Klik untuk balik ke Laman Tranung Kite


ABDULLAH BEDAWI: MANUSIA PALING BEBAL LAGI BANGANG!!

Dipetik daripada :
Forum Gerak Reformasi

NMAPAKlah sekarang, kekuatan LamanWeb Internet yang memutar maklumat akhbar-akhbar pro-Kerajaan mampu meyakinkan rakyat hingga diberitakan Abdullah kesal tuduhan rompakan senjata di Gerik 'sandiwara' UMNO (rujuk Utusan Malaysia pagi ini – Ahad 16 julai, 2000) Bermakna Reformis yang sekarang mampu menyerang menggunakan kebijaksanaan. Mereka telah dapat memberi makna perkhabaran internet kepada rakyat. Dollah Bedawi bekata dengan kesal, “Pembangkang bohongi rakyat”, tetapi rakyat kata “Akhbar arus perdana dan pemimpin UMNO bangsat…TIPU RAKYAT!!”.

Nah! Lawanlah berdebat.

Itu adalah pilihan rakyat. Jika keyakinan rakyat kepada internet sudah sampai ketahap tinggi begitu, akhbar arus perdana pro-UMNO tak boleh buat apa-apa lagi. Eloklah gulung tikar saja.

Tak guna Abdullah Ahmad Badawi membidas Pembangkang! Kerana, yang nyata dan ketara; pemimpin UMNO dan akhbar-akhbarnya terus-menerus membohongi rakyat dengan mereka-reka teori bahawa peristiwa rompakan senjata di Gerik, Perak, oleh kumpulan Al-Ma'unah dan berkait dengan PAS. Apa bukti? Rakyat tak nampak? Malah Abdullah adalah “penganjur” Ajaran Sesat Nasrul Haq, bukan kah?

Terbukti sekarang, regim Mahathir memang takut menubuhkan Suruhanjaya Di Raja, sekali gus membuktikan ia adalah 'sandiwara' UMNO. Secara sinis rakyat menyifatkan teori UMNO dan pemimpinnya seperti Mahathir dan Dollah dengan kenyataan saling bercanggah; sebagai tidak masuk akal. Rakyat kesal kerana pemimpin UMNO dan Mahathir terus menuduh pembangkang, padahal buktinya satu haram pun tak ada!!

Rakyat kesal mengapa begitu sekali tergamaknya pemimpin UMNO dan Mahathir menuduh Pembangkang terbabit dalam kejadian yang telah mencemarkan imej pasukan bersenjata, agama dan negara sewenang-wenangnya.

Abdullah sebagai Menteri Dalam Negeri harus ikut fakta benar dan bukti sahih. Jangan pakai main tebak saja. Beliau tidak dapat memberi bukti jelas mengenai tuduhan yang tidak bertanggungjawab. Itu jelas melambangkan regim Mahathir tidak mempunyai nilai-nilai yang baik, cakap tak boleh peang dan dan akhbar-akhbar arus perdana harus dibuang ke longkang saja.

Di kampung-kampung ramai rakyat dan orang Melayu berkata (secara rumusan), ''Memang pemimpin UMNO sentiasa mahu menipu dan membohongi rakyat...memutar belitkan fakta untuk menimbulkan kebencian rakyat kepada parti Pembangkang; sehingga UMNO/BN makin nampak pelindung jenayah RASUAH dan PENYELEWENGAN, Fitnah dan adu-domba, rompakan harta rakyat, kekejaman dan pembunuhan di MEMALI yang telah berlakukan. Semuanya tak dilapurkan!! Tidak pun dihdapkan ke mahkamah”

Rakyat bertanya, ''Apakah kerana terlalu benci kepada Pembangkang dan Islam, maka kerajaan sanggup mereka-reka Fitnah dan cerita sandiwara yang menyusahkan rakyat? Ini macamkah kerajaan yang mesti disokong lagi?” mereka bertanya. UMNO tak dapat jawab!!

Kenyataan Abdullah sebagai mengulas laporan beberapa LamanWeb pembangkang menunjukkkan Dolah berotak cetek. Rakyat makin percaya denganb analisis mendalam pemikir dan penyelidik yang terlatih dikalangan rakyat – bahawa apa yang berlaku di sebalik peristiwa di Gerik itu sebenarnya adalah 'sandiwara' UMNO semata-mata.

Siapa Yang Berniat Jahat?

Kata Abdullah “Kununnya, golongan yang membuat tuduhan itu, mungkin mempunyai niat dan tujuan lain kerana mereka sendiri mungkin mahu merestui apa yang telah berlaku itu”. Kalau begitu kata Dollah, rakyat pun boleh cakap jugak, “mungkin Mahathir dan geng Konspirasinya dalam UMNO mempunyai niat dan tujuan tertentu kerana mereka sendiri memang terbukti merestui apa yang telah berlaku dalam Konspirasi menjatuhkan Anwar”. Nah, berdebatlah!!

Tetapi rakyat pembaca internet dari puluhan Laman Reformasi berkata ''Ralyat tidak ada niat mahu kutuk UMNO dan pemimpinnya, tetapi apa yang telah dilihat selama 2 tahun ini adalah jelas bahawa dalam UMNO ada kumpulan KONPIRASI yang sanggup melakukan keaiban yang menimbulkan kesusahan kepada rakyat. Dengan itu, rakyat memilih untuk mengutuk UMNO dan kerajaan kerana regim Mahathir terlalu banyak melakukan PEMBOHONGAN, keaiban dan rasuah/penyelewengan', kata rakyat.

Cerita-cerita yang tidak benar mengenai peristiwa rompakan senjata itu melalui kenyataan Polis, wakil Tentera, pemimpin UMNO langsung tak masuk akal. Perincikan semua, dapat disimpulkan Abdullah seolah-olah mengeluarkan kenyataan bodoh dari satu skrip yang disediakan, disebar dan disampaikan kepada orang ramai dengan anggapan rakyat semua bangang? Mujur internet Reformasi mampu mendebatkannya, kalau tidak tertipu bontang rakyat banyak.

Cukuplah Mahathir dengan “Malay Delimma”nya. Sekarang rakyat sedang 100 lamanweb mematahkan fitnah Mahathir hingga UMNO tak boleh buat apa-apa. Itu nasib sebuah parti politik dan pemimpin yang berperang dengan rakyat!! Akhirnya….JAHANAM!!

Orang Pandang UMNO Busok

Malam tadi, stesen televisyen swasta NTV7 melaporkan KUNUNnya terdapat beberapa buah masjid di Selangor mengutuk kerajaan dalam khutbah Jumaat mereka kerana bertindak zalim ke atas pertubuhan Al-Ma'unah.

Jika itu yang dipertikaikan oleh Kerajaan, mengapa tidak ditubuhkan satu Suruhanjaya menyiasat kes Grik itu? Mengapa paksa rakyat terima cakap Mahathir yang dah tak ada kewibawaan dan sewel itu? Dollah sendiri pun bukan boleh percaya sebab dia adalah “hamba-sahaya” Mahathir yang paling top, bebal dan berotak cetek!!

Kununnya, selain itu, masjid-masjid dikatakan mengadakan majlis sembahyang hajat bagi mendoakan keselamatan anggota Al-Maunah.

Sekarang Rakyat mahu tanya, tak tau kah Dollah sembahyang hajat itu mungkin memohon kepada Allah swt semoga mengurniakan sebuah kerajaan yang tidak “mengkhianat rakyat”? Sebab kes Al-Ma’unah dah beres, tapi masih tinggil ialah kes Mahathir TAKUT ke mahkamah, Zahir Ismail Speaker Dewan melindungi Mahathir seorang penjenayah!! Salahkah sembahyang hajat? Orang keparat saja boleh menyekat.

Sesungguhnya, Rakyat yang boleh berfikir dan berfikiran waras tetap percaya dan menerima teori yang mengatakan peristiwa itu adalah sandiwara UMNO. Kerana, setakat ini terlampau banyak bokti Mahathir dan pemimpin UMNO termasuk Polis dan Hakim-hakim sudah masukm ‘kantong’ rasuah dan maksiat berat.

Contoh yang jelas ialah kes Anwar di mahkamah penuh dengan bukti-bukti sah Anwar tak bersalah. Tapi, berapa kali tuduhan diubah-ubah? Ikut prosedur, kes itu samalah macam TAK ADA Kes; tetapi sengaja nak perangkap Anwar dalam penjara saja. Ini macamkah Kerajaan “Islam” UMNO? Islam jenis apa kah itu? Malu sangat rakyat melihat karenah puak UMNO…”Piiiiiirrraaaaaaaaaahhhhhhh……!!”

Dollah berkata, “Apa yang dilakukan oleh kumpulan Al-Ma'unah itu didorong oleh rasa benci dan sikap menentang yang begitu kuat sekali sehingga mereka tergamak melakukan jenayah itu.”

Nah! Kalau itu tanggap beliau, janganlah bebal dan bodoh-sombong sangat. UMNO sendiri mesti kaji apa maksiat besar dan kezaliman yang dilakukan oleh puak pemimpin mereka yang rakyat nampak memang UMNO rasuah dan perompak!! Cuba cakap dan buktikan mana satu pemimpi UMNO/BN yang tak rasuah dan tak merompak, zalim tak ingat bangsa an agama? Ulamak UMNO lagi selekeh!! Ada yang simpan harta rompakan disebalik “serban besar”…!! Kes Trengganu dek beum siap…mungkin tahun 2003/4 tersebarlah!!

Rakyat tahu sebenarnya tujuan Mahathir membuat SANDIWARA Al-Maunah itu adalah untuk mengalih pandangan rakyat terhadap Rasuah yang dilakukannya, merujuk kepada apa yang dibentangkan oleh Datuk Shafie Yahya.

Sdr. Ezam telah membuat puluhan laporan Polis. Tapi dipenyap saja. Zahir Ismail si “belukang darat” pun terikut-ikut jadi “Anjing Barua” Mahathir – tidak bersetuju dibincangkan di Parlimen. Kan itu bermakna bahawa pintu demokrasi dan hak rakyat sengaja ditutup rapat-rapat kerana sengaja melindungi Mahathir “bastard” laknatullah sorang itu?

UMNO Sudah Diiktiraf Keparat Bangsat

KEPARAT!! Kebencian rakyat itu adalah hasil daripada suasana yang digembar-gemburkan oleh pemimpin UMNO sendiri – sengaja bertujuan untuk melahirkan kebencian rakyat kepada Pembangkang dan para pemimpin parti komponen seperti PAS dan KeADILan. UMNO dah kehabisan modal politik. Tetapi mengapa pemimpin UMNO/BN tak mau mengobah karenah mereka? Makin meningkat darjah “keSYAITANan” mereka nampaknya? Berganda-ganda pula?

Dolah boleh cakap kununnya rakyat belum lagi mendengar hasil laporan siasatan dan kertas putih tetapi awal-awal lagi sudah tuduh kejadian ini adalah kerja orang UMNO.

Rakyat dah siang cakap, “Sudahlah bangsat!! Dulu pun MahatSHIT bedebah tu pun cakap macam itu juga, kununnya, “rakyat belum lagi mendengar hasil perbicaraan Anwar di mahkamah…kalau dah dengar mesti rakyat sokong kerajaan. Anwar bersalah”. Tapi apa jadi? Trengganu dan seluruh puak UMNO lingkop!! Nak tunggu apa? Pirahhhhh…Bangsat!! Mahathir tak ada bukti menyalahkan Anwar. Babi Mahatir, bangsat P***M***!!

Cakap pasal “kertas putih” Regim Mahathir; rakyat dapat bezakan iaitu “kertas tisu tandas jamban” lebih bersih dan ada makna dari “kertas putih” edaran kerajaaan UMNO/BN. Tau tak? Jadi, janganlah kesal kalau dari awal-awal lagi sudah ramai rakyat yang menuduh kejadian ini adalah kerja orang UMNO pembohong besar beragenda Mega!!

Orang Melayu Bukan Bodoh Berpolitik

Untuk peringatan Abdullah Bedawi dan sekogkol Mahathir lainnya, janganlah nak perbodohkan rakyat yang berminda cerdas!! Tidak ada lagi mana-mana pihak yang akan mempertahankan UMNO/BN dan seluruh pemimpinnya; kerana perbuatan dan kezaliman yang telah kalian dilakukan adalah lebih dahsyat dan lebih bermudharat kepada tanahair, bangsa dan ugama Islam, undang-undang – hingga menghancurkan fabrik murnia dalam budaya rakyat.

Mungkin kumpulan Al-Ma'unah itu kurang bahaya dari KONSPIRASI Politik Mahathir memebelasah Anwar!! Kita akan tengok apa rakyat putuskan pada tahun 2003/4 nanti!!

Amin Sapiro
(BEKAS ahli UMNO atas Pagar Berduri
Saya sudah sihat – perjuangan menegakkan keadilan dan menumbangkan kezaliman akan diteruskan!!)


        Ke atas

Diterbitkan oleh : Tranung Kite Cyberlink Millenium 2000
Laman Web : http://tranungkite.tripod.com/ dan Email : [email protected]