesusahan yang banyak, dilanda oleh masalah keruntuhan akhlak, bertambahnya jenayah, bertambahnya bala yang menimpa mereka dan bertambahnya keruntuhan harga diri mereka? Tidakkah ini semua berpunca daripada mereka yang meninggalkan hukum Allah S.B.T ?

Adakah mereka tidak membuat perhitungan dalam perkara seperti ini? Adakah mereka percaya kepada janji-janji syaitan daripada janji-janji Allah S.B.T ? Janji-janji bahawa hukum Allah S.B.T membawa kesusahan adalah jani-janji syaitan.

Allah menjanjikan kelebihan, kurniaan dan pahala syurga serta kebahagiaan di dunia dan di akhirat kepada siapa yang beriman dan beramal soleh. Di antaranya ialah yang menegakkan hukum Allah S.W.T.

Syaitan menjanjikan kemiskinan, kepapaan, kesusahan dan kemunduran kepada sesiapa yang beramal dengan hukum Allah S.B.T. Yang mana kamu percaya? Kamu percaya kepada janji Allah S.B.T atau kamu percaya kepada janji syaitan ? Tepuklah dada kamu dan tanyalah iman yang ada dalam hati kamu itu.Sekiranya kamu bertanya iman yang sebenar, sudah tentu iman yang sebenar akan menerima hukum Allah S.B.T.

Apa yang menjadi masalahnya ialah manusia lebih bertanya isi perut mereka, daripada bertanya hati mereka. Apabila manusia itu menjadikan isi perut mereka sebagai tempat bertanya, maka mereka menjadi lebih hina daripada isi perut itu sendiri dan mereka akan menerima kehinaan di dunia dan di akhirat.

Tidakkah Allah S.B.T memberi amaran di dalam Al-Quranul Karim yang bermaksud:

"Sesiapa yang mencari selain daripada Islam, maka tidak akan diterima daripadanya dan di akhirat nanti termasuk di kalangan orang-orang yang rugi". (Ali Imran :85)

SILA KLIK


Ayah dan mak tak stuju..

lebih takut ngan apa orang kata [persepsi]

suka ikut adat kebiasaan bukannya agama..




Saudara Abu Sir,

Kita kerapkali dibentangkan dengan pilihan sebegini, iaitu "Muslim tidak lagi percaya kepada hokum Allah dalam kehidupan harian mereka".

Saya tiada masalah dengan ayat di atas. Ianya benar. Cuma, ia berupa retorik dan bersifat "motherhood statement". Ayat di atas perlu diperincikan lagi.

"hokum Allah dalam kehidupan harian" itu apa bendanya? Contoh, dalam Sistem Ekonomi, bagaimana harus ia ditadbir mengikut acuan Islam? Atau dalam system hiburan, bagaimana seharusnya industry muzik diacu agar selari dengan Islam? Ni...persoalan-persoalan bersifat detail sebeginilah yang harus kita Gerakan Islam berikan pencerahan.

Menggunakan ayat-ayat bersifat general dan motherhood statement seperti "ikut Islam", "kita kena patuh pada ajaran Allah", "menolak ajaran Rasul" dan lebih teruk lagi, menghakimi orang lain berdasarkan kenyataan-kenyataan bersifat umum tanpa memberi perincian, adalah sangat tidak adil.


Mengapa saya begitu hormatkan Ustaz Nik Aziz?

Kerana beliau berupaya menterjemah retorika Islam itu dalam bentuk praktikaliti. Beliau mampu memperlihatkan bahawa Islam itu bersifat praktikal untuk dilaksnaakan dalam bentuk bernegara.
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Fri Dec 23, 2016 10:55 pm    Post subject: Re: RUU 355: Siapa Antara 135 MP Muslim Bantah/Berkecuali..? Reply with quote


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sat Dec 24, 2016 1:18 am    Post subject: Reply with quote



_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sat Dec 24, 2016 1:41 am    Post subject: Reply with quote


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
keri
Amaran Akhir
Amaran Akhir


Joined: Mar 25, 2008
Posts: 1747

PostPosted: Sat Dec 24, 2016 10:18 am    Post subject: Reply with quote

x perlu meratib ruu355, ia akan muncul kembali dekat pru14 nanti, spesis totok@jahil lalat hijau je duk percaya mainan politik hadi munafik


hadi=khadam umno
hadi=khadam syiah
kena ikut arahan boss besar le..
boss srh bentang hadi bentang, suruh tangguh hadi pun tangguh..
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 25, 2016 9:52 am    Post subject: Reply with quote

Umat Islam perlu meyakinkan diri sendiri serta masyarakat bukan Islam di negara ini bahawa undang-undang Islam adalah adil dan saksama, kata bekas Ketua Hakim Negara Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim.

Beliau berkata sayangnya hari ini umat Islam Malaysia begitu cuai dan alpa sehingga mengabaikan khazanah berharga yang diwarisi daripada para ulama Islam dan cendekiawan ilmu perundangan Islam.



"Kita harus mempelajari undang-undang Islam ini dan berikhtiar serta berjihad, jika perlu, untuk menjadikan undang-undang Islam itu undang-undang kebangsaan di Malaysia," kata Ahmad Fairuz, yang merupakan Ketua Hakim Negara pada 2003 hingga 2007.

Beliau berkata demikian dalam ucaptamanya di Seminar Mendaulatkan Islam Agama Negara (SEMAIAN) anjuran Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat) dengan kerjasama Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang dihadiri kira-kira 1,200 peserta di Kuala Lumpur, hari ini.

Beliau berkata beberapa langkah telah pun diambil Jabatan Syariah, Fakulti Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Fakulti Undang-Undang di Universiti Malaya (UM) untuk memartabatkan Islam di negara ini.

Serentak dengan itu juga, beliau berkata Kulliyah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa turut ditubuhkan dengan tujuan menyiapkan para penuntutnya untuk menerima dan mengemukakan undang-undang Islam sebagai undang-undang asas bagi umat Islam di negara ini.

"Tetapi ini adalah langkah permulaan sahaja dan banyak lagi langkah harus diambil untuk menghilangkan buruk sangka terhadap undang-undang Islam dan mengiktiraf serta menghormati undang-undang Islam di Malaysia.

"Undang-undang di negeri barat dengan secara langsung ataupun tidak, dan dengan diketahui atau tidak, telah banyak mengambil dan meniru undang-undang Islam. Di England sendiri, banyak pembaharuan telah dibuat yang membawa undang-undang itu (Common Law) lebih dekat dengan undang-undang Islam,"
katanya.

Ahmad Fairuz, yang juga Pro-Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), berkata malangnya, di Malaysia sehingga hari ini kerap kali mencontohi pembaharuan undang-undang yang berlaku di England sungguhpun peruntukan yang setanding dengan undang-undang berkenaan atau yang lebih baik boleh dirujuk daripada undang-undang Islam.

"Kita sebagai orang Islam di Malaysia haruslah menyesuaikan diri dan menguatkan iman kita supaya layak menerima undang-undang Islam dan selepas itu bolehlah kita cuba memujuk jiran-jiran kita (masyarakat bukan Islam) di negara ini untuk bersama-sama menerimanya," katanya.

Ahmad Fairuz, dalam ucapannya turut memetik Panel Jawatankuasa Pemikir Isu Islam Semasa Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan Raja Ahmad Mukhlis Raja Jamaldin dalam rencananya yang merujuk kepada kenyataan bekas pensyarah undang-undang Dr Aziz Bari yang dilapor sebagai berkata bahawa Malaysia bukanlah negara sekular.

Kenyataan Aziz itu berbunyi: "Pada hakikatnya kita boleh mengatakan bahawa negara ini telah disyahadahkan dengan kalimah Islam sebagaimana tertulis dalam Perkara 3 (1) Perlembagaan Persekutuan iaitu Islam adalah agama persekutuan sekaligus telah membatalkan ciri-ciri sekularnya. Dan kemudian terpulang kepada kita untuk mengisi kerangka itu dengan apa yang dituntut oleh Islam."

Merujuk hal sama, Ahmad Fairuz berkata Perkara 3 (1) adalah kekuatan bagi umat Islam Malaysia kerana Islam termaktub sebagai agama persekutuan dan dalam masa sama agama lain boleh diamalkan selagi selari dengan prinsip keamanan dan kedamaian.

"Walau bagaimanapun, penganut agama lain mesti sedar bahawa agama mereka bukanlah agama persekutuan. Jadi berhati-hatilah membuat tuntutan kesamarataan.

"Perkara 3 (1) telah menjelaskan bahawa Islam itu agama persekutuan, mana boleh nak samarata?"
katanya.

Memetik ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semasa menyampaikan ucapan dasar Presiden Umno bertemakan 'Kepimpinan Transformatif Menuju Wawasan Nasional' pada Perhimpunan Agung Umno 2012, Ahmad Fairuz berkata umat Islam di negara ini sepatutnya beruntung kerana mempunyai kerajaan yang komited mempertahan dan memperkembang syiar Islam.

"Ini adalah jaminan daripada parti pemerintah untuk terus memperjuangkan Islam. Saya tak tahulah kalau parti lain yang memerintah (apa yang akan dilaksanakan)," kata Ahmad Fairuz.

Najib pada 29 Nov lepas berkata Umno komited untuk terus meninggikan martabat Islam berteraskan maqasid syariah, demi memelihara agama, nyawa, harta benda, akal, maruah dan keturunan.

Najib berkata Umno, tanpa berbasa-basi, menegaskan bahawa parti itu, yang menjadi tunjang kerajaan Barisan Nasional, menentang sekeras-kerasnya mereka yang mendukung fahaman pluralisme mahupun liberalisme.
Bekas ketua hakim: Yakini undang-undang Islam
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 38412
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 25, 2016 9:16 pm    Post subject: Reply with quote



SETIU: Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang telah bersama dengan perjuangan PAS ingin melahirkan dalam kalangan masyarakat bukan Islam agar ‘berfikiran’ Islam.

Ketua Penerangan DHPP Pusat, Dr Bala Chandran Gopal Krishnan berkata DHPP berusaha bagi membentuk pemikiran di kalangan bukan Islam dengan pemikiran Islam.

Namun, kata beliau itu bukan bermakna setiap orang bukan Islam mesti menukar anutan agama masing-masing dengan memeluk Islam.

“Bagi kita (DHPP) bila kita bersama PAS, banyak ditarbiah dan menerima dasar perjuangan PAS. Kita tahu, sebagai seorang bukan Islam kena menghormati kehendak dan keperluan orang Islam,” ujarnya pada sesi soal jawab Forum Perdana RUU Akta 355 “Biar Tahu Jangan Keliru” anjuran PAS Kawasan Setiu di Surau Tanjung Batu Rakit, semalam.

Dua ahli panel lain iaitu Setiausaha Majlis Syura Ulamak PAS, Ustaz Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh dan Peguam Syarei, Dr Ahmad Jailani Abdul Ghani sementara moderator ialah Ustaz Mohd Khairul Nizam Razali.

Menurut Dr Bala, penentangan orang bukan Islam terhadap Rang Undang-Undang (RUU) Akta 355 itu kerana terikut-ikut dengan segelintir orang Islam yang menentangnya.

“Orang bukan Islam menentang RUU Akta 355 itu kerana mereka terikut-ikut dengan tindakan segelintir orang Islam sendiri yang menentang RUU itu.

“Ada orang ingat saya ini ‘bodoh’ kerana menyokong RUU Akta 355. Saya sendiri pernah ditegur oleh seorang peguam sebuah parti politik pembangkang kerana menyokong RUU 355 itu sedangkan dia (peguam) sendiri tidak faham dengan RUU itu.

“Ini bukan soal undang-undang tetapi soal logik. RUU Akta 355 itu adalah untuk memperkasakan Mahkamah Syariah hak orang Islam dan tidak ada kena mengena dengan orang bukan Islam. Bagi kita orang bukan Islam kenapa kita hendak menentang?” soalnya kepada hadirin.

Katanya, undang-undang dan mahkamah syariah hari ini perlu diperkasakan semula melalui RUU Akta 355 bagi memperbaiki kelemahan tersebut.

“Pelaksanaan mahkamah syariah hari ini di bawah kerajaan Umno yang ‘jahil’ ini menjadikan orang bukan Islam kurang yakin dengan undang-undang di mahkamah syariah, banyak kelemahannya yang perlu diperbaiki.

“Penentangan terhadap RUU Akta 355 itu kerana ianya dibentang oleh Ahli Parlimen Marang (Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi) dan jika (RUU Akta 355) dibentangkan oleh menteri, tak ada penentangan dan semua orang setuju belaka.

“DAP kena faham parti PAS, Parti Amanah Negara pun kena faham parti PAS. Sebab itu, mereka lari dari PAS sebab tidak faham dasar perjuangan parti PAS untuk menegakkan Islam.

“Niat untuk jadi ahli PAS adalah untuk menegakkan Islam, bukan hanya untuk menjatuhkan Umno. Ini tidak, untuk menjatuhkan Umno lari dari PAS. Sebab, apabila kita menegakkan Islam kemungkaran itu akan jatuh dengan sendirinya.

“Saya rasa sedih, sebab saya pula kena ajar orang Melayu untuk menegakkan Islam dan menyokong undang-undang Islam.

“Saya orang bukan Islam tetapi berfikiran Islam. Sebab untuk menjadi seseorang itu Islam bukan hak kita tetapi hak Allah SWT. Apa yang penting kita menghormati dan menghayati Islam lebih baik dari munafik-munafik yang menentang Islam,” ujarnya lagi. - HARAKAHDAILY

Saya sedih, kena ajar orang Melayu tegak Islam - Dr Bala
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
makannasi
Kapten
Kapten


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 10487

PostPosted: Tue Dec 27, 2016 5:50 pm    Post subject: Reply with quote

keri wrote:
x perlu meratib ruu355, ia akan muncul kembali dekat pru14 nanti, spesis totok@jahil lalat hijau je duk percaya mainan politik hadi munafik


hadi=khadam umno
hadi=khadam syiah
kena ikut arahan boss besar le..
boss srh bentang hadi bentang, suruh tangguh hadi pun tangguh..


Sapakah bos nya?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.