Balik Semula TranungKite Online Sertai Facebook TKO RSS Feed Hantar Artikel Forum Borak Siber Semakan Akaun Jalinan Siber Topik Artikel Topik Berita Topik Artikel Arkib Berita Iklaneka Hubung Kami Masuk Keluar

     Create an account     
Terbaru...   Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib    Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja    Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid    Ostad-ostad Perkasa...    Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?    Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman    Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan    Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’    AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan    Hantaran Petunangan Paling Sepoi!  
Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Akhbar Hari Ini..
Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online. [Baca boleh, percaya kena fikir dulu!]
* Dibuka pada paparan windows yang sama
Bernama
Currently there is a problem with headlines from this site
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
User Info
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: keturah
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 32624

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Ahli TKO Online
Tranungkite Online v11: Forums

www.tranungkite.net/v11 :: View topic - nak jual kereta.tapi takut kena tipu...
 FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Lihat MasejLihat Masej   Log inLog in 

nak jual kereta.tapi takut kena tipu...
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net/v11 Forum Index -> Borak Pengetahuan, Pendidikan, Teknologi & Automobil
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mesin_Gun
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Aug 22, 2008
Posts: 2272
Location: Sebelah Rumah kakak Jual Nasik Lemak.

PostPosted: Fri Jun 08, 2012 11:54 pm    Post subject: Reply with quote

mofza wrote:
sian nak potong memotong ni,
tak kena cara bkh senget keta tu,
dah potong pun cuma nk pasang d keta satu lagi,
seriyau gak...klu lepas la, berdesup kat haiway..

keta cam ni ha...




Laughing Laughing Laughing


fuh yooo... cun...

nombor casis dia kat depan kan...!!?
setakat amik potong hujung dan pangkal rasanya tak pe... jangan potong setengah body... mmg bahaya...

ok gambar CONTOH..

nie nombor casis kete lama la katakan... amik potong dari hujung ke hujung kete... pasang dan welding pada kete saudara yang dah cun tadik...maknanya nombor casis sediada yg spoil tadik buang...buang serta potong gak... jimat belanja .

buat cam nie tak kena tangkap punya... kalau kantoi pon cuma tak LULUS je. hehehe


Mr. Green
Back to top
View user's profile
mofza
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Jul 16, 2007
Posts: 5747

PostPosted: Sat Jun 09, 2012 12:08 am    Post subject: Reply with quote

chasis betle kat tempat duduk blkg tu, bawah
bb tu seriyau nk potong, nnti senget..
blh buat, kena cari org yg cun punya...
Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send e-mail
jalot
Prebet
Prebet


Joined: Oct 19, 2008
Posts: 170

PostPosted: Sat Jun 09, 2012 12:21 am    Post subject: Reply with quote

pg td dh g puspakom..Alhamdulillah dh lulus..pahtu g jpj, pasal saya(penjual) sorg je ada (pembeli xde) dia bg borang TM-1(borg senarai semak), JPJK3 dan JPJ-SAB01(borang akuan).salinan ic dan borang JPJ-SAB01 tu kena g cop pengesahan mahkamah/pesuruhjaya sumpah.
lps tu g jumpa pesuruhjaya sumpah utk buat pengesahan borang akuan sumpah dan salinan ic. dia cakap lps dh buat pngesahan, proses seterusnya pembeli boleh setelkan urusan tukar milik kt jpj walau xde penjual.borg baru ni dibuat bg memudahkan proses tukar milik bg yg penjual n pembeli susah nk jumpa dlm satu2 masa kt jpj.betul ke ni tuan2 skalian???
Back to top
View user's profile
Mesin_Gun
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Aug 22, 2008
Posts: 2272
Location: Sebelah Rumah kakak Jual Nasik Lemak.

PostPosted: Sat Jun 09, 2012 12:35 am    Post subject: Reply with quote

jalot wrote:
pg td dh g puspakom..Alhamdulillah dh lulus..pahtu g jpj, pasal saya(penjual) sorg je ada (pembeli xde) dia bg borang TM-1(borg senarai semak), JPJK3 dan JPJ-SAB01(borang akuan).salinan ic dan borang JPJ-SAB01 tu kena g cop pengesahan mahkamah/pesuruhjaya sumpah.
lps tu g jumpa pesuruhjaya sumpah utk buat pengesahan borang akuan sumpah dan salinan ic. dia cakap lps dh buat pngesahan, proses seterusnya pembeli boleh setelkan urusan tukar milik kt jpj walau xde penjual.borg baru ni dibuat bg memudahkan proses tukar milik bg yg penjual n pembeli susah nk jumpa dlm satu2 masa kt jpj.betul ke ni tuan2 skalian???


cara saudara nie pon betol...
tapi saudara guna pesuruhjaya sumpah.... kena bayar lebih...
kalau buat sendiri free jer tak bayar pengurusan....

contoh : Saudara penjual dan pemilik kereta..
borang tadik tepek salinan i.c tandatangan depan pegawai JPJ. Kemudian pembeli tadik tepek jugak i.c dalam borang berlainan tandatangan depan pegawai JPJ.
SELESAI..

kedua-dua borang tadik (pembeli tadik kalau nak balik umah pon tak pe..) bawa ke kounter pindah milik bersama sijil puspakom dan geran asal PROSES.
SELESAI..

mudah sangat... bayar RM100 tukar nama dan insuran beli RM250.00

SIAP dah... kalau pakai pesuruhjaya sumpah mungkin kena bayar RM50 + RM50 =RM100.00 (tengok kawasan) hehehe

RM250 + RM100 + RM100 + penat + minyak kete + makan + ngeteh dah berapa tuh....

kalau buat sendiri jimat RM100 lagi pon pemilik kenderaan saudara sendiri lain lah orang lain... nak ajust cuti untuk ke JPJ..

Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top
View user's profile
mofza
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Jul 16, 2007
Posts: 5747

PostPosted: Sat Jun 09, 2012 12:39 am    Post subject: Reply with quote

Mesin_Gun wrote:
jalot wrote:
pg td dh g puspakom..Alhamdulillah dh lulus..pahtu g jpj, pasal saya(penjual) sorg je ada (pembeli xde) dia bg borang TM-1(borg senarai semak), JPJK3 dan JPJ-SAB01(borang akuan).salinan ic dan borang JPJ-SAB01 tu kena g cop pengesahan mahkamah/pesuruhjaya sumpah.
lps tu g jumpa pesuruhjaya sumpah utk buat pengesahan borang akuan sumpah dan salinan ic. dia cakap lps dh buat pngesahan, proses seterusnya pembeli boleh setelkan urusan tukar milik kt jpj walau xde penjual.borg baru ni dibuat bg memudahkan proses tukar milik bg yg penjual n pembeli susah nk jumpa dlm satu2 masa kt jpj.betul ke ni tuan2 skalian???


cara saudara nie pon betol...
tapi saudara guna pesuruhjaya sumpah.... kena bayar lebih...
kalau buat sendiri free jer tak bayar pengurusan....

contoh : Saudara penjual dan pemilik kereta..
borang tadik tepek salinan i.c tandatangan depan pegawai JPJ. Kemudian pembeli tadik tepek jugak i.c dalam borang berlainan tandatangan depan pegawai JPJ.
SELESAI..

kedua-dua borang tadik (pembeli tadik kalau nak balik umah pon tak pe..) bawa ke kounter pindah milik bersama sijil puspakom dan geran asal PROSES.
SELESAI..

mudah sangat... bayar RM100 tukar nama dan insuran beli RM250.00

SIAP dah... kalau pakai pesuruhjaya sumpah mungkin kena bayar RM50 + RM50 =RM100.00 (tengok kawasan) hehehe

RM250 + RM100 + RM100 + penat + minyak kete + makan + ngeteh dah berapa tuh....

kalau buat sendiri jimat RM100 lagi pon pemilik kenderaan saudara sendiri lain lah orang lain... nak ajust cuti untuk ke JPJ..

Rolling Eyes Rolling Eyes


kjaang umno x leh pikir cara lebih mudah ka utk urusan tukag nama ni..
cntoh mcm beli goreng pisang,
bayag dah blh mkn.
Surprised Laughing Laughing

gila tau,
pi jpj la,
pi puspakom la,
pi surhnjaya smpah la,
pi pjbt pos la,
pi mkn la...
mcm2 kena pi...
Back to top
View user's profile Send e-mail
jalot
Prebet
Prebet


Joined: Oct 19, 2008
Posts: 170

PostPosted: Sat Jun 09, 2012 12:52 am    Post subject: Reply with quote

Mesin_Gun wrote:
jalot wrote:
pg td dh g puspakom..Alhamdulillah dh lulus..pahtu g jpj, pasal saya(penjual) sorg je ada (pembeli xde) dia bg borang TM-1(borg senarai semak), JPJK3 dan JPJ-SAB01(borang akuan).salinan ic dan borang JPJ-SAB01 tu kena g cop pengesahan mahkamah/pesuruhjaya sumpah.
lps tu g jumpa pesuruhjaya sumpah utk buat pengesahan borang akuan sumpah dan salinan ic. dia cakap lps dh buat pngesahan, proses seterusnya pembeli boleh setelkan urusan tukar milik kt jpj walau xde penjual.borg baru ni dibuat bg memudahkan proses tukar milik bg yg penjual n pembeli susah nk jumpa dlm satu2 masa kt jpj.betul ke ni tuan2 skalian???


cara saudara nie pon betol...
tapi saudara guna pesuruhjaya sumpah.... kena bayar lebih...
kalau buat sendiri free jer tak bayar pengurusan....

contoh : Saudara penjual dan pemilik kereta..
borang tadik tepek salinan i.c tandatangan depan pegawai JPJ. Kemudian pembeli tadik tepek jugak i.c dalam borang berlainan tandatangan depan pegawai JPJ.
SELESAI..

kedua-dua borang tadik (pembeli tadik kalau nak balik umah pon tak pe..) bawa ke kounter pindah milik bersama sijil puspakom dan geran asal PROSES.
SELESAI..

mudah sangat... bayar RM100 tukar nama dan insuran beli RM250.00

SIAP dah... kalau pakai pesuruhjaya sumpah mungkin kena bayar RM50 + RM50 =RM100.00 (tengok kawasan) hehehe

RM250 + RM100 + RM100 + penat + minyak kete + makan + ngeteh dah berapa tuh....

kalau buat sendiri jimat RM100 lagi pon pemilik kenderaan saudara sendiri lain lah orang lain... nak ajust cuti untuk ke JPJ..

Rolling Eyes Rolling Eyes


td sy cuma byr rm15 je kt pesuruhjaya sumpah utk pengesahan borg akuan sumpah n salinan ic..pas tu urusan seterusnya pembeli yg tggung semua..ini yg dipersetujui oleh kitorg..surat perjanjian jual beli akan dibuat..
Back to top
View user's profile
Mesin_Gun
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Aug 22, 2008
Posts: 2272
Location: Sebelah Rumah kakak Jual Nasik Lemak.

PostPosted: Sat Jun 09, 2012 10:33 am    Post subject: Reply with quote

mofza wrote:
Mesin_Gun wrote:
jalot wrote:
pg td dh g puspakom..Alhamdulillah dh lulus..pahtu g jpj, pasal saya(penjual) sorg je ada (pembeli xde) dia bg borang TM-1(borg senarai semak), JPJK3 dan JPJ-SAB01(borang akuan).salinan ic dan borang JPJ-SAB01 tu kena g cop pengesahan mahkamah/pesuruhjaya sumpah.
lps tu g jumpa pesuruhjaya sumpah utk buat pengesahan borang akuan sumpah dan salinan ic. dia cakap lps dh buat pngesahan, proses seterusnya pembeli boleh setelkan urusan tukar milik kt jpj walau xde penjual.borg baru ni dibuat bg memudahkan proses tukar milik bg yg penjual n pembeli susah nk jumpa dlm satu2 masa kt jpj.betul ke ni tuan2 skalian???


cara saudara nie pon betol...
tapi saudara guna pesuruhjaya sumpah.... kena bayar lebih...
kalau buat sendiri free jer tak bayar pengurusan....

contoh : Saudara penjual dan pemilik kereta..
borang tadik tepek salinan i.c tandatangan depan pegawai JPJ. Kemudian pembeli tadik tepek jugak i.c dalam borang berlainan tandatangan depan pegawai JPJ.
SELESAI..

kedua-dua borang tadik (pembeli tadik kalau nak balik umah pon tak pe..) bawa ke kounter pindah milik bersama sijil puspakom dan geran asal PROSES.
SELESAI..

mudah sangat... bayar RM100 tukar nama dan insuran beli RM250.00

SIAP dah... kalau pakai pesuruhjaya sumpah mungkin kena bayar RM50 + RM50 =RM100.00 (tengok kawasan) hehehe

RM250 + RM100 + RM100 + penat + minyak kete + makan + ngeteh dah berapa tuh....

kalau buat sendiri jimat RM100 lagi pon pemilik kenderaan saudara sendiri lain lah orang lain... nak ajust cuti untuk ke JPJ..

Rolling Eyes Rolling Eyes


kjaang umno x leh pikir cara lebih mudah ka utk urusan tukag nama ni..
cntoh mcm beli goreng pisang,
bayag dah blh mkn.
Surprised Laughing Laughing

gila tau,
pi jpj la,
pi puspakom la,
pi surhnjaya smpah la,
pi pjbt pos la,
pi mkn la...
mcm2 kena pi...



dasar baru tukar nama kena buat sebegitu...
mungkin....... saya agak je...

dulu, mudah dapat salinan i.c dah boleh tukar nama pakai runner tak perlu bawa pembeli. sebab ada kes tipu . Nama kete orang lain pi tkar nama orang lain pakai runner... tanpa pemilik kereta tau.... asal geran kete ada pada sipembuat tipu tuh.


Laughing
Back to top
View user's profile
Mesin_Gun
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Aug 22, 2008
Posts: 2272
Location: Sebelah Rumah kakak Jual Nasik Lemak.

PostPosted: Sat Jun 09, 2012 10:39 am    Post subject: Reply with quote

jalot wrote:
Mesin_Gun wrote:
jalot wrote:
pg td dh g puspakom..Alhamdulillah dh lulus..pahtu g jpj, pasal saya(penjual) sorg je ada (pembeli xde) dia bg borang TM-1(borg senarai semak), JPJK3 dan JPJ-SAB01(borang akuan).salinan ic dan borang JPJ-SAB01 tu kena g cop pengesahan mahkamah/pesuruhjaya sumpah.
lps tu g jumpa pesuruhjaya sumpah utk buat pengesahan borang akuan sumpah dan salinan ic. dia cakap lps dh buat pngesahan, proses seterusnya pembeli boleh setelkan urusan tukar milik kt jpj walau xde penjual.borg baru ni dibuat bg memudahkan proses tukar milik bg yg penjual n pembeli susah nk jumpa dlm satu2 masa kt jpj.betul ke ni tuan2 skalian???


cara saudara nie pon betol...
tapi saudara guna pesuruhjaya sumpah.... kena bayar lebih...
kalau buat sendiri free jer tak bayar pengurusan....

contoh : Saudara penjual dan pemilik kereta..
borang tadik tepek salinan i.c tandatangan depan pegawai JPJ. Kemudian pembeli tadik tepek jugak i.c dalam borang berlainan tandatangan depan pegawai JPJ.
SELESAI..

kedua-dua borang tadik (pembeli tadik kalau nak balik umah pon tak pe..) bawa ke kounter pindah milik bersama sijil puspakom dan geran asal PROSES.
SELESAI..

mudah sangat... bayar RM100 tukar nama dan insuran beli RM250.00

SIAP dah... kalau pakai pesuruhjaya sumpah mungkin kena bayar RM50 + RM50 =RM100.00 (tengok kawasan) hehehe

RM250 + RM100 + RM100 + penat + minyak kete + makan + ngeteh dah berapa tuh....

kalau buat sendiri jimat RM100 lagi pon pemilik kenderaan saudara sendiri lain lah orang lain... nak ajust cuti untuk ke JPJ..

Rolling Eyes Rolling Eyes


td sy cuma byr rm15 je kt pesuruhjaya sumpah utk pengesahan borg akuan sumpah n salinan ic..pas tu urusan seterusnya pembeli yg tggung semua..ini yg dipersetujui oleh kitorg..surat perjanjian jual beli akan dibuat..


ok la tuh tak mahal juga...

cuma pada pendapat saya... saudara dah ke pejabat JPJ berurusan sendiri... lain lah kalau staf pesuruhjaya sumpah buat kan untuk saudara. Sebab tandatangan tak perlu bayar duit. Kecuali kes penjual dan beli gagal ke pejabat JPJ disebabkan susah cuti. Persuruhjaya sumpah digunakan untuk mudahcara..

Smile
Back to top
View user's profile
feleaz
Rekrut
Rekrut


Joined: Oct 05, 2011
Posts: 47

PostPosted: Sat Jun 09, 2012 10:48 am    Post subject: Reply with quote

speedganu wrote:
ambe baru jual kancil 4 hari lepas...

proses pertama...bila dah setuju harga ditawarkan tu...minta sedikit deposit tanda jadi...supaya last minit nanti...buyer tu tak tipu...atau tak jadi beli..


proses kedua...persetujuan...harga keta dah setuju....lepas tu kos,siapa yang nak uruskan cek puspakom,insurans dan tukar nama di JPJ..biasa buyer yang kena tanggung ni..

proses ketiga...bila dah setuju...pi puspakom..kalu keta awam(pensendirian) RM30.(time ni dia cek tinted,kalu sukatan puspakom tak lepas...dia suruh koyak tinted tu)

proses keempat...bila dah ok kat puspakom...terus ke agen insurans untuk matikan insurans pemilik asal(penjual)dan masukkan nama pembeli baru)....

proses kelima...ke JPJ untuk tukar nama hakmilik keta(kat sini kena ada kedua dua...pembeli dan penjual)...untuk tandatangan bersama di depan pegawai JPJ)...

dan keenam....pergi shopping...sebab duit seketul dah dapat...


---------------------------------------------

Prosedur di atas betul tetapi jika kereta anda masih dicagarkan kepada bank. Anda harus selesaikan semua hutang bank and terdahulu dan dapatkan surat perlepasan. Dengan ada surat perlepasan ini baru pertukaran nama boleh dilakukan. Kalau hutang bank memang dah habis dibayar, ikut proses yang diberi oleh komentar di atas


Back to top
View user's profile
Belut_Karan
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Nov 19, 2008
Posts: 424
Location: `atas lg cik.....atas pokok...`ekekekeke

PostPosted: Sat Jun 16, 2012 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

salam..ambe nak tanya pakar pasal loan sambung bayar..

adakah risiko kereta sambung bayar oleh pihak lain sama risikonya macam kes bro mofza tu?

ambe tgh dlm dilema nak buat kete ambe tu sambung bayar kat org lain.
Back to top
View user's profile
Mesin_Gun
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Aug 22, 2008
Posts: 2272
Location: Sebelah Rumah kakak Jual Nasik Lemak.

PostPosted: Mon Jun 18, 2012 11:28 am    Post subject: Reply with quote

Belut_Karan wrote:
salam..ambe nak tanya pakar pasal loan sambung bayar..

adakah risiko kereta sambung bayar oleh pihak lain sama risikonya macam kes bro mofza tu?

ambe tgh dlm dilema nak buat kete ambe tu sambung bayar kat org lain.




Yang Pakar tak jawab-jawab...

saya bagi nasihat je la ye....

kes yang saudara tanya dah dibincangkan diatas...

memang berisiko kate sambung bayar oleh pihak lain atas nama saudara...

jadik... kalau nak beli kete baru, kete yang belum abiss bayar bagi settle baru pindah pada penama baru(pembeli) dan kemungkinan baki yang ditangan tak der.... jadik nak beli kete baru kena deposit lain...



Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net/v11 Forum Index -> Borak Pengetahuan, Pendidikan, Teknologi & Automobil All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.